همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۷ ماده غذايي، براي بهبود علائم آنفلوانزا

است و شامل اسهال، تهوع، احساس ضعف و سرما نيز مي‌شود. اگرچه با پيشرفت علم پزشكي، آنفلوانزا ديگر بيماري صد در صد كشنده‌اي نيست، اما در گروه‌هاي آسيب پذير مثل كودكان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشكلات تنفسي و بيماران با نقص ايمني ممكن است همراه با خطراتي باشد. لوهمن روشه

جداي از تزريق واكسن براي گروه‌هاي پرخطر، استفاده از ۷ ماده غذايي، براي بهبود علائم اين بيماري و حتي پيشگيري از ابتلا به آن ميتواند موثر باشد:

سير: يك آنتي بيوتيك طبيعي قدرتمند غني از آنتي اكسيدان‌ها مانند آليسين است. سير باعث تحريك سلول‌هاي سفيد خون، و تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود. آنتي اكسيدان‌هاي موجود در سير همچنين باعث جلوگيري از آسيب‌هاي راديكال‌هاي آزاد به ساختار پانسمان زخم حفره اي سلولي خواهد شد.

ماست‌هاي پروبيوتيك: پروبيوتيك‌ها باعث سلامت روده، پشتيباني از سيستم ايمني سالم و دفع عوامل بيماري زا، از جمله سرماخوردگي و آنفلوانزا ميشوند. علاوه بر افزايش فعاليت سيستم ايمني، پروبيوتيك‌ها همچنين با توليد مواد ضد باكتري و كشتن و يا غير فعال كردن باكتريها، بيماري را درمان مي‌كنند.

چاي: نوشيدن آن طيف گسترد‌هاي از مزاياي سلامتي را به همراه دارد كه پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل يكي از آن‌ها تقويت سيستم ايمني بدن به خاطر وجود آنتي اكسيدان‌هاي قوي در چاي است. اگر چاي سبز را با عسل و ليمو بنوشيد، همان خاصيت چاي سياه را براي درمان دارد، اما برعكس چاي سياه، به خواب لطمه‌اي نميزند و باعث ميشود خوابي عميق به درمان بيماري شما كمك كند.

شكلات تيره: شكلات سياه سرشار از فلاوونوئيد‌ها است. اين آنتي اكسيدان كه در بيشتر ميوه‌ها و سبزيجات نيز وجود دارد با بسياري از بيماري‌ها سوپرازورب سي از راه تقويت سيستم ايمني بدن مقابله ميكند. در واقع به نظر مي‌رسد كه شكلات سياه بيشتر از مواد غذايي ديگر حاوي اين آنتي اكسيدان‌ها است.

فلفل قرمز: ميزان ويتامين ث موجود در اين فلفل دو برابر مركبات است و ثابت شده كه مصرف ميزان كافي ويتامين ث اگرچه نقش پيشگيري كننده ندارد، اما طول دوره بيماري‌هاي ويروسي را كوتاه ميكند.

آجيل: مقادير زيادي ويتامين E دارد كه ثابت شده اين ويتامين يك آنتي سوپرازورب پي اكسيدان قوي و داراي اثرات ضد التهابي براي افزايش قدرت سيستم ايمني بدن است.

ماهي قزل آلا: يك منبع غني از اسيد‌هاي چرب امگا ۳ است كه خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و ديگر بيماري‌هاي مزمن را از طريق كاهش فرايند التهابي در بدن كم ميكند ضمن اين كه منجر به تقويت سيستم ايمني بدن نيز ميشود.

منبع: اشفقنا



منبع

تظرات ارسال شده