همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان هاي طبيعي براي رفع كم خوني

خونريزي، نارسايي كليه و عوارض جراحي نيز بروز مي كند. در هر صورت شما بايد به دنبال درمان كم خوني باشيد چون در صورت پيشرفت، مي تواند منجر به تاكيكاردي، فشار خون بالا، و از دست دادن حافظه شود.

به گزارش بيماري پوستي : كمبود آهن تقريبا هميشه علت ابتلا به كم خوني است. در چنين شرايطي ميزان اكسيژن خون در سلول ها و بافت هاي بدن كاهش مي يابد و در نتيجه عضلات ضعيف تر مي شوند، تمركز مشكل تر شده و بسياري از مشكلات پوست و مو خود را نشان مي دهند.

كم خوني اغلب ناشي از مصرف كم ماده معدني آهن است با اين حال در موارد خاصي مانند خونريزي، نارسايي كليه و عوارض جراحي نيز بروز مي كند. در هر صورت شما هيدروتك بايد به دنبال درمان كم خوني باشيد چون در صورت پيشرفت، مي تواند منجر به تاكيكاردي، فشار خون بالا، و از دست دادن حافظه شود.

خوشبختانه غير از درمان هاي پزشكي، درمان هاي طبيعي نيز براي رفع علائم كم خوني پيشنهاد شده اند:

شير و كرفس: اگر دچار عدم تحمل لاكتوز نيستيد، اين درمان مي تواند مكمل خوبي براي مبارزه با علائم كم خوني باشد. اين نوشيدني حاوي آهن، اسيد فوليك و اجزاي پانسمان نقره هارتمن آنتي اكسيداني است كه به بهبود كيفيت خون و بهينه سازي اكسيژن در سطح سلولي كمك مي كند.

آب انگور و جعفري: انگور سرشار از آنتي اكسيداني به نام رزوراترول است كه به از بين بردن سموم خون و جلوگيري از آسيب سلولي كمك مي كند. خواص جعفري اين اثر درماني را تقويت مي كند و يك راه موثر براي درمان كم خوني است.

شاه توت، توت فرنگي و سيب: اين نوشيدني خوشمزه حاوي خريد پانسمان تندروت آهن و همچنين فيبرها و تركيبات آنتي اكسيداني است كه به تصفيه خون نيز كمك مي كنند. اين نوشيدني را صبح و ترجيحا به صورت ناشتا ميل كنيد.

هويج، تربچه و آب: اين تركيب به علت دارا بودن آهن، پتاسيم، و روي منجر به بهبود علائم كم خوني مي شود. نوشيدن اين تركيب به طور روزانه، باعث توليد گلبول هاي قرمز خون شده و گردش خون را افزايش مي دهد ضمن اين كه باعث بهبود قيمت پانسمان نوين سطح اكسيژن در سلول ها مي شود.

جوانه يونجه، گزنه، آب: اين نوشيدني سرشار از ويتامين ها، مواد معدني، و آنتي اكسيدان هاي قوي است كه از درمان كم خوني حمايت مي كند. مصرف روزانه اين نوشيدني و بخصوص در اواسط صبح باعث بهبود كيفيت خون شده و ضعف و خستگي را نيز از بين مي برد.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده