همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
دوپينگ حافظه با اين خوراكي + طرزتهيه

در افراد خبر داد.

به گزارش : ۲ نوع ميگو وجود دارد، يكي دريايي كه صورتي رنگ و ديگري پرورشي كه خاكستري تيره رنگ است؛ ميگو دريايي در مقايسه با پرورشي خوشمزه‌تر بوده و خواص بيشتري نسبت به پرورشي دارد.

براي بررسي خواص خوراك ميگو و اينكه مصرف اين غذا براي چه افرادي مفيد است با حيدرعظمايي محقق و پژوهشگر طب سنتي گفت‌‌و‌گو كرديم كه در ادامه مشروح آن را مي‌خوانيد.

مهم‌ترين خواص خوراك ميگو

حيدر قيمت پماد زخم بستر عظمايي محقق و پژوهشگر طب سنتي درباره مهم‌ترين خواص خوراك ميگو اظهار كرد: اين غذا حاوي امگا ۳ بوده، بنابراين براي تقويت مغز و حافظه مفيد است؛ خوراك ميگو همچنين به علت داشتن سلنيوم حاوي آنتي اكسيدان بوده و افراد را از ابتلا به سرطان روده و خون (لوسمي) محافظت مي‌كند.

وي درباره خواص ديگر خوراك ميگو بيان كرد: اين غذا به علت داشتن آهن براي افراد كم خون بسيار مفيد بوده؛ خوراك ميگو همچنين حاوي پروتئين، كلسترول خوب (HDL)، فسفر، كلسيم و يد هم هست.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي افزود: مبتلايان به فشار خون نبايد موقع مصرف خوراك ميگو به آن نمك اضافه كنند، اين افراد مي‌توانند خوراك ميگو را همراه با سبزي ترخون ميل كنند، زيرا اين سبزي حاوي نمك طبيعي است.

عظمايي يادآور شد: ميگو را مي‌توان به شكل خوراك، همراه پزشكي كودكان با برنج و ته چين و كباب پخت كرد؛ ولي اين غذا بهتر است به شكل خوراك و همراه با نان و سبزي خوردن ميل شود.

مواد لازم براي تهيه خوراك ميگو ( پنج تا هفت نفر)

ميگو دريايي يك كيلو

پياز ۲ عدد

سير چهار حبه

نمك، دارچين، زردچوبه، فلفل، زنجبيل و تخم گشنيز ساييده شده به مقدار لازم

روغن كنجد درمان سوختگي با آب جوش پنج تا هفت قاشق غذاخوري

جعفري ۱۰۰ گرم

ليمو ترش تازه پنج عدد بزرگ

مغز گردو ۵۰ گرم

زيتون به مقدار لازم

آب به مقدار لازم

طرز تهيه خوراك ميگو

قطره فروزومال -نخست ميگو‌ها را به خوبي پاك كنيد و آنها را بشوييد؛ پياز‌ها را همراه با روغن در ماهي‌تابه تفت دهيد، سپس ميگو‌هاي پاك كرده و شسته شده را به آنها اضافه كنيد.

-سير و گردوي خرد شده، نمك، ادويه‌جات و مقداري آب را هم به ساير مواد بيفزاييد.

-در ماهي‌تابه را بگذاريد و آن را روي حرارت ملايم گاز قرار دهيد تا مواد درون آن به خوبي بپزند و جا بيفتند.

-افراد مي‌توانند در اين مرحله با توجه به سليقه خود يك عدد سيب زميني سرخ شده و مقداري هم رب گوجه‌فرنگي يا گوجه‌فرنگي رنده شده به ساير مواد اضافه كنند.

-پس از پختن و جا افتادن ميگو آن را داخل ظرف مناسبي بكشيد و با جعفري تازه و زيتون چسب بخيه آن را تزئين كنيد.

-زمان مصرف آب ليموترش تازه را روي ميگو بريزيد و اين غذا را همراه با نان سنگك تازه و سبزي خوردن ميل كنيد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده