همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ميوه اي مفيد براي ديابتي ها

تاثير متفاوتي روي بدن داشته باشد. ضمن آنكه فروكتوز با قند فراوري شده موجود در خوراكي‌هاي بسته‌بندي شده از قبيل شكلات و بيسكويت متفاوت است. اسپري براي زخم

به گزارش : سيب ميان وعده مغذي است اما آيا قند و كربوهيدارت موجود در آن براي مبتلايان به ديابت مضر نيست؟

طبق اعلام انجمن ديابت آمريكا، اگرچه سيب و ميوه‌هاي ديگر حاوي قند و كربوهيدارت هستند مصرف آنها براي مبتلايان به ديابت نوع يك يا ژل ايكس پرونتوسان دو مشكل‌ساز نيست.

سيب حاوي انواع مختلف قند است و فيبر خوراكي و مواد معدني ديگر در آن وجود دارد.

البته لازم است فرد مبتلا به ديابت از چگونگي تاثير اين ميوه بر وضعيت سلامتي‌اش آگاه باشد. علاوه بر اين، فرد مبتلا به ديابت بايد نسبت به كربوهيدارت مصرفي شركت وارد كننده بي بران خود آگاه باشد تا مطمئن شود سطح قند خون بدنش در تمام طول روز ثابت باقي مي‌ماند.

بيشتر مواد معدني موجود در سيب، شكل طبيعي فروكتوز است و نسبت به ديگر انواع قندها مي‌تواند تاثير متفاوتي روي بدن داشته باشد. ضمن آنكه فروكتوز با قند فراوري شده موجود در خوراكي‌هاي مشكل عروقي بسته‌بندي شده از قبيل شكلات و بيسكويت متفاوت است.

اخيرا مطالعه‌اي انجام گرفت كه نشان داد جايگزين كردن گلوكز يا ساكاروز با فروكتوز مي تواند ميزان قند و انسولين در جريان خون را پس از صرف وعده غذايي كاهش دهد. يك عدد سيب متوسط حاوي چهار گرم فيبر خوراكي است كه اين فيبر جذب قند در بدن محلول پرونتوسان چيست را كند و در نتيجه به پيشگيري از افزايش قند و انسولين كمك مي‌كند.

همچنين سيب تاثير كمي بر سطح قند خون و انسولين در بدن دارد و از ميوه‌هاي با شاخص گليسمي پايين و مناسب براي مبتلايان به ديابت است.

با اين وجود ضرورت دارد افراد پس از مصرف سيب هرگونه تغيير در قند خون را كنترل كنند.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده