همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سلامت طولاني مدت قلب خود را با نوشيدن اين چاي تضمين كنيد

سال است كه به عنوان ادويه و براي درمان بيماري هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

به گزارش ، زنجبيل بومي آسيا است و گياه گلدار خانواده Zingiberaceae است. ريشه يا ساقه آن به بسياري از انواع غذاها طعم دلپذيري اضافه مي ‌كند، اما يك درمان گياهي باستاني براي بسياري از بيماري ‌ها نيز هست.نوشيدن چاي زنجبيل مي تواند به همه چيز از بيماري حركت (حالت تهوع ناشي از سوار شدن بر وسايل نقليه) گرفته تا پيش ‌گيري از سرطان كمك كند.

در اينجا فقط به برخي از مزاياي شناخته شده چاي زنجبيل مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

پزشكي سنتي توصيه مي‌ كند كه چاي زنجبيل مي ‌تواند به تسكين علايم بيماري حركت مانند سرگيجه، استفراغ و عرق سرد كمك كند. بيشتر تحقيقات نتوانسته اند اثربخشي اين گياه را نشان دهند، داروهاي بيماري حركت به بهترين جراحي پوست شكل عمل مي كند.يك مطالعه قديمي نشان داد كه زنجبيل باعث كاهش بيماري حركت شد. اگر از حالت تهوع ناشي از حركت با وسايل نقليه رنج مي بريد، احتمالا زنجبيل بتواند به كاهش آن كمك كند.

حالت تهوع از بارداري يا شيمي درماني
برخي از كارشناسان معتقدند كه اجزاي فعال زنجبيل (روغن هاي فرار و تركيبات فنول به نام گينگرول) مي توانند به كاهش حالت تهوع ناشي از حاملگي، شيمي درماني و يا جراحي كمك كنند.پيش از شروع مصرف زنجبيل پس از جراحي حتما با دكتر مشورت كنيد زيرا ممكن است مصرف آن با لخته شدن تداخل پيدا كند.محققان پيشنهاد مي ‌كنند كه زنجبيل مي تواند يك جايگزين ارزشمند براي داروهاي ضد تهوع مرسوم در افرادي باشد كه باردار يا تحت شيمي‌درماني هستند و يا نمي ‌توانند داروهاي استاندارد را تحمل كنند.

فشار خون و سلامت قلب
تحقيقات نشان مي دهد كه مصرف زنجبيل مي تواند در برابر بيماري هاي قلبي از افراد محافظت كند. اين گياه تند مي تواند در موارد زير به شما كمك كند:
فشار خون پايين تر
جلوگيري از حملات قلبي
جلوگيري از لخته شدن خون
تسكين سوزش معده
پانسمان phmb كلسترول پايين تر
بهبود گردش خون

كنترل وزن و قند خون
يك مطالعه در سال ۲۰۱۲ از دانشگاه كلمبيا كه شامل ۱۰ مرد داراي اضافه وزن بود، نشان داد كه نوشيدن چاي زنجبيل (در اين مورد، پودر زنجبيل حل ‌شده در آب داغ) احساس آن ها در مورد سيري و كاهش گرسنگي افزايش داد.بررسي تحقيقات انجام شده نشان مي ‌دهد كه زنجبيل مي تواند در مديريت اضافه وزن موثر باشد. با اين حال، اغلب آزمايش ‌ها مطالعات روي موش ها بوده كه نشان مي ‌دهند زنجبيل مي تواند به جلوگيري از چاقي و مشكلات مربوط به چاقي كمك كند.برخي تحقيقات نشان مي ‌دهند كه زنجبيل مي تواند به بهبود كنترل قند خون، كاهش A1C ، انسولين و تري گليسريد در ميان افراد مبتلا به ديابت نوع ۲ كمك كند.

تسكين درد
قرن هاست كه زنجبيل براي درمان التهاب مورد استفاده قرار مي گيرد و شواهد بسيار زيادي پشت اين فايده است. در چندين مطالعه نشان‌ داده شده ‌است كه به طور خاص به كاهش درد آرتروز زانو كمك مي‌ كند.چاي زنجبيل هم چنين مي ‌تواند به كاهش سردرد، گرفتگي عضلات ناشي از قاعدگي، ماهيچه ‌هاي مجروح و انواع لوهمن روشه ديگر درد كمك كند.

حمايت ايمني و پيش‌ گيري از سرطان
اين باور وجود دارد كه آنتي‌ اكسيدان ‌هاي موجود در زنجبيل مي ‌تواند به تقويت ايمني شما و كاهش استرس و فشار كمك كند. استفاده از چاي زنجبيل نيز مي تواند به تسكين گرفتگي بيني و ديگر مشكلات تنفسي مانند سرماخوردگي رايج و يا آلرژي هاي محيطي كمك كند.

تحقيقات حتي نشان داده ‌اند كه زنجبيل مي تواند به جلوگيري از سرطان كمك كند. تحقيقات آزمايشگاهي حاكي از آن است كه، زنجبيل به مبارزه با انواع مختلف سلول‌ هاي سرطاني از جمله سرطان لوزالمعده و سرطان روده بزرگ پرداخته است.

چگونه چاي زنجبيل را در خانه درست كنيم؟
اين يك دستور العمل آسان براي درست كردن چاي زنجبيل است. مواد مورد نياز شما عبارتند از:
۴ تا ۶ برش نازك زنجبيل خام پوست ‌كنده شده (اضافه كردن برش‌ هاي بيشتر براي چاي زنجبيل قوي ‌تر)
۲ پيمانه آب
عصاره نصف ليمو ترش و عسل يا شهد آگاو به عنوان مزه (اختياري)

اول، ريشه زنجبيل را بشوييد و تميز كنيد. سپس زنجبيل را پوست كرده و قطعه قطعه كنيد. يك قابلمه كوچك با دو سوپرازورب c فنجان آب پر كنيد. تكه‌ هاي زنجبيل را در آب قرار دهيد و به آرامي به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقيقه، بسته به اين كه چقدر چاي تند دوست داريد، بجوشانيد. حال آن را از روي حرارت برداريد، عصاره ليمو و عسل (يا آگاو) را در صورت تمايل به آن اضافه كنيد.

شما همچنين مي توانيد چاي زنجبيل را با شير درست كنيد. برش هاي ريشه زنجبيل خود را به مدت ۱۰ دقيقه در يك فنجان آب بجوشانيد و سپس آن را از روي حرارت برداشته و ۲ فنجان شير به آن اضافه كنيد. شير و زنجبيل را به مدت پنج دقيقه بجوشانيد و سپس در ليوان مورد علاقه تان سرو كنيد.

اثرات جانبي چاي زنجبيل
نوشيدن چاي زنجبيل مي‌ تواند اثرات جانبي به همراه داشته باشد، اما به احتمال زياد اين مشكلات را تجربه نخواهيد كرد مگر اين كه مقادير بسيار زيادي از آن مصرف كنيد.

افراد اغلب نفخ، تپش قلب و حالت تهوع را به عنوان اثرات جانبي مرتبط با زنجبيل گزارش مي‌ كنند. از آنجا كه زنجبيل ممكن است فشار خون را كاهش دهد و اثر رقيق كردن خون را به دنبال داشته باشد، افرادي كه داروهاي فشار خون مصرف مي كنند بايد قبل از مصرف زنجبيل اضافي با پزشك خود مشورت كنند.

اگرچه سوپرازورب p شما نبايد در مصرف زنجبيل زياده روي كنيد، چاي زنجبيل يك راه آسان، خوشمزه و همه جانبه براي ارتقاء سلامت است.



منبع

تظرات ارسال شده