همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
روش هايي خانگي درمان زخم معده ( بخش اول )



زخم معده از جمله دردناك ترين بيماري هايي است كه هر فردي ممكن است به آن مبتلا شود. علل ابتلا به زخم معده متفاوت است و از جمله اصلي ترين علل آن مي توان به تغيير سبك زندگي انسان است كه متعاقبا موجب تغيير در رژيم غذايي و … شده كه مجموعه اين عوامل سبب بروز زخم معده در فرد مي شود. در ادامه قصد داريم تا شما را با چند روش خانگي براي كنترل و درمان زخم معده آشنا كنيم.

افزايش چاقي، تغيير رژيم غذايي و گرايش به سمت غذاهاي چرب و آماده، زخم معده را به يك معضل شايع در حوزه پزشكي تبديل كرده است. گرچه درمان زخم معده ساده است؛ ولي بي‌توجهي به آن يكي از مهمترين دلايل ابتلا به سرطان معده محسوب مي‌شود.
در صورتي‌كه زخم معده به دليل وجود باكتري ايجاد شود، يك دوره هفت روزه آنتي بيوتيك تجويز مي‌شود و پس از آن بيمار به راحتي به زندگي عادي خود ادامه مي‌دهد. علاوه بر درمان با داروهاي شيميايي و آنتي بيوتيك، درمان‌هاي خانگي نيز در رفع زخم معده موثر هستند.
در ادامه به چند روش طبيعي و خانگي براي درمان زخم معده اشاره شده است. البته هنگام استفاده از اين روش‌ها بايد توجه داشت كه اين راهكارها جايگزين داروهاي تجويز شده نيستند؛ بلكه درمان را تسريع مي كنند؛ از طرفي در صورت مشاهده واكنش‌هاي آلرژيك توصيه نمي‌شوند.

۱-مخلوط آب هويج و كلم

كلم حاوي مقادير بالاي ويتامين C است كه به بهبود زخم معده كمك مي‌كند. از طرفي هويج داراي تركيبي به نام ويتامين U است. ويتامين U در واقع ويتامين نيست٬ اين تركيب در اكثر مواقع براي تشريح آنزيم متيلمتيونين استفاده مي‌شود و براي تسكين و درمان زخم به‌كار مي‌رود. تركيب هويج و كلم در درمان زخم معده تاثير فوق‌العاده‌اي دارد. براي اين منظور كافيست كلم و هويج را به مقدار مساوي درون مخلوط‌كن بريزيد و قبل از هر وعده غذا و قبل از خواب ميل كنيد. تكرار اين رژيم غذايي به مدت چند هفته در درمان زخم معده موثر است.

۲-شيرين بيان

مطالعات نشان مي‌دهد شيرين بيان سبب افزايش مخاط پوشش دهنده معده مي‌شود و معده را در برابر اسيد آن محافظت مي‌كند. اين گياه دارويي علاوه بر پيشگيري از ابتلا به زخم معده، در درمان آن موثر است. عصاره اين گياه به صورت مايع و پودر در بازار وجود دارد و قابل استفاده است.

۳-موز

موز حاوي تركيبات ضد باكتري است و مصرف سه عدد موز در روز به درمان زخم كمك مي‌كند. براي ضد عفوني كردن معده و درمان التهاب آن مي‌توان موز را با عسل طبيعي مخلوط و ميل كرد.

۴-نارون قرمز

نارون قرمز (نام علمي: Slippery Elm) خواص فوق‌العاده‌اي در طب سنتي دارد كه از مهمترين آن كاهش التهاب معده و حذف چربي روده است. مي‌توان اين گياه را به صورت چاي سه بار در روز استفاده كرد.

منبع : hidoctor

تظرات ارسال شده