همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اين 8 غذا را نخوريد تا جوان بمانيد!

باشد، اما ممكن است بعدها شما را در وضعيت سلامتي نامناسب و وخيمي قرار دهد. اگر رژيم غذايي‌تان به سمت غذاهاي سالم تغيير ندهيد، خيلي زود، به فردي جوان در يك كالبد سالخورده تبديل خواهد شد و در بهت فرو خواهيد رفت.

در اين مطلب به هشت ماده غذايي اشاره خواهيم كرد كه بايد براي جلوگيري از پيري زودرس و ابتلا به بيماري، از مصرف آن‌ها خودداري كنيد.

۱. علي‌رغم اطلاعيه‌هاي سازمان جهاني غذا و دارو مبني بر ممنوعيت استفاده از چربي‌هاي ترانس و روغن‌هاي هيدروژنه فراوري شده، اين دو هنوز هم در سراسر دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از اين روغن‌ها به منظور پخت و پز يا به عنوان سس سالادها استفاده نكنيد. اين روغن‌ها ارزان‌تر هستند اما عمرتان را كوتاه كرده و عمر قاب عكستان بر روي طاقچه را طولاني‌تر مي‌كنند!

نكته كرم رژودرم مشابه: از كره‌اي به جز مارگارين استفاده كنيد. در غير اين صورت مي‌توانيد از پلاستيك ذوب شده نيز استفاده كنيد! زيرا پلاستيك مذاب و كره مارگارين از نظر مولكولي مشابه هستند. بنابراين كره‌هاي طبيعي بهترند. فقط از روغن‌هاي سرد فشرده استفاده كنيد، اما هرگونه روغن كانولا (كلزا) را رد كنيد.

۲. حرف از چربي‌ها شد، از مصرف غذاهاي كم چرب يا بدون چربي نيز اجتناب كنيد. اين تئوري كه "همه چربي‌ها و كلسترول موجب چاقي و مشكلات قلبي مي‌شود" جعلي است. خودتان را به خاطر اين حرف‌ها نابود نكنيد.

از مصرف غذاهاي داراي آسپارتام و جوش شيرين اجتناب نماييد. همچنين بايد مصرف هرگونه نوشابه‌ي حاوي اين ماده را نيز قطع كنيد. آسپارتام يك سم عصبي است كه مرگ سلول‌هاي مغزي را تحميل مي‌كند و مي‌تواند مسبب زوال عقل و يا سرطان مغز باشد

اغلب دانشمندان اين نظريه را به طور كامل رها كرده‌اند. زيرا اگر افراد بخواهند مصرف چربي‌هاي سالم را به طور چشمگيري لوزالمعده كاهش دهند، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و چاقي بيشتر خواهد شد زيرا اين قندها و HFCS (شربت ذرت با فروكتوز بالا) است كه ريشه چاقي و مشكلات مربوط به چربي‌هاي اشباع هستند.

۳. برخي افراد، شكرهاي تصفيه شده يا سوكروز را سم در نظر مي‌گيرند. اين ماده موجب افزايش قند خون و در نهايت پاسخ انسولين در بدنتان شده و در نهايت به چاقي و ديابت ختم مي‌شود. سوكروز، موجب فرايند اكسيداسيون مي‌گردد كه به طرز عجيب و غريبي سبب پيري زودرس و همچنين موجب توليد محصولات نهايي گليكاسيون يا گليكوتوكسين (نوعي ماده سمي) مي‌شود. پس به نفعتان است كه مصرف سوكروز را كم كنيد.

۴. شيرين كننده‌هاي مصنوعي از سوكروز هم بدتر هستند. از مصرف غذاهاي داراي آسپارتام و جوش شيرين اجتناب نماييد. همچنين بايد مصرف هرگونه نوشابه‌ي حاوي اين ماده را نيز قطع كنيد. آسپارتام يك سم عصبي است كه مرگ سلول‌هاي مغزي را تحميل مي‌كند و مي‌تواند مسبب زوال عقل و يا سرطان مغز باشد.

۵. شما همچنين پانسمان زخم بايد شربت ذرت حاوي فروكتوز بالا (HFCS) را كنار بگذاريد. شما مي‌توانيد اين كار را با كنار گذاشتن مصرف نوشابه‌ها و آبميوه انجام دهيد. اما اين كافي نيست. شيريني‌ها، كوكي‌ها و آب نبات‌ها نيز معمولاً حاوي HFCS هستند، اما توليدكنندگان اغلب با استفاده از برچسب "شربت ذرت" مسئله را حل مي‌كنند.

فروكتوز، قند طبيعي موجود در ميوه، به دليل وجود تركيبات طبيعي ديگر موجود در ميوه، به آرامي متابوليزه مي‌شود. اما كنسانتره شربت ذرت با فروكتوز بالا موجود در غذاها و نوشيدني‌هاي فراوري شده به سرعت به منظور تبديل به ماده انرژي‌زا مانند گلوكز، متابوليزه نمي‌شود و نيمي از آن به عنوان چربي در كبد ذخيره شده و موجب، چاقي، كبد چرب، ديابت نوع ۲ يا سرطان مي‌شود.

۶. امروزه، گندم نيز در حال طي كردن مسير تبديل شدن به ماده مضر است. زيرا اكنون تبديل به مقصر بيشتر مشكلات گوارشي شده است. اما يك مطالعه كانادايي نشان داد كه بسياري از افراد داراي حساسيت گلوتن مشكل كمتري را با نان مبتني خريد قطره فروزومال بر خميرترش دارند. همان‌طور كه در مورد نان گندم گفته شد، مي‌توان آن را به ساير دانه‌هاي زراعي نيز تعميم داد. بهتر است از مصرف هرگونه محصولات گندم فراوري شده و محصولات دانه‌اي تصفيه شده اجتناب كنيد.

۷. سويا هم يكي ديگر از مواد غذايي بحث برانگيز است. در حالي كه اغلب افراد فكر مي‌كنند سويا كاملاً مفيد است، تحقيقات نشان مي‌دهند كه چگونه سويا سبب مشكلات گوارشي شده و باعث عدم تعادل هورموني استروژن مي‌گردد.

۸. نمك پردازش شده يا تصفيه شده همه ويژگي‌هاي يك نمك بد را داراست. اما نمك دريا در واقع يك غذاي سالم است! بعضي از نمك‌هاي فروخته شده به عنوان نمك دريا قلابي هستند زيرا تصفيه شده‌اند. فروشندگان اين نمك‌ها اين نكته را كه نمكشان تصفيه شده است را نمي‌گويند چون اساساً همه نمك‌ها از دريا گرفته مي‌شوند.

نمك درياي تصفيه نشده حاوي مواد مغذي حياتي بدون پسماندهاي سمي ناشي از فراوري نمك است. نمك درياي فراوري هيدروژل شده سفيدتر از نوع تصفيه نشده است. مطمئن شويد نمكي كه مصرف مي‌كنيد نمك طبيعي غيرتصفيه بوده و در حد امكان كمي نمك با خود به همراه داشته باشيد چون در رستوران‌ها از نمك تصفيه شده استفاده مي‌كنند.

نقل از خبرگزاري برنا



منبع

تظرات ارسال شده