همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چربي شكمتان را با اين روش به راحتي از بين ببريد

نمي‌دهد چربي شكمي از بين برود، معرفي شده است.

به گزارش چرا چربي شكم به راحتي از بين نمي رود؟ يك تصور غلط و بسيار رايج اين است كه هدف قرار دادن عضلات شكم و انجام تمرينات ورزشي متمركز بر روي اين عضلات باعث از بين رفتن چربي شكمي مي‌شود در حالي كه به گفته متخصصان از بين بردن چربي شكمي نياز به نظم و انضباط رژيم غذايي براي سوزاندن چربي و تمرينات قدرتي براي تمام بدن دارد نه فقط عضلات شكم.

در ادامه برخي از عادات غلط و تعجب آوري كه اجازه نمي‌دهد چربي شكمي از بين برود، بيشتر معرفي شده است.

مصرف نوشيدني‌هاي گازدار: مصرف هر گونه لوهمن روشه نوشيدني گازدار كه منجر به ايجاد نفخ شود، خود راهي براي افزايش چربي شكمي است. به طوري كه افرادي كه روزانه دو يا چند ليوان نوشابه گازدار مي‌نوشند، اندازه دور كمرشان ۶ برابر بيشتر از كساني است كه از اين نوشيدني‌ها پرهيز مي‌كنند.

مصرف غذا‌هاي فراوري شده: هر گونه غذاي فراوري شده از قبيل: قند و چربي‌هاي اشباع، بايد كنار گذاشته شود؛ اگر واقعا قصد كاهش وزن و از دست دادن چربي شكمي را داريد. غذ‌هاي فراوري شده حاوي مقادير بالاي سديم هستند كه منجر به احتباس مايعات در بدن مي‌شوند. همچنين ميزان چربي ترانس در هر وعده غذايي بايد كمتر از ۰.۵ گرم باشد در حالي كه بسياري مردم بيش از اين ميزان، چربي ترانس دريافت مي‌كنند.

نوشيدن الكل: مصرف مشروبات الكلي به دليل اين كه حاوي مقادير زيادي قند است، خود باعث افزايش دور كمر و چاقي شكمي مي‌شود.

پرهيز پانسمان phmb از ورزش‌هاي قلبي عروقي: اين ورزش‌ها بايد براي از بين بردن چربي اضافه شكم انجام شود. تمرينات قلبي عروقي يا هوازي به هر تمرين پيوسته‌اي كه قلب شما را به فعاليت وادار كند، براي ۱۵ تا ۶۰ دقيقه ادامه يابد و گروه‌هاي بزرگ عضلاني شما را از قبيل: عضلات ساق، ران و باسن، درگير كند (البته در بعضي از ورزش‌ها از قبيل: شنا و اسكي كليه عضلات بدن در گير مي‌شوند) گفته مي‌شود. ورزش‌هاي معمول قلبي عروقي شامل پياده روي، دويدن و دوچرخه سواري است. براي انجام اين ورزش‌ها نيازي به عضويت در باشگاه‌هاي ورزشي نيست، ولي گاهي استفاده از بعضي تجهيزات ورزشي دامنه انتخاب وسيع تري در اختيار شما قرار مي‌دهد. اين‌ها شامل انواع دستگاه‌هاي استپر، اسكي ثابت، تردميل، روئينگ (پاروزني) و... است.

غفلت از تمرينات قدرتي: بزرگترين تصور غلط اين است كه انجام تمرينات قلبي مهمتر از تمرينات قدرتي است. اين سوپرازورب c در حالي است كه تمرينات قدرتي سوخت و ساز بدن را با اضافه كردن عضله افزايش مي‌دهد. هر چه بدن شما بيشتر عضلاني باشد، بيشتر كالري مي‌سوزانيد و بنابراين تمرينات قدرتي به اندازه تمرينات قلبي در اولويت انجام باشد.

پرهيز كامل از چربيها: يك رژيم غذايي غني از چربي‌هاي اشباع نشده از جمله آجيل، آووكادو، روغن زيتون و ماهي، براي جلوگيري از تجمع چربي در بدن مفيد است و نبايد به طور كامل از تمام چربي‌ها اجتناب كرد.

تجربه استرس مزمن: اين حالت رواني خود عاملي براي افزايش وزن و افزايش ذخيره چربي شكمي است و آنهم به اين دليل كه در حالت استرس به دليل ترشح هورمون‌هاي كورتيزول و آدرنال، پرخوري بيشتر صورت مي‌گيرد.

اجتناب از كربوهيدرات ها: اگر مي‌خواهيد چربي شكمي و يا چربي كلي بدن را سوپرازورب h از بين ببريد، بايد گروه‌هايي از كربوهيدرات‌هاي پيچيده را به رژيم غذايي خود براي افزايش حجم عضلاني اضافه كنيد. تقريبا ۴۵ تا ۶۵ درصد از كالري دريافتي شما بايد از طريق كربوهيدرات‌هاي سالم باشد.

عدم دريافت پروتئين كافي: غذا‌هاي غني از پروتئين وزن شما را كنترل كرده و هورمون گرلين را كه مرتبط با احساس سيري است، فعال نگه مي‌دارد.

محروميت از خواب: كمبود خواب و افزايش وزن، ارتباط تنگاتنگي با هم دارند. از نظر علمي تاييد شده است كه ساعات كمتر خواب با افزايش سايز كمر در ارتباط است. محروميت از خواب ميل به مصرف غذا‌هاي پركالري و پردازش شده را افزايش مي‌دهد و سوخت و ساز بدن را كم مي‌كند.

اجتناب از نوشيدن چاي سبز: اگر شما مشكل در از بين بردن چربي‌هاي دور كمر و شكم داريد، جراحي پوست چاي سبز بنوشيد. اين نوع چاي حاوي آنتي اكسيداني به نام كاتچين است كه منجر به سوزاندن بيشتر چربي در طول ورزش مي‌شود.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده