همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ارتباط استرس زياد و تب

دكتر تاكاكازو اوكا از دانشكده كيوشو در دانشگاه علوم پزشكي ژاپن، كه در رشته طب روان‌تني تخصص دارد، مي‌گويد: «با وجود اينكه اين عارضه در مقالات مختلف معرفي شده است، تنها چند پزشك در سراسر جهان به مطالعه و پژوهش قطره فروزومال در اين زمينه پرداخته‌اند». اين عارضه در سال‌هاي اخير شيوع بيشتري پيدا كرده است. دكتر اوكا با بيماران زيادي روبرو شده است كه بسياري از آنها از دانشجوياني بوده‌اند كه در دانشگاه دچار استرس شده بودند. به گفته دكتر اوكا، از آنجايي كه بسياري از پزشكان درك كاملي از اين لوزالمعده پديده رواني ندارند، تشخيص درست نمي‌دهند و مشكل بيماران را به شيوه‌هاي نامعقول درمان مي‌كنند.

درجه حرارت بالاي بدن و علائم ناشي از استرس، بيماران را با مشكلات متعددي مواجه مي‌كنند. افزايش درجه حرارت بدن تنها يكي از علائم ابتلا به تب رواني است. بيماراني كه تحت درمان قرار پانسمان زخم مي‌گيرند، تنها خواهان كاهش درجه حرارت بالاي بدنشان نيستند؛ بلكه مي‌خواهند از شر تمام علائم خلاص شوند.

روش‌هاي درماني متعددي براي حل اين مشكل وجود دارد؛ اما همگي به طور كلي شبيه روش‌هاي درماني مربوط به اختلالات ناشي از استرس هستند كه ارتباط مشخصي با تب رواني ندارند. با كرم رژودرم براي جاي سوختگي اين حال، دكتر اوكا معتقد است كه در آينده نزديك پيشرفت‌هاي قابل توجهي در زمينه درمان اين عارضه حاصل خواهد شد. دكتر اوكا به جاي استفاده از واژه تب رواني از اصطلاح «هيپرترمي عملكردي» براي معرفي اين عارضه استفاده مي‌كند.

منبع : دكتر زخم



منبع

تظرات ارسال شده