همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فوايد بي نظير نارنج براي بدن

خشك است, طبق اصول طب ايراني تمامي ترش مزه‌ها به اعصاب ضرر مي‌رسانند اما از بين ترش‌مزه‌ها نارنج كمترين ضرر را براي اعصاب دارد زيرا در آب نارنج ماده‌اي صمغي و لعابي وجود دارد كه آن را در بين مركبات ممتاز كرده و به علت همين مواد است كه ترشي آن براي عصب‌ها ضرر كمتري دارد و براي سرفه و درد سوپرازورب h سينه مفيد است.

به گزارش :نارنج، نارنج ميوه‌اي از خانواده مركبات و با نام علمي Citrus aurantium است, ميوه نارنج از ميوه‌هاي پركاربرد و با محصولات جانبي متعدد در فصل سرما است كه اسم فارسي آن نارنگ است.

طبيعت ميوه نارنج از ديدگاه طب ايراني، سرد و خشك است ولي سوپرازورب p مزاج پوست زرد و شكوفه آن گرم و خشك است, طبق اصول طب ايراني تمامي ترش مزه‌ها به اعصاب ضرر مي‌رسانند اما از بين ترش‌مزه‌ها نارنج كمترين ضرر را براي اعصاب دارد زيرا در آب نارنج ماده‌اي صمغي و لعابي وجود دارد كه آن را در بين مركبات ممتاز كرده و به علت همين مواد است كه ترشي آن براي عصب‌ها ضرر كمتري دارد و براي سرفه و درد سينه مفيد است.

اگر آب نارنج جراحي پوست را با عسل مخلوط و مصرف شود, از زيان آن خواهد كاست, اگر مبتلا به درد سينه و سرفه گرم هستيد يك عدد نارنج را از ميان دو قسمت كرده كمي نبات كوبيده و كمي نشاسته روي آن بپاشيد و بعد آن را روي آتش بگذاريد تا يكي دو جوش بزند و سپس آن را به‌صورت مكيدني ميل كنيد.

پوست اين ميوه هم سرشار از خاصيت و طبيعت و مزاج آن گرم و خشك است, از خلال پوست نارنج مي‌توان مانند خلال پوست سوپرازورب c پرتقال مربا تهيه كرد و هم با خيساندن آن در سركه ترشي ساخت.

مربا و ترشي پوست نارنج تقويت‌كننده معده است, مصرف حدود 4گرم از پوست خشك نارنج برطرف كننده حالت تهوع و استفراغ است و باعث خارج شدن انگل‌هاي دستگاه گوارش مي‌شود.

اگر نارنج را به‌صورت كامل و با حرارت كم و به همراه كمي آب لوهمن روشه پخته تا اجزايش از هم جدا شود و سپس آن را بر روي پوست و مو خود بماليد متوجه خواهيد شد كه يك نرم‌كننده بسيار مفيد براي پوست و مويتان پيدا كرده‌ايد همچنين اين مخلوط در رفع خارش‌هاي پوستي نيز مؤثر است.

تسنيم



منبع

تظرات ارسال شده