همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ترفندهاي طلايي براي كنار آمدن با سرگيجه

وي ادامه داد: اختلال سرگيجه‌هاي وضعيتي معمولا به اين صورت است كه فرد با يك تغيير وضعيت ناگهاني به خصوص با خوابيدن به يك طرف و چرخاندن ناگهاني سر، دچار سرگيجه شديد مي‌شود؛ اين سرگيجه اغلب بعد از پانسمان نقره براي سوختگي مدت كوتاهي بهبود يافته و عوارضي مثل حالت تهوع، وزوز گوش و كاهش شنوايي به همراه ندارد، اما معمولا با تكرار اين وضعيت شاهد عوارض مذكور است.

چطور با سرگيجه‌هاي روزانه كنار بياييم؟

آغاز شيوع عارضه از ۳۰ سالگي

پور حاجي غلامي بيان كرد: شيوع اين بيماري در بين خانم‌ها و آقايان تقريبا يكسان است و غالبا پانسمان لوهمن روشه در بزرگسالان و افراد بالاي ۳۰ سال مشاهده مي‌شود.

اين متخصص گوش، حلق و بيني با اشاره به اينكه ريشه اين بيماري در گوش داخلي است تصريح كرد: برخي منابع علت بروز اين‌گونه سرگيجه‌ها را به دليل وجود سنگريزه‌هايي در گوش داخلي مي‌دانند در واقع تصور مي‌كنند انجام برخي حركت‌ها منجر به جابجايي اين سنگريزه‌ها و ايجاد سرگيجه پانسمان suprasorb مي‌شود.

چطور با سرگيجه‌هاي روزانه كنار بياييم؟

وي با تاكيد به بهبودي خود به خودي بيمار در برخي موارد افزود: معمولا درمان اين بيماري علاوه بر مصرف دارو با درمان فيزيوتراپي همراه است؛ هدف از انجام اين درمان انباشته كردن سنگريزه‌هاي نام برده در بخشي از گوش است كه حركت نكند تا سرگيجه ايجاد نشود.

پور پانسمان كلاژن حاجي غلامي با اشاره به تاثير گذاري ضربه بر شروع اين بيماري يادآوري كرد: نبايد سرگيجه را با حالتي كه آن را منگي مي‌ناميم اشتباه گرفت در سرگيجه فرد ، خودش يا محيط اطراف در حال چرخيدن است، اما در منگي، چشمان فرد سياهي مي‌رود يا احساس سنگيني مي‌كند كه علت‌هاي متعددي بر مورد دوم اثر گذار است و صرفا بر اثر اختلال گوش داخلي نيست.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده