همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اين ويتامين به زيبايي پوست شما كمك مي كند

شناخته شده است. اما اخيراً خواص جديدي از اين ويتامين كشف شده كه حاكي از تأثير آن بر سلامت پوست است.

به گزارش ، ويتامين C كه نام علمي‌اش اسكروبيك اسيد است عاملي كليدي در توليد كلاژن است. كلاژن نوعي پروتئين است كه موجب رشد سلول‌ها مي‌شود و به انعطاف و استحكام بافت پوست كمك مي‌كند. ويتامين C همچنين در توليد ليگامنت‌ها نمايندگي محصولات هارتمن و بافت جديد پوست نقش مهمي ايفا كرده و باعث بازسازي آسيب‌هاي پوستي مي‌گردد.

خريد لبنيات ماهشام

خريد وريدي لبنيات ماهشام


خريد لبنيات ماهشام
علاوه بر اين ويتامين C نوعي آنتي‌اكسيدان است كه سرعت آسيب‌هاي جدي پوست مانند خشكي و چروك را كاهش مي‌دهد چرا كه اين آسيب‌ها همگي بر اثر تخريب بافت كلاژني ايجاد مي‌گردند.
تحقيقات نشان مي‌هد ويتامين C مي‌تواند آفتاب سوختگي را نيز بهبود بخشد و به همين دليل پماد زخم توصيه مي‌شود افرادي كه زياد در معرض آفتاب قرار دارند براي جلوگيري از سوختگي و كاهش خطر ابتلا به سرطان پوست اين ويتامين را در برنامه روزانه مراقبت‌هاي پوستي خود قرار دهند.


علاوه بر اين ويتامين C نوعي آنتي‌اكسيدان است كه سرعت آسيب‌هاي جدي پوست مانند خشكي و چروك را كاهش مي‌دهد چرا كه اين آسيب‌ها همگي بر اثر تخريب بافت كلاژني ايجاد مي‌گردند.
تحقيقات نشان مي‌هد ويتامين C مي‌تواند آفتاب سوختگي را نيز بهبود بخشد و به همين دليل توصيه مي‌شود افرادي كه زياد ژل هارتمن در معرض آفتاب قرار دارند براي جلوگيري از سوختگي و كاهش خطر ابتلا به سرطان پوست اين ويتامين را در برنامه روزانه مراقبت‌هاي پوستي خود قرار دهند.


مصرف اين ويتامين تأثيرات ناشي از آلودگي هوا بر پوست را خنثي كرده و به مرطوب نگه داشتن آن كمك مي‌كند.
براي تهيه سرم پوستي مي‌توانيد مقداري پودر ويتامين C را در آب حل كنيد. هنگامي كه پودر به‌طور كامل حل شد، مقداري آلئو ورا و روغن ويتامين E به آن اضافه كنيد و آن را در شيشه‌اي تيره و در بسته نگه‌داري كنيد. به ياد داشته باشيد پيوند آنتي اكسيدان‌ها در معرض نور و هوا شكسته شده و خواص خود را از دست مي‌دهند. اين سرم را مي‌توانيد به مدت يك تا 2 هفته در يخچال نگهداري كنيد. قبل از مصرف حتماً صورت خود را كاملاً بشوييد و پس از مصرف نيز بهتر است به پوستتان مرطوب‌كننده بزنيد.


پانسمان زخم بستر



منبع

تظرات ارسال شده