همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
حشره كش ها مهمترين عامل ايجاد سرطان  در اطفال  هستند

مهمترين عامل براي ابتلاي اطفال به سرطان باشند.

به گزارش : پانسمان زخم يك تحليل جديد روي مطالعات پيشين نشان داد قرار گرفتن كودك در معرض برخي از انواع حشره‌كش‌ها كه در خانه استفاده مي‌شوند احتمال ابتلاي او به سرطان را افزايش مي‌دهد.
در اين بررسي كارشناسان به ارزيابي 16 تحقيق كه در مورد ارتباط بين پماد سوختگي قرار گرفتن در معرض حشره‌كش‌هاي خانگي و سرطان‌هاي كودكي بوده‌اند، پرداخته و دريافتند كودكاني كه با اين حشره‌كش‌ها در تماس بوده‌اند نسبت به كودكان ديگر 47 درصد بيشتر به سرطان خون مبتلا شده‌اند.
«چنشنگ لو»، نويسنده ارشد اين مطالعه از دانشكده سلامت عمومي «هاروارد تي اچ چان» در بوستون آمريكا گفت: بايد به خاطر داشت كه حشره‌كش‌ها براي از بين بردن ارگانيسم‌ها و موجودات زنده طراحي و توليد شده‌اند. والدين مي‌بايست لوزالمعده از به كار بردن اين مواد شيميايي در نزديكي محيط زندگي كودكان خود و فضاهايي كه آنان ساعات زيادي را در آنجا مي‌گذرانند،‌ خودداري كنند.
در اين بررسي متخصصان قرار گرفتن كودكان در معرض سه نوع حشره‌كش را مطالعه كردند كه شامل حشره‌كش داخلي، حشره‌كش‌هاي فضاي بيروني و سم علف‌كش بودند. همچنين در مفصل‌ترين مطالعات نزديك به 1200 كودك مبتلا به سرطان حضور داشتند.
اين هيدروژل متخصصان مشاهده كردند كودكاني كه در معرض سم علف كش قرار داشتند نسبت به كودكاني كه تماسي با اين نوع سم نداشتند 26 درصد بيشتر احتمال دارد به سرطان خون مبتلا شوند. هرچند در اين بررسي ارتباط بين مصرف حشره‌كش‌هاي فضاي بيروني و سرطان كودكان مشاهده نشد.
به گزارش لايوساينس، نتايج مطالعات پيشين حاكي از آن بود كه استفاده از حشره كش‌ها بيش از آنكه روي سلامت بزرگسالان تاثير بگذارد قطره آهن فروزومال سلامت كودكان را به خطر مي‌اندازد و كودكان به دليل اينكه سيستم ايمني‌شان تكامل پيدا نكرده آسيب‌پذيرتر هستند.
خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده