همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فوايد ليمو ترش براي كنترل حملات آسم

كند. اين مواد موجب تورم و التهاب مسيرهاي هوايي شده و در نتيجه آن يك حمله آسم شكل مي گيرد.

به گزارش : به نقل از "نيو هلث ادوايزر" نوشت: آسم از شايع‌ترين مشكلات تنفسي در سطح جهان است. در صورت استنشاق محرك ها، مسيرهاي هوايي افرادي كه از آسم رنج مي برند، متورم و تنگ شده كه به تنگي نفس و سرفه منجر مي شود. از جمله محرك هاي آسم مي توان به عطر، دود تنباكو، استرس، و هواي مرطوب اشاره كرد.
ليمو ترش نشان داده است كه فوايد جالب توجهي براي پيشگيري و كنترل حملات اسم دارد. در ادامه با برخي روش هاي موثر استفاده از ليمو ترش براي بهبود شرايط آسم بيشتر آشنا مي شويم.
ليمو چگونه به بهبود آسم كمك مي كند؟
ليمو ترش سرشار از ويتامين C است كه به سركوب ترشح مواد التهاب‌زا كمك مي كند. اين مواد موجب تورم و التهاب مسيرهاي هوايي شده و در نتيجه آن يك حمله آسم شكل مي گيرد. ليمو ترش حساسيت نايژك ها به هيستامين را كاهش مي دهد. زماني كه نايژك ها در معرض آلرژن هاي محيطي قرار مي گيرند، ترشح هيستامين موجب تنگ شدن آنها مي شود. ليمو ترش به تقويت سيستم ايمني بدن انسان كمك مي كند كه از حملات آسم ناشي از قرار گرفتن قيمت پانسمان هارتمن در معرض گرده، پوست حيوانات، دود، ويروس ها و گرد و غبار پيشگيري مي كند.
خواص ضد باكتري و ضد عفوني كننده موجود در آب ليمو ترش به مبارزه با ويروس ها و باكتري ها كه محرك حملات آسم و عفونت هاي ريه هستند، كمك مي كند. اسيد سيتريك موجود در آب ليمو ترش تازه به حمل مواد مغذي مهم براي حفظ انرژي بدن كمك مي كند. اسيد سيتريك به تقويت و پاكسازي ريه ها كمك مي كند، از اين رو، تنفس براي فردي كه از آسم رنج مي برد، آسان‌تر مي شود. همچنين، ليمو ترش داراي خواص آنتي اكسيداني است كه به مبارزه با آلرژن هاي ورودي به ريه ها كمك مي كند و از اين كه موجب يك حمله آسم شوند، پيشگيري مي كند.
آيا شواهد علمي براي اثبات اثربخشي ليمو ترش وجود دارد؟
شواهد علمي چنداني درباره اين كه ليمو در مبارزه با آسم موثر است، وجود ندارند. دانشمندان و پزشكان درباره اين حقيقت كه آبليمو فوايد كلي براي سلامت انسان دارد توافق دارند و در تئوري، ليمو ترش ممكن است به درمان آسم كمك كند. طي مطالعه اي كه به تازگي انجام شد، پژوهشگران دريافتند كه استنشاق ليمونن كه ماده اصلي موجود در روغن اساسي مركبات محسوب مي شود، ممكن است به پيشگيري از علائم آسم در حيوانات كمك كند. با اين وجود، مطالعات ديگري درباره آثار مفيد آبليمو بر آسم انجام نشده است.
آيا بايد آبليمو را به برنامه درمان آسم خود اضافه كنيد؟
شما مي توانيد آبليمو را به رژيم غذايي روزانه هارتمن خود اضافه كرده و اين كه به بهبود علائم آسم كمك مي كند يا خير را بررسي كنيد. آبليموي تازه را به يك ليوان آب اضافه كرده و روزانه اين نوشيدني را مصرف كنيد. همچنين، شما مي توانيد با افزودن يك شيرين كننده اين نوشيدني را به ليموناد تبديل كنيد. اما نبايد آب ليمو را به عنوان جايگزيني براي داروهاي آسم خود در نظر بگيريد و در عوض مي توانيد آنها را در تركيب با هم استفاده كنيد.
ليمو ترش با سير
خواص ضد التهابي سير مي تواند به تسكين مراحل اوليه آسم كمك كند. پنج حبه سير را له كنيد تا يك حالت خميري غليظ به خود بگيرد. يك قاشق غذاخوري آبليمو به آن اضافه كرده و مواد را با هم تركيب كنيد. اين تركيب را به خوبي هم زده و مصرف كنيد. اين كار را سه بار در روز تكرار كنيد.
ليمو ترش با زردچوبه
مقداري زردچوبه تازه را پوست گرفته و له كنيد. يك قاشق غذاخوري آبليمو تازه و يك قاشق چايخوري پودر زردچوبه به آن اضافه كنيد. مواد را به خوبي تركيب كرده و مصرف كنيد. براي كسب بهترين نتايج، اين تركيب را هر روز صبح با معده خالي مصرف كنيد.
ليمو ترش با تربچه
تربچه داراي خواص ضد باكتري است، از اين رو، به پاكسازي خلط و بهبود عفونت هاي ريه كمك مي كند. شش تربچه را برش زده و له كنيد تا يك حالت خميري شكل بگيرد. دو قاشق چايخوري آبليمو به آن اضافه كرده و مواد را به خوبي تركيب كنيد. روزانه سه قاشق غذاخوري از اين تركيب را مصرف كنيد.
ليمو ترش اكتيكوت با عسل
عسل سرشار از اسيد آمينه ها، آنتي اكسيدان ها و ويتامين هاست و به پاكسازي مخاط اضافه در مسيرهاي هوايي كمك مي كند. يك فنجان آب را به جوش آوريد. دو قاشق غذاخوري آبليمو و دو قاشق غذاخوري عسل به آب جوش اضافه كنيد. اجازه دهيد اين تركيب خنك شود. دوبار در روز اين تركيب را مصرف كنيد.
آبليموي تازه
آب يك ليمو ترش را بگيريد. اندكي نمك و فلفل به آن اضافه كنيد. مواد را به خوبي تركيب كرده و پيش از يك وعده غذايي مصرف كنيد. اين كار را تا زماني كه حملات آسم كاهش يابند، تكرار كنيد.
ليمو ترش با زنجبيل
زنجبيل از خواص ضد التهابي قوي سود مي برد كه مسيرهاي هوايي را تسكين داده و خس خس سينه و سرفه را كاهش مي دهد. دو قاشق غذاخوري آبليمو را در يك فنجان آب تركيب كرده و آن را به جوش آوريد. مقداري زنجبيل تازه را پوست گرفته و له كنيد و به آب در حال جوش اضافه كنيد. اجازه دهيد زنجبيل براي 5 تا 6 دقيقه دم بكشد. سپس، تركيب را از صافي عبور داده و به آرامي اين چاي را مصرف كنيد. يك بار در روز و براي يك هفته اين كار را تكرار كنيد.
ليمو ترش با شيرين بيان
شيرين بيان به پاكسازي مخاط اضافه در ريه ها كمك مي كند و تورم در مسيرهاي هوايي را كاهش مي دهد. يك فنجان آب را به جوش آوريد. يك قاشق غذاخوري ريشه شيرين بيان به آن اضافه كرده و اجازه دهيد براي 6 تا 9 دقيقه در آب دم بكشد. اين تركيب را از صافي عبور عفونت بدن داده و يك قاشق غذاخوري آبليمو به آن اضافه كنيد. دوبار در روز اين نوشيدني را مصرف كنيد.
ليمو ترش با گلرنگ
گلرنگ به پاكسازي مخاط از ريه ها و تسهيل تنفس كمك مي كند. يك قاشق غذاخوري آبليمو را به دو قاشق غذاخوري پودر گلرنگ اضافه كنيد. مقداري آب به اين تركيب اضافه كرده و مواد را به خوبي هم بزنيد. اين تركيب را سه بار در روز و براي يك هفته مصرف كنيد.
روغن اساسي و ليمو ترش
يك ليوان آب را به جوش آوريد. چند قطره آبليمو و دو قاشق چايخوري روغن اساسي به آن اضافه كنيد. بخار حاصل از اين تركيب را استنشاق كنيد. اين كار را تا زماني كه احساس مي كنيد ضرورت دارد، تكرار كنيد. نكاتي كه هنگام استفاده از ليمو ترش بايد به خاطر داشته باشيد
پيش از اين كه براي كنترل علائم آسم از ليمو ترش استفاده كنيد به نكات زير توجه داشته باشيد:
همواره از ليمو ترش تازه استفاده كنيد تا از فوايد قابل توجه آن بهره‌مند شويد.
مصرف بيش از حد آبليمو مي تواند به سوزش سردل منجر شود.
از آبليمو در مقادير كم استفاده كنيد.
آبليمو بسيار اسيدي است، از اين رو، شما نبايد آن را به صورت مستقيم مصرف كنيد و بهتر است با آب رقيق شود زيرا در غير اين صورت ممكن است به دندان ها آسيب برساند.
از قرار گرفتن در معرض دماهاي بيش از حد سرد يا گرم و همچنين خز حيوانات خانگي كه محرك علائم آسم هستند، پرهيز كنيد.
براي تقويت جريان هوا به ريه ها انجام تمرينات پماد هارتمن تنفس و يوگا را مد نظر قرار دهيد.



منبع

تظرات ارسال شده