همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

درمان زخم ديابت با طب سنتي

درمان زخم ديابت و روشهاي آن در طب سنتي
طب سنتي بر اين باور است كه مي‌تواند زخم ديابت را به خوبي درمان كند. يكي از مهم‌ترين داروهاي شيميايي كه براي اين بيماران استفاده مي‌شودد نيز تركيب گياهي دارد.در طب كلاسيك براي درمان زخم ديابتمعمولا داروهايي تجويز مي‌شود تا عفونت شكل‌گرفته در پاي ديابت را خشك كند و در صورتي كه دارودرماني موثر نبود، عضو بيمار قطع مي‌شود، اما در طب سنتي راه‌هاي مختلف براي درمان زخم ديابت پيشنهاد مي‌شود تا به موقع جلوي پيشروي زخم گرفته شود.
يكي از راه‌هاي رايج گياه‌درماني است؛ مثلا گياه آلوئه‌ورا تاثير بسيار خوبي در درمان زخم ديابت دارد.در درمان زخم ديابت عسل نيز باعث تغذيه مطلوب بافت‌هايي مي‌شود كه به علت كاهش خونرساني دچار محروميت غذايي شده‌اند.(درمان زخم ديابت و روشهاي آن در طب سنتي)

روش دوم، در درمان زخم ديابت بادكش كردن است. اين درمان از نظر طب كلاسيك هم پذيرفته شده است. اگر اطراف زخم را بتوان بادكش كرد، عروق بازتر مي‌شود و زخم بهبود پيدا مي‌كند.(درمان زخم ديابت و روشهاي آن در طب سنتي)

روش سوم، در درمان زخم ديابت زالو گذاشتن است.در دهان زالو بزاقي وجود دارد كه جلوي بند آمدن خون را مي‌گيرد و باعث جريان يافتن خون به اطراف زخم مي‌شود.

روش چهارم، در درمان زخم ديابت لارودرماني است. بعضي از مگس‌ها براي تكثير، نياز به بافت مرده بدن دارند و در آنجا تخمگذاري مي‌كنند تا لاروهاي كوچك بيرون‌آمده از تخم بتوانند از همان بافت مرده تغذيه كنند.وقتي مگس‌ها بافت مرده را مي‌خورند، خونرساني به عضو بهتر انجام مي‌گيرد.بعضي از ماهي‌ها هم مي‌توانند همين كار را انجام دهند و براي زخم‌هاي ديابتي از ماهي هم مي‌توان به جاي زالو و مگس استفاده كرد.اين درمان‌ها براي نجات عضو بيمار است. همچنين باعث مي‌شود زخم زودتر ترميم شود و جوشگاه بدي به‌جاي نگذارد. زخم‌هاي ناشي از ديابت گاهي اجتناب‌ناپذيرند ولي با درمان به موقع بايد جلوي پيشرفت زخم و به‌جاي ماندن جوشگاه‌هاي بدشكل را گرفت.(درمان زخم ديابت و روشهاي آن در طب سنتي)

داروي گياهي براي درمان زخم ديابت

داروي گياهي درمان زخم جراحي و درمان زخم ديابت داروي موثر بر درمان بر پايه عصاره پنيرك يا سرخ گياه به همراه بادام تلخ ساخته شده كه براي بيماران با زخم ديابتي نيز كاربرد دارد و اثربخشي آن به اثبات رسيده است.اثر بخشي پماد ساخته شده در ترميم سريع زخم‌هاي جراحي و زخم‌هايي كه در انتهاي دست و پاي بيماران ديابتي ايجاد مي‌شود بسيار موثر بوده است.با پماد ساخته شده ازداروي گياهي براي درمان زخم ديابتدوره زماني درمان به نصف مي‌رسددرمان زخم ديابت با گياه پنيرك : در حالت طبيعي درمان اين نوع زخم بيش از چهار هفته به طول مي‌انجامد تا بتواند ترميم را كامل كند اما با استفاده از اين گياه و پماد ساخته شده روند درمان به حدود ۱۴ روز مي‌رسد.براي درمان زخم ديابت استفاده از پماد ساخته شده ازداروي گياهي براي درمان زخم ديابت كه داراي يك پنس جراحي دو منظوره است اين پنس دو منظوره به عنوان قيچي و پنس سوزن گير استفاده مي‌شود(درمان زخم ديابت و روشهاي آن در طب سنتي)


منبع : كيميا

تظرات ارسال شده