همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اصول ضروري در نوشيدن آب

و نفس سوم ، شِفا مي باشد . همانطور كه مطلع هستيد سردي آب روي كبد اثر ميگذارد پس اگر آب را يك نفس بخوريم كبد سرد شده آسيب ميبيند و حرارت غريزي كاهش ميابد.

به گزارش ، تا تشنگي غالب نشود نوشيدن آب زيان بخش خواهد بود.

رژيم هاي غيراصوليِ آب درماني به سلامت بدن آسيب ميرساند .

قبل از خوردن آب حتما نام خدا آورده شود. سوپرازورب p (امروزه دانشمندان معجزه اثر واژه ها را بر آب و خوراكي ها اثبات نموده اند.)
رسول اكرم (ص) ميفرمايند : آب را حتما در سه نفس بخوريد زيرا نفس اول ، شُكر ؛ نفس دوم : دوري از شيطان و نفس سوم ، شِفا مي باشد . همانطور كه مطلع هستيد سردي آب روي كبد اثر ميگذارد پس اگر آب را يك نفس بخوريم كبد سرد شده آسيب ميبيند و حرارت غريزي كاهش ميابد.
در شب ايستاده آب خوردن سبب دردي است كه درمان ندارد .

پيامبر اكرم ص ميفرمايند اگر كسي در شب ايستاده آب نوشيد حتما آنرا قي كند . (طب النبي)

از نوشيدن زياد آب بپرهيزيد.

حضرت علي (ع) : نوشيدن آب را كم كن زيرا درد را طولاني پانسمان phmb ميكند. بويژه دردهاي مفصلي و روماتيسمي.

ناشتا آب سرد ننوشيد زيرا آب ماده غذايي نداشته و معده آنرا نگه نميدارد و مستقيم به اعضا مي رسد ، اگر به قلب برسد عامل سكته ، به مغز برسد سستي اعضا ، به دستگاه تنفسي و صوتي نيز باعث اختلال در عملكرد ميگردد.
بين غذا آب ننوشيد. اگر در آرامش و با جويدن بسيار، غذا ميل شود نياز به نوشيدن آب پيدا نشده و غذا به خوبي با بزاق مخلوط شده هضم و جذب كامل صورت ميگيرد و يبوست نيز پيش نخواهد آمد.

موارديكه نوشيدن آب زيانبخش است عبارتند از :
پس از فعاليت سنگين و ورزش.
پس از حمام و سونا.

پس از معاشرت جنسي جراحي پوست كه گفته اند درين مورد ميتوان با وضو گرفتن كراهت خوردن و آشاميدن را از بين برد.

پس از ميوه آب نخوريد .
پس از غذاهاي شور، ترش و چرب نبايد آب خورد .
بهترين آب ، آب سبك است كه شيريني و صفاي آب نشان دنده سبكي آب است . معيار ديگر سبكي آب، پذيرش سريع گرما و سرما توسط آب است ، آبي كه سريع تر به جوش مي آيد سبك تر است.

امام رضا (ع) : بهترين آب براي ساكنين و مسافرين آبي ست كه سرچمشه آن از سمت مشرق بيرون آمده ، سبك و زلال باشد ، از كوههاي شني و خاكي بگذرد ، چنين آبي در فصل زمستان گرم و در تابستان خنك و موجب لينت شكم است، آب جوشيده نيز از آب هاي مناسب و توصيه شده براي لوهمن روشه نوشيدن است.

آب جوشيده : امام صادق ع ميفرمايند آب جوشيده براي هر چيزي مفيد ست و براي هيچ ضرر ندارد.

آب نجوشيده سنگين است و موجب بيماري ميشود ، سردي و رطوبت آن خلط بلغم توليد كرده كه در اعصاب نفوذ مي كند ، با جوشاندن آن را لطيف و سبك گردانيد . و به توصيه امام صادق (ع) بهتر است آب را در ظرف برنجي جوشاند.

در آخرين ماه پاييز( آذر ماه) نوشيدن آب هنگام شب نهي شده و در اول صبح نوشيدن جرعه اي آب گرم توصيه شده است.
اگر آب نيسان را با كوزه تصفيه كنيد شِفابخشي آن بسيار خواهد شد ‌.
آب را بايد مكيد و بلعيدن آب موجب بيماريهاي كبدي خواهد شد .
از سوپرازورب h بهترين نوشيدني هاي مقوي كبد سركه انگبين بوده كه موجب رفع عطش و حرارت و درمان كبد چرب و اصلاح كبد ميشود البته در افراد گرم مزاج.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده