همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بيش‌فعالي كودكان,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
محققان

اظهار كردند: كودكاني كه مادر آنها در دوران بارداري و كودكي مضطرب است، دو برابر بيشتر از سايرين احتمال ابتلا ژل هيدروزورب به بيش‌فعالي را دارند.

به گزارش ايسنا به نقل از ساينس‌ديلي، نتايج مطالعه جديد محققان در انگلستان حاكي از آن است مادراني كه در دوران بارداري و پنج سال اول زندگي كودك خود مضطرب هستند، كودكشان دو برابر بيشتر از ديگران با علائم بيش‌فعالي مواجه مي‌شوند.

محققان، اين بررسي را در بين بيش از ۳۰۰۰ كودك انجام دادند و مدت زمان طولاني انجام اين پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد پروژه به آنها، اين امكان را داد تا دريابند كه چگونه وضعيت سلامتي كودكان، هنگام بزرگسالي تغيير مي‌كند.

نتايج اين بررسي نشان داد استرس‌هايي كه مادر تجربه مي‌كند، مي‌تواند يك نسل بعد در فرزندش بروز كند.

لازم به ذكر است كه همه مادران، افزايش استرس در دوران بارداري را تجربه مي‌كنند.

پژوهشگران، بيش از نمايندگي محصولات هارتمن ۸۷۰۰ مادر با علائم اضطراب در دوران بارداري و پنج سال اول زندگي فرزندشان در اين مطالعه را بررسي كردند. سطح اين اضطراب‌ها به سه دسته بالا، متوسط و پايين طبقه‌بندي مي‌شود.

زماني كه فرزندان مادران مضطرب به سن هشت سالگي رسيدند محققان دريافتند كه بين آنها با سايرين تفاوتي نيست، اما زماني‌كه به سن ۱۶ سالگي رسيدند، تفاوت معناداري پانسمان زخم بستر در علائم بيش‌فعالي از خود نشان دادند.

مادراني كه اضطراب متوسط تا زياد داشتند، فرزندان آنها در سن ۱۶ سالگي دو برابر بيشتر از كساني كه مادران آنها اضطراب كمتر داشتند، علائم بيش‌فعالي را نشان دادند.

البته نمي‌توان به صورت دقيق عنوان كرد كه علائم اضطراب دوران بارداري و اوايل زندگي منجر به افزايش بيش‌فعالي مي‌شود، بلكه عوامل ديگري مانند ژنتيك، پماد زخم موارد بيولوژيكي يا محيطي هم در اين موضوع نقش دارند.

اين مطالعه اولين بررسي در اين زمينه است و براي دريافت نتايج دقيق نياز به مطالعه بيشتري است.

اختلال كم‌توجهي يا بيش‌فعالي، شايع‌ترين اختلال در سنين كودكي و بلوغ است. در اين اختلال، معمولا فرد توانايي دقت و تمركز روي يك موضوع را نداشته، يادگيري در او كند است و فعاليت بدني غيرمعمول و بسيار بالايي دارد.



منبع

تظرات ارسال شده