همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
زائرين اربعين از آب غيربسته‌بندي استفاده نكنيد

اشاره به برخي نكات بهداشتي راهپيمايي اربعين، در مورد مصرف آب و غذاي غيربهداشتي هشدار خريد پانسمان داد و گفت: زائران اربعين در هنگام پياده روي به هيچ عنوان از آب غير بسته بندي استفاده نكنند.

به گزارش : محسن فرهادي افزود: بازرسان بهداشت محيط كنترل دقيق و ويژه‌اي بر روي موكب‌هاي بين دو شهر نجف عفونت بدن و كربلا دارند و به همين دليل به مردم توصيه مي‌ كنيم كه تا حد امكان از غذاهاي موكب‌هاي ايراني استفاده كنند، زيرا آنها مسائل بهداشتي را با همكاري و نظارت بازرسان بهداشت محيط به طور كامل رعايت مي‌كنند.

فرهادي گفت: افرادي كه در مراسم پياده‌روي نحوه پانسمان هارتمن اربعين شركت مي‌كنند، بهتر است با خود غذاهاي فاسد شدني حمل نكنند و براي تقويت بنيه جسماني خود از مواد غذايي خشك مانند خشكبار و غذاهاي كنسرو شده استفاده كنند، تا دچار مسمويت غذايي در طول مسير پياده‌روي اربعين پانسمان اكتي كوت نشوند.

معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت افزود: يكي از مسائلي كه وزارت بهداشت توجه دقيق و جدي نسبت به آن دارد، موضوع تردد زائران كشورهاي هم ‌جوار مانند پاكستان و افغانستان است، وزارت هارتمن بهداشت كنترل كامل بر روي سلامت زائران دارد و نگراني جدي و مشكلي وجود ندارد.

وي خاطرنشان كرد: تا حد امكان براي مصرف نوشيدني‌هاي گرم مانند چاي از ليوان‌هاي گياهي يا فلزي استفاده كنند، زيرا ليوان‌هاي پلاستيكي كدر و حتي شفاف مناسب مايعات داغ نيستند.

منبع: سلامانه


منبع

تظرات ارسال شده