همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان هاي طبيعي براي ازبين بردن چروك صورت

ارسال اكسيژن و مواد مغذي بيشتر را به اين اندام در پي دارد.

به گزارش : زيبايي و نرمي پوست مي تواند نشانه اي از سلامت، سرزندگي و جواني باشد. افراد بسياري با افزايش سن روش هاي مختلفي را براي پيشگيري از بروز چين و چروك روي پوست خود امتحان مي كنند. چين و چروك ها مي توانند به واسطه افزايش سن، قرار گرفتن در معرض پرتوهاي فرابنفش، سيگار كشيدن، و حركات تكراري مانند خنديدن شكل مي گيرند.

اگرچه انواع مختلفي از محصولات و روش هاي پزشكي مبارزه با چين و چروك پوست مانند كرم ها، سرم گاز عسل ها و مكمل ها در دسترس قرار دارند، اما به طور معمول آنها گزينه هايي پر هزينه و گران هستند. براي حفظ شادابي و انعطاف پذيري پوست مي توانيد برخي درمان هاي طبيعي كه از پشتيباني علمي برخوردار هستند را نيز مد نظر قرار دهيد.

سفيده تخم مرغ

چند سفيده تخم مرغ را در يك ظرف كوچك ريخته و به خوبي هم بزنيد. پوست صورت خود را با اين تركيب ماساژ داده و اجازه دهيد براي حداقل ۱۵ دقيقه روي پوست باقي بماند تا خشك شود. پس از آن، پوست خود را با آب گرم شستشو داده و اجازه دهيد ويتامين هاي B و E معجزه جوانسازي خود را انجام دهند!

همچنين، سفيده تخم مرغ سرشار از پروتئين است كه يك لايه محافظتي را روي پوست شكل مي دهد. سفيده تخم مرغ مي تواند به آبرساني، آرامش اسپري اپسايت و تسكين پوست كمك كند. البته بايد به اين نكته توجه داشت كه فوايد اين ماده براي چين و چروك هاي پوست متوسط و موقتي است. براي پرهيز از چين و چروك هاي پوست، استفاده روزانه از كرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ را فراموش نكنيد. پرتوهاي مضر فرابنفش خورشيد مي توانند پيري پوست را تسريع كرده و موجب بروز چين و چروك شوند. همچنين، از تخت هاي برنزه كردن پوست پرهيز كنيد.

روغن زيتون

روغن زيتون طبيعي مي تواند به حفظ نرمي و انعطاف پذيري پوست كمك كند. پيش از خواب چند قطره روغن زيتون را به آرامي روي پوست صورت خود ماساژ دهيد و پس از مدتي صورت خود را با يك حوله نرم پاك كنيد. روغن زيتون گزينه اي فوق العاده براي تقويت پوست است و به عنوان يك مرطوب كننده عمل پانسمان لوهمن روشه مي كند. همچنين، اين روغن سرشار از اسيدهاي چرب امگا-۳ است كه خواص ضد التهاب دارند و براي پوست مفيد هستند. اگر پوستي چرب و مستعد آكنه داريد، پيش از استفاده از محصولات مبتني بر روغن روي پوست خود با يك متخصص پوست مشورت كنيد.

ماساژ

با استفاده از يك لوسيون ملايم مي توانيد براي چند دقيقه پوست صورت خود را ماساژ دهيد. روي بخش هاي داراي مشكل مانند گردن، زير چشم ها و پيشاني متمركز شويد. ماساژ صورت مي تواند جريان خون به سمت پوست را افزايش دهد كه ارسال اكسيژن و مواد مغذي بيشتر به اين اندام را در پي دارد. همچنين، ماساژ پوست ممكن است به بهبود تخليه مايع لنفاوي كه مي تواند موجب پف صورت و زير چشم ها شود، كمك كند.

ميوه ها و سبزيجات

ميوه پيچش بيضه ها و سبزيجات تازه سرشار از ويتامين هاي A و C به بهبود شرايط پوست از درون به بيرون كمك خواهند كرد. ميوه ها و سبزيجات از جمله بهترين مواد غذايي دوستدار پوست محسوب مي شوند. انواع مختلف آنتي اكسيدان هاي موجود در اين مواد غذايي به مبارزه با اكسيداسيون و فعاليت راديكال هاي آزاد كمك مي كند كه از آسيب پوست و بروز چين و چروك پيشگيري مي كند. البته توجه داشته باشيد كه نتايج مصرف ميوه ها و سبزيجات طي يك شب ظاهر نمي شوند. براي دريافت بيشترين مواد مغذي بايد بهترين گزينه ها كه سرشار از آنتي اكسيدان ها هستند را انتخاب كنيد.

آبليمو

يك ليمو را برش زده و آب آن را روي خطوط و چين و چروك هاي پوست صورت خود ماساژ دهيد. اسيديته ليمو به روشن‌تر شدن پوست كمك مي كند، پيكو اسميت اند نفيو در شرايطي كه ظهور چين و چروك ها را كاهش مي دهد. همچنين، اسيد سيتريك موجود در آبليمو مي تواند به عنوان يك لايه‌بردار ملايم عمل كند و ظاهر و احساس نرمي و لطافت پوست را موجب شود. نوشيدن يك ليوان آب و ليمو هر روز صبح نيز مي تواند به بهبود شرايط سلامت كلي شما كمك كند.

منبع: عصرايران



منبع

تظرات ارسال شده