همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ضدپينه‌هاي طبيعي را بشناسيد

و نمي‌توان آن‌ها را بيماري دانست اما همين ضخيم و تيره شدن پوست جلوه نازيبايي ايجاد كند كه به‌خصوص براي خانم‌ها آزاردهنده است...

به گزارش : خوشبختانه با استفاده از بعضي مواد طبيعي مي‌توان پينه‌هاي پوستي را برطرف كرد و شادابي را به پوست باز گرداند و تيرگي‌هاي ناشي از پينه را از بين برد. در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره مي‌كنيم:

سركه چسب بخيه سيب

ساختار سركه سيب به گونه‌اي است كه به نرم شدن پوست سفت و ضخيم كمك كرده و روند ترميم پوست را تسريع مي‌كند. اگر در بخش‌هايي از پوست دچار پينه شده‌ايد، كافي است پنبه‌اي را آغشته به اين پنبه كنيد و با نوار چسب به موضع بچسبانيد. اين كار را پيش از خواب انجام دهيد و بگذاريد تا صبح بماند. روز بعد، پس از برداشتن پنبه، روي پوست را به آرامي سنگ پا بكشيد. براي حفظ رطوبت پوست، كمي روغن زيتون يا روغن نارگيل روي آن بزنيد. اين كار را تا زماني كه پينه برطرف شود يك مرتبه در روز انجام دهيد.

جوش شيرين

جوش قيمت پماد زخم بستر شيرين مانند يك لايه‌بردار طبيعي عمل مي‌كند كه براي برطرف شدن پينه‌هاي پوستي بسيار مؤثر است. اگر قصد استفاده از اين ماده را داريد، يك قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين را در مقداري آب گرم حل كرده و دست يا پا را در آن به مدت ۱۰ دقيقه خيس كنيد. سپس پوست را بشوييد و روي پينه سنگ پا بكشيد. همچنين مي‌توانيد براي قسمت‌هايي از پوست كه نمي‌توان در آب خيساند خميري به نسبت ۳ به ۱ از جوش شيرين و آب آماده كنيد و روي پينه را چند دقيقه ماساژ دهيد. سپس پوست را بشوييد و به آرامي با سنگ پا سلول‌هاي مرده را از سطح پوست جدا درمان سوختگي با آب جوش كنيد. يكي از اين روش‌ها را تا زمان رفع پينه، يك مرتبه در روز تكرار كنيد.

ليمو

ماهيت اسيدي پوست و آب ليمو به رفع سريع پينه‌هاي پوست و تيرگي ناشي از آن كمك مي‌كند. به علاوه، احساس ناراحتي و زيري پوست را تسكين مي‌دهد. براي بهره‌مندي از اين خواص، كافي است تكه‌اي از پوست ليمو را روي پينه بگذاريد و با تكه‌اي پارچه به شكل پانسمان ببنديد. بگذاريد شب تا صبح روي پوست بماند. صبح روز بعد پانسمان را برداريد و تكه‌اي ديگر از پوست ليمو را دوباره روي پوست ببنديد. اين پزشكي كودكان كار را چند روز مرتب تكرار كنيد تا پينه برطرف شود. البته مي‌توانيد تكه‌اي پنبه را به آبليمو تازه آغشته كرده و روي موضع بانداژ كنيد و مانند حالت قبل چند روز تكرار كنيد. اين روش ترفند خوبي براي رهايي از پينه پا خواهد بود.

نمك دريا

نمك دريا يكي ديگر از لايه‌بردارهاي طبيعي است كه به رفع پوسته‌هاي مرده و خشك كمك مي‌كند و در روند بهبود پينه‌هاي پا مؤثر است. براي استفاده از اين ماده مقدار مساوي نمك دريا را با روغن زيتون مخلوط كنيد. قسمتي از پا را كه دچار پينه شده در آب گرم حدود ۱۰ دقيقه خيس كنيد. سپس قطره فروزومال از خميري كه آماده كرده‌ايد روي پينه بگذاريد و با حركات چرخشي به آرامي چند دقيقه ماساژ دهيد. پا را با آب ولرم بشوييد و خشك كنيد. براي نرم شدن پوست از كرم مرطوب‌كننده، لوسيون يا روغن‌هاي طبيعي استفاده كنيد. اين روش را يك مرتبه در روز تكرار كنيد تا پينه از بين برود.

منبع: هفته نامه سلامت



منبع

تظرات ارسال شده