همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خارج كردن تيغ ماهي از گلو با اين روش هاي ساده

كه تيغ ماهي در گلويشان گير كرده نسبت به خوردن ماهي امتناع مي كنند. با روش هاي خانگي مي توان به راحتي اين مشكل را حل كرد.

به گزارش : ترس ازگير كردن تيغ ماهي در گلو يكي از عمده دلايل نخوردن ماهي در بعضي از افراد بي براوون به خصوص كساني كه تجربه ي تخلي از اين مسئله دارند، است. در اين مقاله راه هايي براي خارج كردن تيغ ماهي از گلو ارائه شده است.

اقدامات مود نياز براي درمان تيغ ماهي در گلو

معمولا تيغ ماهي و استخوانهاي ريز در چينها و فرورفتگيهاي قسمت عقب زبان، چينهاي جانبي و اطراف لوزههاي دو طرف گلو و قسمت پشتي حلق گير ميكند. چنانچه هنگام خوردن ماهي، تيغ ماهي در گلوي شما گير كرد يا تكه اي غذا در گلوي اسپري linovera شما پريد، اقدامات زير را براي درمان ان انجام دهيد:

براي خارج كردن و در آوردن تكه غذا يا جسم خارجي كه در گلو گير كرده، پشت سر بيمار باايستيد و دور كمر او را با دست چپ خود كه به حالت مشت جمع كردهايد، محكم بگيريد. انگشت شست به طرف داخل باز شده و مركز قفسه سينه را فشار دهيد. با قدرت اكنون دست راست را محكم روي دست چپ قرار داده و با قدرت به طرف بالا و داخل فشار دهيد تا بيمار را به سرفه و بيرون انداختن ژل پرونتوسان آن چيز وادار كنيد.

از شخص بيمار بخواهيد لقمههاي بزرگ نان خشك، يك موز و يا تكههايي از يك سيب زميني پخته را بخورد. در هنگام خوردن اين مواد اغلب اوقات تيغ ماهي هنگام بلع اين غذاها جدا شده و به همراه آنها بليعده ميشود.

از ديگر روشهاي درمان تيغ ماهي در گلو، نوشيدن شربت آب ليمو و عسل است. براي گرفتن نتيجه بهتر توصيه ميشود شربت آبليمو و عسل را به آهستگي مز مزه كرده نمايندگي b braun و آرام بنوشيد. همچنين مقداري از آن را غرغره نماييد.

غرغره كردن تركيبي از خيسانده دارچين و عسل نيز به درمان تيغ ماهي در گلو كمك كرده و گلوي خراشيده را آرامش ميدهد.

غرغره كردن با محلول رقيق آب جوشده و سركه يا آب جوشيده و آبليمو نيز براي رفع اين مشكل موثر است.

يكي ديگر از بهترين راهكارهاي درمان تيغ ماهي در گلو استفاده از جوشانده زيتون است. به اين منظور چند حبه زيتون درظرفي چشم درد بريزيد و با يك ليوان آب چند دقيقه بجوشانيد. بعد آب آن را صاف كرده و كم كم و به آهستگي به صورت قاشق قاشق، آب را بخوريد. چند دقيقه بعد احساس راحتي خواهيد كرد. در حقيقت استفاده از جوشانده زيتون باعث نرم شدن تيغهاي ماهي ميگردد.

منبع دكتر زخم



منبع

تظرات ارسال شده