همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با انجام اين كار ها در دنياي  مزه ها ماجراجويي كنيد و جايگزين نمك را پيدا كنيد/ ترجمه اختصاصي
حذف نمك از رژيم غذايي آنقدر ها هم كه تصور مي كنيد، دشوار نيست. با حذف نمك، مي توانيد در دنياي طعم ها و مزه ها ماجراجويي كنيد و هر روز با به خرج دادن خلاقيت يك تركيب جديد كشف كنيد و از خوردن غذاي سالامت و بدون نمك لذت ببريد.

به گزارش سرويس ترجمه ، نمك براي عملكرد سلول هاي بدن تحت عنوان عنصر سديم، عنصري ضروري است. مشكل اما از جايي آغاز مي شود مصرف نمك در رژيم غذايي ما بيش از اندازه مي شود و باعث بروز مشكلات قلبي و عروقي، از جمله فشار خون بالا، مشكلاتي ديگر مثل اختلال پماد مدي هاني در عملكرد كليه ها و پوكي استخوان وغيره مي شود. به تازگي نيز مطالعات نشان داده اند كه در موش و سپس در انسان، نمك با از بين بردن فضا براي برخي از باكتري ها، بر روي ميكروب هاي اينتستينال اثر مي گذارد. بر هم خوردن تعادل اين ميكروب ها در روده انسان، باعث برهم خوردن تعادل غذايي، بروز آلرژي و بيماري هاي خود ايمني مي شود.

نكته جالب اينجاست كه مصرف نمك بيشتر از آنچه كه پيدا و مشخص باشد، در مواد غذايي كه روزانه مصرف مي كنيم در قالب طعم دهنده ها و نگه دارنده ها، مخفي است. به گونه اي كه 80 درصد از مصرف نمك روزانه ما، در مواد غذايي مثل نان، شيريني جات، غلات صبحانه، محصولات گوشتي فراوري شده، سوپ هاي نيمه آماده، بيسكوئيت هاي صنعتي، پنير و انواع سس و غيره يافت قيمت پانسمان نوين مي شود. بنابراين، لازم است با توجه به خطراتي كه مصرف زياد نمك براي سلامتي ما در پي دارد، در مصرف آن دقت كنيم. به همين دليل در اين مطلب براي كاهش مصرف نمك در رژيم غذايي شما، توصيه هايي داريم :

  • از مصرف مواد غذايي فوق العاده پردازش شده يا فراوري شده پرهيز كنيد.
  • تا جايي كه امكان دارد از محصولات و مواد غذايي تازه، خانگي و اورگانيك استفاده كنيد.
  • نمك هاي طبيعي از جمله نمك هيماليا، تامارية گوماسيو ( مخلوط كنجد و نمك)، سس سويا و غيره را جايگزين نمك صنعني كنيد.
  • از چاشني ها و طعم دهنده هاي طبيعي مثل گياهان معطر (نعنا، ريحان، پونه، جعفري، آويشن پانسمان نقره هارتمن و غيره ) استفاده كنيد
  • از ادويه جات طبيعي ( زيره، دارچين، زردچوبه و غيره) بيشتر استفاده كنيد.
  • دانه ها ( آفنابگردان، كنجد و غيره) را جايگزين نمك كنيد.
  • جوانه گندم، پياز، سير و غيذه را به جاي نمك در تهيه دسر و سالادها استفاده كنيد.
  • تركيب ادويه هاي تند را در تهيه غذا، دسر و انواع پيش غذا امتحان كنيد.
  • از سبزيجات، ميوه ها و ماهي تن ها به جاي ميان وعده هاي صنعتي مثل انواع بيسكوئيت ها استفاده كنيد.
  • طعم دهنده هاي طبيعي را جايگزين نمك روي ميز غذا كنيد. براي هيدروتك اين منظور اولين قدم اين است كه نمك دان را از روي ميز ناهارخوري برداريد.

حذف نمك از رژيم غذايي آنقدر ها هم كه تصور مي كنيد، دشوار نيست. با حذف نمك، مي توانيد در دنياي طعم ها و مزه ها ماجراجويي كنيد و هر روز با به خرج دادن خلاقيت يك تركيب جديد كشف كنيد و از خوردن غذاي سالامت و بدون نمك لذت ببريد.

فروش ويژه SNOWA Tropical SS-30AKCH-T به مدت محدود

منتشر شده در MSN درتاريخ 4 ژوئن 2019

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

تظرات ارسال شده