همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 درمان سريع  تب و لرز

به گزارش : تب دراثر ابتلا به بيماري هاي مختلفي رخ مي دهد از جمله سرما خوردگي و آنفلوآنزا و مي بيماري پوستي تواند باعث بروز حالاتي چون تعريق بالا، سرگيجه، تهوع، بي حالي، از دست دادن آب بدن و در موارد حاد كما و بيهوشي شود.

براي درمان تب ابتدا بايد علت آن شناسايي و به پزشك متخصص مراجعه شود اما پس از تشخيص مي توان از راهكارهاي خانگي براي بهبود زودتر بيماري استفاده كرد:

مصرف قيمت تندروت پلاس مايعات و آب فراوان مي تواند باعث كاهش تب و بهبود سريع بيماري در افراد شود و به تنظيم الكتروليت بدن كمك كند.

پوشيدن لباس هاي راحتي و خنك نيز مي تواند به كاهش دماي بدن پماد مدي هاني در فرد بيمار كمك كند. كارشناسان لباس هاي از جنس پنبه ، كتان و ابريشم را در اين زمان توصيه مي كنند.

مناسب بودن دماي اتاق و خنك بودن اتاق بيمار هم مي تواند باعث كاهش احساس گرگرفتگي و تعريق بدن بيمار شود.

استفاده پانسمان هيدروتك از پاشويه و يا قرار دادن يك حوله نمدار روي پيشاني فرد به شرط عدم ابتلاي بيمار به سينوزيت مي تواند باعث سرعت در كاهش تب شود، استحمام با آب گرم به مدت 5 الي 10 دقيقه هم مي تواند باعث باز شدن عروق خوني و كاهش تب در بيمار شود.

استفاده پانسمان هارتمن از دوزهاي مشخص تب بر و داروهاي مسكن تحت نظر پزشك نيز در درمان مشكل موثراست، خواب كافي و استراحت و بلند نشدن از تخت خواب هم مي تواند باعث سلامت فرد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده