همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آموزش كوچك كردن بيني گوشتي بدون جراحي به روش‌هاي كاربردي

براي كوچك كردن بيني گوشتي به غير از جراحي مي‌توان از روش‌هاي خانگي و ماسك‌هايي كه حاوي مواد چربي سوز مانند آبليمو يا زنجبيل هستند، استفاده كرد.

كوچك كردن بيني گوشتي
دكتر زخم| سرويس آرايش و زيبايي - اين روز‌ها حساسيت روي فرم و اندازه بيني بيش از قبل افزايش پيدا كرده است و مهم‌ترين نشانه آن آمار بالاي عمل جراحي زيبايي بيني است. اما تجربيات نشان داده است كه عمل بيني روي بيني‌هاي استخواني بهتر جواب مي‌دهد و كساني كه بيني گوشتي دارند هنگام تصميم براي عمل جراحي با ترديد‌هاي بيشتري روبه‌رو هستند. در اين مقاله شما را با راهكار‌هاي خانگي آشنا مي‌كنيم كه با كمك آن‌ها مي‌توانيد بيني گوشتي خوش‌فرم‌تري داشته باشيد. به طور مختصر با جراحي بيني گوشتي نيز آشنا خواهيد شد.

كوچك كردن بيني گوشتي در خانه و بدون جراحي

كساني كه تمايلي به عمل جراحي بيني ندارند مي‌توانند با كمك روش‌هاي طبيعي بيني خود را تا حدي كوچك و خوش‌فرم‌تر كنند. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

۱- كوچك كردن بيني گوشتي با آبليمو

خاصيت چربي سوزي آبليمو مي‌تواند باعث آب شدن چربي‌هاي اضافي بيني شده و آن را كوچكتر كند. استفاده از تركيب آبليمو و زنجبيل كه هر دو خاصيت چربي سوزي دارند، روش موثرتري است. براي اين كار به ترتيب زير عمل كنيد:
  • يك قاشق چايخوري آبليمو و يك قاشق چايخوري پودر زنجبيل را با كمي خمير دندان مخلوط كرده تا يك خمير درست شود. سپس اين خمير به دست آمده را روي بيني خود قرار دهيد و پس اسپري پرونتوسان از ۲۰ تا ۳۰ دقيقه بشوييد. اين عمل را حداقل ۱۰ روز تكرار كنيد تا تاثير آن را متوجه شويد. براي تاثيرگذاري بيشتر هر بار كمي بيني خود را از پايين به بالا ماساژ دهيد.
  • توجه كنيد اگر پوست بيني خشك شد، كمي مرطوب كننده به آن بزنيد و اگر احساس سوزش و سرخي كرديد مقدار زنجبيل را كاهش دهيد.
  • مي‌توانيد به جاي آبليمو از سركه سيب استفاده كنيد.

كوچك كردن بيني گوشتي با خمير دندان

۲- كوچك شدن بيني گوشتي با عسل

  • عسل و زنجبيل: تركيب عسل و زنجبيل نيز مي‌تواند به كوچك شدن بيني كمك كند. اگر از زنجبيل تازه استفاده مي‌كنيد آب آن را گرفته و چند قطره از آن را با يك قاشق عسل مخلوط كنيد. تركيب به دست آمده را روي بيني ماليده و با پلاستيك بپوشانيد و بگذاريد يك شب تا صبح روي بيني شما بماند.
  • عسل و دارچين: عسل را كمي گرم كرده و مقداري دارچين به آن بزنيد و بگذاريد حدود ۲۰ تا ۳۰ دقيقه روي بيني شما بماند. سپس بشوييد و اين عمل را چندين روز تكرار كنيد.
  • عسل و سركه سيب: مخلوط عسل با سركه سيب نيز به كاهش چربي زير پوست كمك كرده و در نتيجه باعث مي‌شود حجم بيني كاهش يابد.
    براي اين كار يك قاشق غذاخوري عسل را با يك قاشق غذاخوري سركه سيب مخلوط كرده و اين مخلوط را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقيقه روي بيني بگذاريد. براي گرفتن نتيجه در حدود يك ماه هر روز اين كار را تكرار كنيد.

۳- كوچك كردن بيني گوشتي با زنجبيل

مقداري پودر زنجبيل را با مقداري آب به شكل خمير در آورده و روي بيني بگذاريد و بعد از حدود ۱۵ دقيقه آن را بشوييد. اگر احساس سوزش زيادي كرديد و به نظر رسيد به زنجبيل حساسيت داريد اين روش را تكرار نكنيد. اگر پوست حساسي داشته باشيد استفاده زياد از اين روش ممكن است پوست بيني اسپري براي زخم شما را حساس‌تر و نازك كند.
ليمو، زنجبيل، دارچين

۴- كوچك كردن بيني گوشتي با بخور

بخور دادن مرتب نيز مي‌تواند به كوچك شدن بيني تا حدي كمك كند. با بخور منافذ پوست باز شده و با ورود اكسيژن سوخت و ساز بيشتري انجام مي‌شود و با آب شدن چربي‌هاي اضافي، بيني شما فرم بهتري به خود مي‌گيرد. بعد از بخور دادن بيني را زير آب يخ بگيريد تا منقبض و سفت شود.

۵- استفاده از يخ

يخ موجب انقباض بيني شده و كمك مي‌كند تا نتيجه فوري، اما موقت بگيريد. يك قطعه يخ را درون پارچه تميز گذاشته و به مدت ده دقيقه روي بيني خود قرار دهيد. مي‌توانيد اين كار را هر روز تكرار كنيد تا پف بيني‌تان كم شود.

۶- عينك بزنيد

مطالعات نشان داده است كه اگر بيش از ۱۰ ساعت در روز از عينك‌هاي طبي يا آفتابي بزرگ استفاده كنيد بيني كوچكتري خواهيد داشت.
كوچك كردن بيني گوشتي با استفاده از عينك بزرگ


۷- كوچك كردن بيني با ورزش

برخي از ورزش‌هاي مخصوص صورت وجود دارد كه موجب كوچك شدن و خوش فرم شدن بيني گوشتي مي‌شود. از جمله اين تمرينات ورزشي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
  • براي درگير كردن عضلات بيني مي‌توانيد با انگشتان دو طرف بيني خود را گرفته و نفس خود را با فشار بيرون دهيد.
  • سر خود را ثابت نگه داشته و نوك بيني را با انگشت‌تان به صورت دوراني حركت دهيد.
  • انگشت اشاره را روي نوك بيني قرار داده و عضلات اطراف بيني خود را پايين بكشيد و رها كنيد، ۳۴ مرتبه آن را تكرار نماييد. اين ورزش مانع افتادگي بيني‌تان محلول پرونتوسان چيست مي‌شود.
  • بيني خود را از وسط تيغه به سمت طرفين و با حركات دايره‌اي ماساژ دهيد. ۵ تا ۷ بار آن را در روز تكرار كنيد. اين ماساژ به كاهش سردرد نيز كمك مي‌كند.
  • تنفس عميق انجام دهيد. بهتر است هر بار يكي از سوراخ‌هاي بيني خود را با انگشت گرفته و با سوراخ ديگر نفس عميق بكشيد. بعد از ۳ ثانيه هوا را با فشار بيرون بدميد. اين تمرين را ده بار براي هر سوراخ و سه بار در روز انجام دهيد.

كوچك كردن بيني با ورزش

۸- كوچك كردن بيني با آرايش

شما مي‌توانيد با آرايش، كاري كنيد كه بيني‌تان كوچك‌تر به نظر برسد. براي اين منظور از هايلايتر و كانتور كمك بگيريد. نكته اصلي اين است كه بايد در طرفين بيني از رنگ تيره‌تر استفاده كرده و وسط بيني (ناحيه روي تيغه) را روشن كنيد. اين كار باعث مي‌شود بيني شما باريك‌تر به نظر برسد.
بيشتر بدانيد: با اين آرايش بيني، ديگر نيازي به عمل زيبايي نيست!
كوچك كردن بيني با آرايش

همان‌طور كه مشاهده كرديد روش‌هاي طبيعي براي كوچك كردن بيني گوشتي اغلب تاثير خيلي زيادي ايجاد نمي‌كنند يا تاثيرشان موقتي است. پس اگر فكر مي‌كنيد بيني‌تان نياز به تغيير زيادي دارد تا از آن راضي شويد بايد گزينه جراحي را مد نظر قرار دهيد.

جراحي بيني گوشتي

مشخصه اصلي بيني‌هاي گوشتي ضخيم بودن پوست بيني و ضعيف‌تر بودن غضروف آن است. اين بيني‌ها اغلب نوك پهني دارند كه زير آن استخوان احساس نمي‌شود. پوست بيني‌هاي گوشتي اصولا چرب بوده و منافذ آن شركت وارد كننده بي بران بزرگ است. غضروف اين بيني‌ها با صيقل دادن در طي جراحي ضعيف‌تر شده و همين ممكن است باعث شود بيني پس از مدتي دوباره به شكل قبل خود بازگردد و عمل بيني گوشتي نسبت به جراحي بيني استخواني كمتر به نتيجه دلخواه برسد. اما امروزه روش‌هاي جديد جراحي باعث شده است عمل بيني گوشتي قابل اطمينان‌تر شود.
در جراحي بيني گوشتي هدف جراح اغلب باريك كردن قسمت پايين بيني، زيباسازي نوك بيني و جمع كردن پره‌هاي بيني است. در متد‌هاي اخير جراحي، تا جاي ممكن از صيقل دادن غضروف بيني گوشتي خودداري مي‌كنند و با جا به جايي غضروف و قرار دادن آن نزديك به نوك بيني ساختار آن را تقويت مي‌نمايند. بدين ترتيب بيني باريك‌تر و خوش فرم‌تر به نظر خواهد رسيد.
جراحي بيني گوشتي
بهتر است جراحي بعد از ۱۸ سالگي انجام شود تا بهترين نتيجه را داشته باشد. البته همه چيز با توجه به فرم بيني شما و مهارت و تجربه پزشك مي‌تواند متفاوت باشد. در واقع در عمل بيني مخصوصا بيني‌هاي گوشتي مهارت جراح بسيار تعيين كننده است. در صورتي كه جراح هنگام برداشتن چربي اضافي حوصله و دقت كافي به خرج ندهد ممكن است عوارض نامطلوبي براي بيمار ايجاد شود.
بيشتر بدانيد: آشنايي با خطرات و عوارض عمل بيني


حرف آخر

همان‌طور كه مشاهده كرديد روش‌هاي طبيعي براي كوچك كردن بيني بدون جراحي وجود دارد. حتي ژل‌هاي گياهي آماده به اين منظور به بازار آمده‌اند كه با تركيباتي كاملا گياهي، به كوچك كردن بيني گوشتي شما كمك مي‌كنند. اما هميشه در نظر داشته باشيد كه زيبايي يك امر نسبي است و هيچ ملاك دائم و مطلقي براي آن وجود ندارد. معيار‌هاي زيبايي مي‌تواند تحت تاثير عوامل رواني و اجتماعي تغيير كند. بنابراين پيش از مشكل عروقي تصميم براي هر عمل زيبايي با يك مشاور صحبت كنيد تا مطمئن شويد تصميم شما تصميمي منطقي است و ارتباطي با فشار‌هاي رواني، اجتماعي و فرهنگي ندارد. در پايان فراموش نكنيد كه تجربيات و ديدگاه‌هاي خود را با ما و خوانندگان دكتر زخمبه اشتراك بگذاريد.

تظرات ارسال شده