همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بي خوابي سبب تغيير در عملكرد مغز مي شود

در ساختار و عملكرد مغز مي‌شود.

به گزارش : مسعود طهماسيان، با اشاره به اينكه تشخيص بهتر بيماري‌هاي نورولوژي و روانپزشكي با نقشه برداري مغز محقق خواهد شد، افزود: تحقيقات انجام گرفته در پژوهشكده پانسمان اكتي كوت علوم و فناوري پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نشان مي‌دهد بي‌خوابي و محروميت از خواب سبب تغيير در ساختار و عملكرد مغز مي‌شود.

وي به برگزاري ششمين همايش نقشه برداري مغز، اشاره كرد و گفت: اين همايش ۱۷ تا ۱۹ مهر ۹۸ در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي‌شود و ميهماناني از امريكا، دانمارك، آلمان، انگليس و سوئيس در خريد پانسمان آن شركت دارند. همچنين در حاشيه اين همايش چندين كارگاه تخصصي و سمپوزيوم نقش زنان در علوم اعصاب با همكاري صاحب‌نظران و اساتيد برجسته در اين حوزه از خارج و داخل كشور برگزار مي شود.

طهماسيان ادامه داد: به رغم فعاليت برجسته زنان در حوزه علوم اعصاب، اين افراد كمتر در پست‌هاي كليدي همچون سردبيري مجلات علمي معتبر و مديران مراكز علمي نقش داشته‌اند.

معاون پژوهشي پژوهشكده هارتمن فناوري پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي خاطرنشان كرد: شناخت مكانيسم بيماري هاي روانپزشكي و نورولوژي با استفاده از نقشه برداري مغز بسيار بهتر انجام مي گيرد چرا كه بيماري‌هايي همچون افسردگي، اضطراب، اسكيزوفرني و اوتيسم سيستم هاي مختلف عملكردي مغز را درگير مي كند و مي توان با استفاده از نقشه برداري مغز اين تغييرات را رصد و بررسي كنيم.

طهماسيان تصريح كرد: اميد است با استفاده از محصولات زخم بستر نقشه برداري مغز، در آينده به شناخت بهتر بيماري ها و در نتيجه درمان موثرتري دست يافت و تا كنون در كشور به پيشرفتهاي زيادي درتحقيقات نقشه برداري مغز دست يافته ايم.

وي به موضوع بي خوابي و محروميت از خواب اشاره كرد و گفت: پژوهشكده علوم و فناوري پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با استفاده از همكاري برخي از كشورها همچون هلند، انگليس و آلمان موفق شده كه به نتايج مهمي عفونت بدن در زمينه نقشه برداري مغز در حوزه اختلالات خواب ورود يابد و براي مثال مشخص شده كه بي خوابي تأثير زيادي روي ساختار و عملكرد مغز دارد و محروميت از خواب ، عملكرد بخش هايي از مغز را تغيير مي دهد كه اين نتايج تحقيق در معتبرترين مجلات علمي دنيا به چاپ رسيده است.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده