همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
هفت غذاي گياهي خون تان را تصفيه مي كنند

دستگاه ‌هاى دفع، انتقال تركيبات و مواد مترشحه از غدد داخلى به بافت ‌هاى مربوطه، پخش حرارت به تمامى نقاط بدن، به ‌طورى كه گرماى بدن هميشه ثابت بماند و كمك به ايجاد ايمنى به‌ منظور دفاع در برابر بيمارى‌ ها را به عهده دارد.

به گزارش با اين حال خون شما ممكن است بنا به دلايلي مانند فعاليت فيزيكي ناكافي، رژيم غذايي سرشار از پروتئين حيواني، فقدان غذاي سالم، و ... دچار سميت شده و شما را در معرض خطراتي چون حمله قلبي و يا سرطان قرار دهد.

با مشكل عروقي اين حال راهكارهاي موثري براي تميز نگه داشتن خون و تصفيه آن وجود دارد از جمله مصرف 7 غذاي گياهي:

گشنيز: اگر در بدن شما جيوه يا فلزات ديگري وجود دارد، حتما گشنيز مصرف كنيد. اين گياه نه تنها فلزات را از بدن شما دفع مي‌ كند، بلكه براي پاك‌ سازي خون بسيار مفيد است. همچنين گشنيز مي‌ تواند مشكلات قلبي و عروقي و اضطراب را از بين ببرد.

گزنه: گزنه حاوي آهن است و كم خوني را كاهش مي دهد. گزنه براي تصفيه سريع خون و حذف توكسين‌ هاي آن فوق العاده است. اين گياه ادرارآور بوده و براي تميزكردن كليه ها و كبد موثر عمل مي ‌كند.

آلوئه بي براون ورا: احتمالا تصور مي‌كنيد كه از آلوورا صرفا براي نرمي و لطافت پوست استفاده مي ‌كنند. اما بايد بدانيد كه اين گياه مفيد براي درمان بسياري از ناخوشي هاي روزمره و همچنين پاكسازي بدن از توكسين‌ ها يا همان سموم مفيد است. آلوورا باعث پاكسازي كبد و كليه ها مي‌ شود. مي ‌توانيد چاي آلوورا ميل كنيد. يك قاشق عصاره آلووراي خالص را در يك فنجان آب جوش دم كنيد و سپس آن را صاف كرده و اجازه دهيد به مدت 5 دقيقه بماند. بهتر است چند قطره ليموترش نيز به اين چاي بچكانيد تا طعم آن بهتر و خواصش بيشتر شود.

سير: مصرف منظم سير به كاهش فشار خون، بهبود گردش اسپري پرونتوسان خون و كاهش كلسترول بد منجر مي شود. سير علاوه بر اين باعث محافظت از شريان ها، بخصوص آئورت، شريان هاي عروق كرونر و مغز مي شود؛ آنهم با افزايش جريان خون به اندام هاي بدن. سير غني از تركيبات سولفوريك (آليسين) است كه منجر به خلاص شدن خون از سموم مي شود و همچنين ريزش مو را نيز متوقف مي كند.

قاصدك: حاوي مقادير زيادي از آنتي اكسيدان ها و مواد مغذي ضروري است كه دستگاه گوارش را از سموم پاك مي كند و به درمان بيماري هاي كبد و حذف سموم خون نيز كمك مي نمايد. ساده ترين راه براي مصرف اين گياهف در قالب جوشاندن برگ آن و نوشيدن آن بصورت چاي است. شما همچنين مي توانيد چاي قاصدك را جايگزين قهوه كنيد و روزي 3 بار آن را بنوشيد.

زردچوبه: اسپري لينوورا در حالي كه براي عطر و طعم دادن به مواد غذايي از آن استفاده مي شود، داراي خواص شگفت انگيز دارويي نيز هست. يكي از ويژگي هاي اصلي زردچوبه، مبارزه با سرطان، كمك به آسيب هايDNAو دفع التهاب مزمن است. علاوه بر اين، زردچوبه از ابتلا به بيماري هاي قلبي و لخته هاي خون نيز جلوگيري مي كند. مصرف زردچوبه، انباشت پلاك در شريان ها را متوقف كرده و منجر به كاهش كلسترول ال دي ال مي شود.

ريحان: به كبد و كليه ها كمك مي كند تا سموم ساخته شده را از بين ببرند. در واقع مصرف ريحان برطرف كننده مشكلات و عفونت هاي گوارشي است. علاوه بر اين، به عنوان يك ديورتيك ژل پرونتوسان براي از بين بردن هر گونه سم مخفي از خون شناخته مي شود.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده