همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چگونه لاك ناخن مان را سريع خشك كنيم؟

سريعتر خشك مي شوند

به گزارش ، آيا تا به حال برايتان پيش آمده كه تصميم بگيريد ناخن هايتان را لاك بزنيد , اما زمان كافي براي خشك شدن آن نداشته باشيد؟ و يا هنگامي كه لاك زده ايد و به دليل اينكه لاك دير خشك هيدروژل مي شود,با عجله كردن زحمت خود را به باد داده باشيد.

استفاده از آب يخ
لاك وقتي كه در سرما قرار بگيرد سريعتر خشك مي شود. پس مي توانيد ناخن هاي لاك زده را در آب يخ قرار دهيد و به سريعتر خشك شدن آن كمك كنيد. قبل از اينكه لاك زدن را شروع كنيد يك كاسه آب و مقداري يخ را كنار دستتان آماده كنيد و به محض اينكه لاك زديد انگشتانتان را در آب يخ فرو ببريد و۲ تا ۳ دقيقه صبر كنيد.

دستتان را در فريزر بگذاريد
همان كاري كه كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم براي خشك شدن لاك با آب يخ انجام داديد را مي توانيد اين بار داخل فريزر انجام دهيد و به سادگي لاك هايتان را سريعتر خشك كنيد.براي اين كار چند دقيقه دستتان را در فريزر قرار دهيد.

از سشوار استفاده كنيد
وقتي سشوار به اين خوبي موها را خشك مي كند چرا براي خشك كردن ناخن ها از آن استفاده نكنيم.سشوار را روي درجه سرد كننده آن قرار دهيد و با هواي سرد آن لاك هايتان را خشك كنيد. اما پماد سوختگي اگر روي درجه هواي گرم آن باشد از خشك شدن لاك جلوگيري مي كند و لاك را روانتر مي كند.

از لوازم گردگيري براي ناخن ها استفاده كنيد
از وسايل گردگيري كه افراد براي گردگيري خانه و كنج ها و وسايلي مانند صفحه كليد استفاده مي كنند براي خشك كردن لاك مي توان استفاده كرد. اين وسايل كه هوا را با فشار به بيرون مي دمند باعث خشك شدن سريع تر لاك مي شوند. چندين مرتبه هوا را از اين وسيله به لاك انگشتان بدميد ولي مواظب باشيد كه كمي با فاصله اين كار پانسمان زخم را انجام دهيد.اگر فشار هوا را از نزديك بدميد زحمت خود را به هدر داده ايد.

از لايه نازك تري از لاك استفاده كنيد
اگر از يك و يا دو لايه ضخيم لاك استفاده كنيد اين لايه ضخيم به سختي خشك مي شود. به جاي آن مي توانيد با سه لايه و يا بيشتر و با ضخامت كمتر لاك بزنيد. بعد از هر لايه سه دقيقه به آن زمان بدهيد.اگر چه اين زمان طولاني به نظر مي رسد اما از مدت زماني كه براي خشك شدن يك لايه ضخيم صرف مي شود بسيار كمتر است.

از برق ناخن( يا لاكي كه لوزالمعده سريع خشك مي شود) به عنوان لايه آخر استفاده كنيد. اين لايه شفاف نه تنها به خشك شدن لاك كمك مي كند بلكه ماندگاري آن را نيز افزايش مي دهد.

منبع: سيمرغ



منبع

تظرات ارسال شده