همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
به‌خاطر چشم‌هايتان سيگار نكشيد

كه مي‌توانند خيال ترك سيگار را به ذهنتان بياورند.

به گزارش : محققان مي‌گويند، اگر به سيگاركشيدن ادامه دهيد، چشم‌هايتان را زودتر از ريه‌هايتان از دست مي‌دهيد. آمارهايي لوهمن روشه كه نزديك به يك سال از انتشارشان گذشته، مي‌گويند كه ايراني‌ها هر روز هشت هزار نخ سيگار مي‌كشند و اگر ميزان مصرف سالانه كشور را 60 ميليارد نخ فرض كنيم، ماهانه پنج ميليارد و روزانه افزون بر 166ميليون نخ سيگار در كشور مصرف مي‌شود.

در حالي كه بسياري از افراد چيزي از تاثير سيگاركشيدن بر سلامت چشم‌ها نمي‌دانند، محققان مي‌گويند كه سيگاري‌ها دوبرابر بيشتر از جراحي پوست ديگران در خطر نابيناشدن قرار دارند. با توجه به بررسي‌هاي آن‌ها، دود تنباكوي سيگار، مي‌تواند شما را به بيماري‌هاي چشمي دچار كند، يا اينكه بيماري‌هاي پيشين چشم‌هايتان را شديدتر و وخيم‌تر كند. به باور پژوهشگران، سيگاري‌ها ممكن است به آب‌مرواريد زودرس دچار شوند يا اينكه با تاري عدسي چشم درگير شوند.

گذشته از اين، اگر ديابت داشته باشيد و سيگاري هم باشيد، پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل مشكلات چشمي ناشي از ديابت نوع دو بيشتر سراغتان مي‌آيد و بعيد نيست كه رگ‌هاي خوني پشت چشمتان هم تخريب شوند. لكه زرد كه در سال‌خوردگي سراغ چشم برخي از افراد مي‌‌آيد، در سيگاري‌ها بيشتر ديده مي‌شود و اين افراد بيش از ديگران در معرض اختلال عصب بينايي قرار دارند. از نظر متخصصان، افراد سيگاري با وسواس بيشتري بايد به فكر سلامت پانسمان زخم حفره اي چشم‌هايشان باشند و در صورت روبه‌روشدن با نشانه‌هايي كه خبر از بيماري‌هاي چشمي مي‌دهند، موضوع را با متخصصان درميان بگذارند. با وجود همه بيماري‌هايي كه با مصرف سيگار به جان افراد مي‌افتد، محققان هنوز راه موثري براي ترك سيگار پيدا نكرده‌اند.

برچسب‌هاي نيكوتين، سيگارهاي الكترونيك و منعكس‌كردن تصوير ريه‌هاي بيمار روي سوپرازورب پي جلد سيگارها، تنها تلاش‌هاي ناموفقي براي كاهش وابستگي افراد به سيگار بوده و با وجود همه اين راه‌ها، لذت كشيدن سيگار براي افراد وابسته به آن، هر سال هزينه‌هاي سرسام‌آور درماني را به دولت‌ها تحميل مي‌كند. هزينه‌هايي كه صرف‌كردنشان هميشه به نجات جان بيماران هم منجر نمي‌شود.

منبع: آتيه نو



منبع

تظرات ارسال شده