همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تاثير ميوه و سبزيجات بر حافظه مردان

كمتر دچار ضعف حافظه مي‌شوند.

به عسل پزشكي گزارش گروهي از متخصصان آمريكايي با بررسي روي ۲۷ هزار و ۸۴۲ مرد براي مدت زمان ۲۶ سال دريافتند كه رژيم غذايي سالم سلامت مغز مردان را حفظ مي‌كند.

آنها در اين بررسي از شركت‌كنندگان قيمت كرم مدي هاني درخواست كردند تا در سال ۱۹۸۶ و زمان شروع مطالعه به پرسش‌هاي مربوط به نوع مواد غذايي و نوشيدني مصرفي پاسخ داده و سپس تا سال ۲۰۰۲ هر چهار سال يكبار اين كار را انجام دهند. همچنين اين مردان تا سال ۲۰۱۲ تحت مطالعه قرار مدي هاني داشتند.

همچنين محققان در چند سال پاياني مطالعه آزمايشاتي روي اين شركت‌كنندگان انجام دادند تا مشخص شود آيا توانايي آنان در فكر كردن و به حافظه سپردن موضوعات تحليل رفته‌ است يا خير؟

در نهايت بررسي‌ها نشان ژل medihoney داد كه مصرف بيشتر برخي انواع مواد غذايي و نوشيدني‌ها با كاهش خطر تحليل رفتن قدرت حافظه و مهارت‌هاي فكري همراه است. از خوراكي‌هايي كه اين خاصيت را دارند مي‌توان به سبزيجاتي با برگ‌هاي سبز، سبزيجاتي به رنگ قرمز محصولات مدي هاني و نارنجي تيره و آب پرتقال اشاره كرد.

به گزارش مديكال نيوز تودي، متخصصان آمريكايي اظهار داشتند: مطالعه انجام شده شواهد بيشتري ارائه كرد كه نشان مي‌دهد نوع مواد غذايي مصرفي در حفظ سلامت مغز اهميت دارد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده