همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

ماسك مو

تابستان مي تواند فصلي بسيار سخت براي موي سر شما باشد. پرتوهاي UV، باد و آلودگي مي توانند به موهاي شما حمله كنند و ظاهر آن را بسيار زشت وخشك كنند.

خوشبختانه چندين ماسك خانگي وجود دارند كه به موهاي شما كمك مي كنند تا ظاهر زيباي خود را دوباره به دست بياورند.

در حاليكه خريد ماسك مو پول زيادي نمي خواهد ولي چرا ماسك مو را با استفاده از مواد عالي و طبيعي در منزل تهيه نكنيم؟ بدون هيچ حرف اضافه اي در اينجا ۷ ماسك موي خانگي را به شما معرفي مي كنيم.

  1. ماسك آواكادو براي موي سر

آواكادو در بسياري از محصولات زيبايي مورد استفاده قرار مي گيرد و يكي از بهترين پانسمان زخم ماسكها براي موي سر مي باشد. ماسك آواكادو بهترين ماسك براي موهاي خشك است. اين ماسك به موهاي شما كمك مي كند كه صاف و نرم و ضخيم شوند.

مقداري آواكادوي رسيده را با نصف فنجان شير و يك قاشق سوپخوري روغن زيتون و يا روغن بادام تركيب كنيد و آن را روي موي سرتان بماليد و بعد از ۱۵ دقيقه با آب بشوييد.

همچنين بخوانيد: آووكادو چه خواصي دارد؟
  1. ماسك موي تخم مرغ

ماسك تخم مرغ يكي از ماسكهاي طراوت بخش و نرم كننده موي سر مي باشد كه درست كردن آن بسيار آسان است. كافي است زرده تخم مرغ را با يك قاشق سوپخوري روغن زيتون و يك فنجان شير و مقداري آبليمو مخلوط كنيد.

اين ماسك را بر روي موهايتان بماليد و بعد از گذشت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه آن را با پماد آلفا براي جوش آب سرد بشوييد. تخم مرغ سرشار از پروتئين است كه باعث تغذيه ريشه مو مي شود، پتاسيم موجود در آن به موهاي آسيب ديده كمك مي كند، ويتامين A موجب كاهش موخوره مي شود و ويتامين B12 هم باعث رشد موهاي جديد مي شود.

  1. ماسك درخشان كننده موي ماست

اگر موي سر شما بخاطر حالت دهنده هاي مختلفي كه براي آن استفاده مي كنيد رنج مي برد و يا به خاطر آلودگي هوا ظاهري كدر و خسته دارد، براي درخشان كردن دوباره آن ماسك ماست را امتحان كنيد.

نصف فنجان ماست (اگر موي بلندي داريد از مقدار بيشتري ماست استفاده كنيد) را بر روي سرتان بماليد و آن را ماساژ دهيد و بعد از ۱۵ الي ۲۰ دقيقه آن را بشوييد سپس براي تميز كردن كامل آن از شامپو استفاده كنيد.

  1. ماسك موز براي كاهش موخوره

موز پماد سوختگي سرشار از ويتامين A،E،C و پتاسم است كه باعث تنظيم چربي سر مي شود و آن را سالم نگه مي دارد. يك عدد موز رسيده را با يك قاشق سوپخوري روغن نارگيل، يك قاشق سوپخوري روغن زيتون و عسل مخلوط كنيد.

آن را بر روي سرتان بماليد و بعد از ۵ دقيقه با آب گرم و يا سرد بشوييد. موهاي شما بعد از آن هميشه درخشان و صاف خواهد بود.

  1. ماسك روغن نارگيل

ماسك روغن نارگيل ماسكي عالي براي موهاي خشك و آسيب ديده است. ۲ قسمت روغن نارگيل را با يك قسمت روغن زيتون مخلوط كنيد و آن را به موهايتان بزنيد و تا آنجايي كه مي توانيد اجازه دهيد روي سرتان بماند سپس آن را با شامپو بشوييد.

  1. ماسك توت فرنگي براي موهاي چرب

اگر موي سرتان چرب است ماسك توت فرنگي را بايد امتحان پماد زخم بستر كنيد. ويتامين C موجود در آن باعث تنظيم چربي و PH سر مي شود و در نتيجه توليد چربي سر متعادل مي شود و اين باعث سالم ماندن موي سر شما مي شود. يك مشت توت فرنگي را با يك قاشق سوپخوري عسل و يك قاشق سوپخوري روغن نارگيل مخلوط كنيد. بگذاريد اين ماسك ۱۵ دقيقه روي سرتان بماند سپس آن را با آب سرد بشوييد.

  1. ماسك ضد شوره آرد جودوسر

اگر از شوره و خارش و مشكلاتي از اين دست رنج مي بريد ماسك جو دوسر را هر روز استفاده كنيد. خبر خوب اين است كه درست كردن اين ماسك بسيار سريع و آسان است. يك قاشق غذاخوري آرد جو را با يك قاشق شير و يك قاشق روغن بادام و يا روغن زيتون مخلوط كنيد و بگذاريد ۱۵ الي ۲۰ دقيقه روي سرتان بماند و بعد با آب و شامپو موهايتان را بشوييد.


خانمهاي جوان اگر دنبال دوستي مي گرديد كه هواي پولهاي پماد آلفا براي آفتاب سوختگي شما را داشته باشد و به دنبال راهي مي گرديد كه سريع با آن موهاي شما تغذيه شده و جوان بماند، اين ماسكهاي خانگي بدون شك به شما كمك خواهند كرد.

درست كردن اين ماسكها بسيار آسان است و من مطمئن هستم كه بيشتر تركيبات آنها را در منزل داريد.

ماسك موي مورد علاقه شما چيست؟



منبع

تظرات ارسال شده