همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اثر شگفت انگيز انجير در كنترل وزن و درمان كم خوني

دو صورت تازه و خشك، به حفظ سلامت بدن كمك مي كند.

به گزارش انجير خشك در مقايسه با ساير ميوه هاي سرشار از ويتامين هاي C و E، حاوي آنتي اكسيدان هاي باكيفيتي موسوم به فنول ها است. برخي از مهمترين خواص انجير در ادامه ذكر شده اند.

كنترل اترومن وزن: انجير منبع غني فيبر بوده و به كنترل وزن كمك مي كند. فيبر بسيار در رژيم غذايي روزانه ما ضروري است و به خاطر كاهش ريسك ابتلا به سرطان و ديابت نوع۲ معروف است. فيبر به احساس سيري بيشتر و طولاني تر كمك كرده و از اينرو منجر به كنترل وزن مي شود.

بهبود هضم غذا: ميزان بالا فيبر به سلامت گوارش كمك كرده و از يبوست پيشگيري مي كند. فيبر موجب تنظيم حركات روده پانسمان هارتمن شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهيل مي كند.

پيشگيري از فشارخون بالا: انجير بهترين گزينه براي كنترل فشارخون است چراكه از اختلال در تعادل سديم-پتاسيم پيشگيري مي كند. اختلال در تعادل سديم-پتاسيم موجب افزايش ميزان نمك در بدن شده و فشارخون را بالا مي برد.

حفظ قندخون: ميزان بالا پتاسيم انجير به كنترل ميزان جذب قند بعد پانسمان هيدروتك از صرف غذا كمك مي كند و در نتيجه قندخون را كنترل مي كند. رژيم غذايي با ميزان بالا پتاسيم براي افراد ديابتي توصيه مي شود.

تقويت سلامت قلب: انجير موجب كاهش ميزان تري گليسيريدها، ذرات چربي كه منجر به مشكلات قلبي مي شوند، در بدن مي شود. خواص بالا آنتي اكسيداني آن همراه با فايده آن در كاهش فشارخون موجب رهايي از راديكال هاي آزادي مي شود كه در بلندمدت موجب انسداد عروق خوني مي شوند.

افزايش بيماري پوستي سلامت باروري: انجير مملو از زينك (روي) و منگنز است از اينرو به افزايش قوه باروري كمك مي كند.

درمان كم خوني: انجير خشك سرشار از آهن است كه به انتقال هموگلوبين به سراسر بدن كمك مي كند. مصرف روزانه انجير مي تواند نياز روزانه آهن بدن را تامين كند.

حفظ سلامت استخوان ها: تندروت پلاس انجير منبع خوب كلسيم بوده و موجب افزايش استحكام و تراكم استخوان ها مي شود. مصرف روزانه انجير و شير در روز ميزان كلسيم بدن را تامين مي كند.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده