همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 ريسك بيماري قلبي با خواب كم

افزايش مرگ و مير همراه است.

به گزارش : پزشكان ساكارز تاكيد دارند بيماران بايد قبل از ابتلاء به بيماري، عادات زندگي شأن را تغيير دهند. در افراد بزرگسالي كه به طور منظم كمتر از ۷ ساعت در شب مي‌خوابند، ميزان microRNAs كمتر بود. microRNAs مولكول‌هاي هستند كه بر تجلي ژن يا عدم تجلي آن، تأثير مي‌گذارند.

اين سوربكت چيست مولكول‌ها نقش مهمي در تنظيم سلامت عروق داشته و ميزان آنها به عنوان نشانه خاص سلامت قلب و عروق، التهاب و بيماري تشخيص داده مي‌شوند.

به عبارت ديگر، ميزان كمتر اين پانسمان جراحي سوربكت مولكول‌ها با بيماري قلبي مرتبط است، از اين‌رو مي‌تواند به عنوان نشانه‌اي براي تعيين ميزان آسيب پذيري در برابر بيماري به كار گرفته شود.

محققان در اين مطالعه، افراد ميانسال بي نمايندگي سوربكت تحرك را كه فاقد بيماري قلبي بودند مورد آزمايش قرار دادند، سپس از آنها خواستند تا پرسشنامه‌اي در رابطه با ميانگين ميزان خواب شبانه شأن پر كنند. ميزان كمي از خون اين افراد بعد از شركت سوربكت خواب شبانه و صبح به صورت ناشتا گرفته شد.

«جامي هايجمز»، يكي از اعضاي تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «ارتباط بين خواب ناكافي و بيماري قلبي عروقي تا حدودي ممكن است ناشي از تغيير در ميزان microRNA باشد.»

وي در ادامه مي‌افزايد: «اين يافته‌ها نشان مي‌دهد نوسان در ميزان microRNA مي‌تواند علامت هشداردهنده اي در مورد مرحله و پيشرفت بيماري باشد.»

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده