همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
عادت هاي پير كننده پوست

رايج بدانيد و سپس ياد بگيريد كه چگونه اين فرآيند را معكوس نماييد.

به گزارش ، آيا شما هم سريع‌تر از سن خودتان پير مي‌شويد؟ اگر در آينه نگاه مي‌كنيد و از آنچه در آينه مي‌بينيد راضي نيستيد، ممكن است زمان آن فرا رسيده باشد كه برخي از عادت‌هاي روزانه خود را دوباره ارزيابي كنيد.غذايي كه مي‌خوريد و حتي خوابي كه داريد مي‌تواند چهره شما را پيرتر از حد واقعي نشان دهد و دوره زندگي شما را كوتاه‌تر نمايد.

در اين مقاله متخصصان در مورد عادت‌هايي كه مي‌توانند فرآيند پيري را سرعت ببخشند صحبت خواهند كرد و روش‌هايي براي معكوس كردن آن بيان مي‌كنند.

چندكار را با هم انجام مي‌دهيد:
اگر كارهايي كه بايد انجام دهيد هرگز پايان ندارد، پس استرس زيادي روي بدن شما خواهد بود. مردم فكر مي‌كنند انجام چندكار با هم خوب است اما در واقع هيچ كاري سر جاي خودش انجام نمي‌شود. تنها اتفاقي كه در اين ميان رخ مي‌دهد، ايجاد استرس است.مطالعات متعدد نشان مي‌دهد كه استرس مزمن باعث تحريك آزاد شدن راديكال‌هاي آزاد در بدن مي‌شود. اين مولكول‌هاي ناپايدار به سلول‌هاي سالم بدن آسيب وارد مي‌كنند و مسئول پيري در انسان هستند.به جاي اينكه همه كارها را با هم انجام دهيد، در يك زمان مشخص بر روي انجام يك كار تمركز نماييد و سعي كنيد آن را به پايان برسانيد.

خوردن دسرهاي شيرين را دوست داريد:
اين دسرهاي پانسمان زخم شيرين و خوشمزه علاوه بر اينكه باعث چاق شدن شما مي‌شوند، مي‌توانند دندان‌هاي شما را نيز خراب كنند. همانطور كه خودتان نيز مي‌دانيد دندان خراب باعث مي‌شود چهره زيبايي نداشته باشيد.مولكول‌هاي شكر خودشان را به فيبرهاي پروتئيني در هر كدام از سلول‌ها متصل مي‌كنند.
اين فرآيند آسيب رسان به عنوان گليكوزيله شدن شناخته شده و مي‌تواند باعث از دست رفتن درخشندگي، ايجاد حلقه هاي سياه دور چشم، پف شدن زير چشم ، افزايش خطوط و چين و چروك،از دست رفتن برآمدگي‌هاي زيباي صورت و افزايش اندازه منافذ گردد.

عاشق تلويزيون هستيد:
اگر شما هم دوست داريد تمامي برنامه‌هاي تلويزيون را تماشا كنيد خبر بدي برايتان دارم. مطالعات انجام شده كه در مجله sport medicine به چاپ رسيده است، ۱۱۰۰۰ استراليايي را مورد بررسي قرار داده است.

اين افراد تقريبا ۲۵ ساله يا بالاتر بودند. تحقيقات انجام شده نشان داد كه هر ساعتي كه فرد تلويزيون تماشا مي‌كند، ۲۲ دقيقه از زندگي‌اش كاسته مي‌شود. افرادي كه به طور متوسط ۶ ساعت از روز خود را به تماشاي تلويزيون مي‌گذرانند، ۵ سال كمتر از ساير افراد عمر خواهند كرد.

اين موضوع به خاطر نشستن‌هاي طولاني مدت و غير فعال بودن است. زماني كه شما بيشتر از ۳۰ دقيقه مي‌نشينيد، بدن شروع به ذخيره كردن شكر در سلول‌ها مي‌كند و همين امر نيز موجب اضافه وزن مي‌گردد.اينكه تلويزيون تماشا مي‌كنيد يا كارهاي خود را به صورت نشسته انجام مي‌دهيد فرقي ندارد بايد هر ۳۰ دقيقه يكبار از جاي خود بلند شويد و كمي پياده روي نماييد.

بيشتر زمان خود را به صورت نشسته مي‌گذرانيد:
خطرات ناشي از سبك زندگي بي‌حركت مستند است. افرادي كه بيشتر زمان خود را به لوزالمعده صورت نشسته صرف مي‌كنند در خطر ابتلاي بيشتري نسبت به بيماري‌هاي كليوي، بيماري‌هاي قلبي-عروقي و سرطان قرار دارند.چاقي نيز از اثرات بارز نشستن‌هاي طولاني مدت است. به طور طبيعي، ورزش‌هاي منظم و روزانه به شما كمك مي‌كند از بروز اين بيماري‌ها جلوگيري كنيد و زندگي سالم و طولاني‌تري داشته باشيد.

مطالعات انجام شده تاثير ورزش را به خوبي نشان داده اند. از بين افراد شركت كننده، آن‌هايي كه ۱۵۰ دقيقه يا بيشتر در هفته ورزش كرده بودند ۱۰ تا ۱۳ سال عمر بيشتري داشتند.

از كرم‌هاي مخصوص چشم استفاده نمي‌كنيد:
حتي اگر چشم‌هاي شما سالم است و بيماري ندارد بايد از يك كرم خوب براي محافظت از آن و جلوگيري از ايجاد و تسريع فرآيند پيري استفاده كنيد. پوستي كه در اطراف چشم شما قرار دارد، نازك‌تر از پوست ساير قسمت‌هاي صورت است و زودتر پير مي‌شود.

مرطوب نگه داشتن اطراف چشم مي‌تواند فرآيند پيري صورت را به تعويق بيندازد. كرم‌هاي چشمي كه حاوي ويتامين A هستند تاثير بهتر و بيشتري خواهند داشت. عوامل مهم ديگر شامل مرطوب كننده‌ها ، آنتي اكسيدان‌ها، اسيد هيالورونيك و ويتامين C است.
اين مواد باعث تقويت و تحريك تشكيل كلاژن و الاستين مي‌شوند كه پوست را محكم‌تر نگه مي‌دارد و از ايجاد چين و چروك در اطراف چشم جلوگيري مي‌كند.

تنها در تعطيلات از كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده مي‌كنيد:
دويدن، راه رفتن و رانندگي كردن در فضاي باز مي‌تواند بر روي پوست شما آسيب وارد كند. يكي از دلايل اصلي براي ايجاد فرايند پيري در صورت افراد، قرار گرفتن در معرض تابش‌هاي اشعه ماوراءبنفش خورشيد است. اين تابش‌ها حتي زماني كه هوا ابري يا باراني است هم حضور دارند.

بنابراين قطره آهن فروزومال بهتر است پوست خود را با كرم‌هاي ضد آفتاب مراقبت نماييد. اينكار را هر زمان كه قصد رفتن به خارج از منزل را داشتيد انجام دهيد. كرم‌هايي كه داراي SPF بين ۳۰ و ۵۰ هستند براي مصرف روزانه توصيه مي‌شوند.

آرايش زيادي مي‌كنيد:
داشتن آرايش اضافي بر روي صورت مي‌تواند فرآيند پير شدن صورت را تسريع كند. اين نوع آرايش‌هاي سنگين و استفاده از محصولاتي كه روغني هستند بيشتر مي‌تواند صورت شما را خراب كند.علاوه بر اين، استفاده بيش از حد از محصولات پوستي با رايحه، مواد شيميايي تحريك كننده و عوامل الكلي ممكن است پوست شما را با حذف چربي طبيعي آن خشك‌تر كند. همين امر نيز باعث ايجاد چين و چروك در صورت مي‌شود.

زماني كه مي‌خوابيد صورت خودتان را روي بالش قرار مي‌دهيد:
خوابيدن بر روي شكم يا با صورت مي‌تواند باعث ايجاد چين و چروك در صورت شود و فرآيند پيري را تسريع نمايد. بافت‌هاي اتصالي و كلاژن موجود در صورت در اين حالت ضعيف‌تر مي‌شود.زماني كه بر روي صورت خود مي‌خوابيد، پوست شما نمي‌تواند راحت باشد و به حالت اوليه خود برگردد. همين امر نيز باعث ايجاد چين و چروك در صورت مي‌شود. بهتر است به پشت بخوابيد تا پوست نرم و صافي داشته باشيد.

هواي منزلتان را بيش از حد گرم نگه مي‌داريد:
زماني كه هواي بيرون از منزل سرد است، بايد هواي منزل گرم باشد اما اين بدين معني نيست كه هواي آن را بيش از حد گرم نگه داريد. گرم شدن بيش از حد هواي منزل باعث از دست رفتن رطوبت آن مي‌شود.همين امر نيز موجب خشك شدن و التهاب پوست مي‌گردد و به مرور زمان باعث پيري صورت شما مي‌شود. شما مي‌توانيد از يك مرطوب كننده هوا استفاده كنيد.همچنين هيدروژل مي‌توانيد يك حوله مرطوب را روي رادياتور قرار دهيد يا يك كاسه از آب سرد را در يكي از اتاق‌ها قرار دهيد تا رطوبت مورد نياز آن تامين شود.

نوشيدني‌هاي خود را با ني مي‌نوشيد:
مصرف نوشيدني‌هاي طبيعي و با رنگ تيره با ني مي‌تواند از ايجاد لكه روي دندان جلوگيري كند اما مكيدن نوشيدني با ني مي‌تواند به تدريج باعث ايجاد چين و چروك در اطراف چشم و لب شما شود. اين موضوع همچنين با كشيدن سيگار نيز رخ مي‌دهد.براي جلوگيري از اين امر بهتر است نوشيدني‌هاي خود را با ليوان بنوشيد.

تمامي چربي‌هاي مورد نياز را از رژيم غذايي خود حذف مي‌كنيد:
برخي از چربي‌ها براي نگهداري از جواني و ظاهر زيباي شما ضروري هستند. اسيدهاي چرب امگا ۳ كه براي قلب نيز بسيار مفيدند در روغن ماهي (مانند سالمون) و برخي از آجيل‌ها( همچون گردو و تخم كتان) يافت مي‌شود.
اين اسيد چرب مي‌تواند پوست شما را شاداب نگه دارد و از ايجاد چين و چروك نيز جلوگيري نمايد. همچنين براي سلامت قلب و مغز نيز مفيد است.متخصصان توصيه مي‌كنند حداقل هفته‌اي دوبار ماهي در رژيم غذايي خود داشته باشيد.

هنگام كار دولا مي‌شويد:
زماني كه با رايانه خود و كيبورد كار مي‌كنيد حتما دولا مي‌شويد.همين امر باعث تغيير شكل ستون فقرات شما مي‌شود و به مرور زمان يك موقعيت اسيب رسان براي بدن شما خواهد بود. همانطور كه مي‌دانيد ستون فقرات شما به صورت منحني S شكل متعادلي است كه مي‌تواند شما را پايدار و ثابت نگه دارد.

ژست ضعيف و نشستن نادرست مي‌تواند ستون فقرات را از حالت طبيعي منحرف كند و در نتيجه عضلات، ديسك‌ها و استخوان‌ها حالت غير عادي و غير طبيعي به خود مي‌گيرند. در نهايت درد پماد سوختگي كمر آغاز مي‌شود و ممكن است باعث ايجاد بدشكلي دائمي شود.سعي كنيد به هنگام نشستن مراقب اين موضوع باشيد تا تناسب اندام شما حفظ شود.



منبع

تظرات ارسال شده