همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اسرار خواب شيرين و برخاستن پرنشاط

از خواب آرام و ساعات بيداري بعد از آن ضروري است. خواب خوب بعد از اتمام فشار كاري روز واقعا نعمتي رضايت بخش محسوب مي شود كه راحتي و آرامش به ارمغان مي آورد، اما اين فرايند آرام بخش اگر به درستي پيش نرود آرامش جسم و روح را بر هم مي زند.

به گزارش : خواب يكي از مهمترين فرايندهاي فيزيولوژيكي است كه براي آرامش عضلاني، پاك كردن ذهن از زوايد و پشتيباني از قواي حافظه و يادگيري ضروري است. خواب خوب بعد از اتمام فشار كاري روز واقعا نعمتي رضايت بخش محسوب مي شود كه راحتي و آرامش به ارمغان مي آورد، اما اين فرايند آرام بخش اگر به درستي پيش نرود آرامش جسم و روح را بر هم مي زند.

به گزارش «بهپو»، وضعيت صحيح بدن به هنگام خواب، زمان صحيح و عادت هاي صحيح براي لذت بردن از خواب آرام و ساعات بيداري بعد از آن ضروري است. بنابراين، در اين مقاله در مورد مشكلات شايع خواب و روش هاي ساده حل آنها صحبت خواهيم كرد.

بيدار شدن با كمردرد

كمردرد پانسمان phmb بعد از بيدار شدن از خواب يكي از شايع ترين مشكلاتي است كه بيشتر ما تا به حال تجربه كرده ايم. اين عارضه علتي به جز وضعيت نادرست بدن به هنگام خواب ندارد. اگر دچار اين مشكل شده ايد، پزشكان توصيه مي كنند روي پشتتان بخوابيد و زير پاهايتان بالش قرار دهيد تا انحناي طبيعي بدنتان حفظ شود؛ اما اگر به پهلو مي خوابيد بهتر است به توصيه متخصصان ستون فقرات بالشي بين پاهايتان قرار دهيد. مشاهده مي كنيد كه اين مشكل چه درمان ساده اي دارد.

گردن درد بعد از خواب

اين مشكل هم ناشي از وضعيت نادرست در هنگام خواب است. توصيه مي شود به پشت بخوابيد. به وضعيت صحيح در اين شرايط وضعيت سوپاين مي گويند.

خروپف، كابوس همسران

احتمالا سوپرازورب c خروپف بدترين اتفاقي است كه مي تواند براي همسرتان بيفتد. براي رفع اين مشكل، بهتر است به پهلو بخوابيد يا سعي كنيد بالشي زير سر و گردن خود بگذاريد كه سرتان را صاف نگه دارد. البته براي تقويت ماهيچه هاي زبان و گلو هم تمرينات ويژه اي وجود دارد.

پريدن از خواب در اثر كرامپ يا گرفتگي پا

انقباض و گرفتگي پا در هنگام خواب مشكلي شايع است. با انجام منظم تمرينات كششي قبل از خواب يا يوگا مي توان گرفتگي عضلات پا را در طول شب كاهش داد.

بيدار شدن با سوزش سردل / پادرد

براي درمان اين مشكل، با گذاشتن يك بالش زير پاها آنها را بالا ببريد تا خون وريدهاي پا به سمت پايين حركت كند. 6 ساعت قبل از خواب از مصرف كافيين خودداري كنيد و پاهاي خود را خوب ماساژ يا مالش دهيد. لوهمن روشه خوابيدن به پهلوي چپ از بازگشت غذا به مري و در نتيجه سوزش سر دل جلوگيري مي كند.

بيدار شدن با درد شانه

بيدار شدن با درد شانه يكي ديگر از مشكلات رايج است. بهتر است بدانيد خوابيدن روي شكم در اين شرايط اصلا كار صحيحي نيست. خوابيدن به پشت سالم ترين روش خوابيدن است. اگر اين روش موثر نبود، به پهلو بخوابيد.

ناتواني در به خواب رفتن

فشار و تنش هاي امروزي، مشكلي شايع است كه مشكلات پيچيده ديگري را به وجود مي آورد. از آن جا كه خواب نيازي ضروري است بهتر است براي داشتن خواب مناسب اول از همه تلفن همراه و لپ تاپ خود را خاموش كنيد، در زمان مناسب به خواب برويد تا بتوانيد زود از خواب بيدار شويد، زيرا دير خوابيدن مشكلات ناشي از خواب را افزايش مي دهد. فضاي آرام و راحتي در اتاق فراهم كنيد، شش ساعت قبل از خواب از مصرف كافيين پرهيز كنيد. توجه به اين نكات مشكلات سوپرازورب p خواب را كم مي كند. علاوه بر اين ورزش روزانه، مديتيشن و يوگا، همچنين داشتن سبك زندگي سالم هم كمك بزرگي است. اگر اين توصيه ها كمكي به شما نكردند، با پزشك مشورت كنيد.

پريدن از خواب در شب

قبل از رفتن به رختخواب، تلفن همراه خود را خاموش كنيد، قبل از خواب، الكل مصرف نكنيد. دماي اتاق خواب بايد در محدوده آسايش باشد. اين نكات به داشتن خوابي ممتد و با كيفيت كمك مي كند.

به سختي بيدار شدن از خواب

اين شايع ترين مشكل است و راه حل آن بسيار ساده است: تكرار. يعني هر روز صبح حتي در روز هاي تعطيل هم در زمان مشخص بيدار شويد.

راحت بخوابيد

به نقل از «www.qunki.com»، خواب صحيح و با كيفيت خواسته هر شخصي است. كسي نيست كه نخواهد صبحي تازه و با انرژي را آغاز كند. همانطور كه مي دانيد داشتن ذهن پرنشاط به همراه يك شروع عالي تنها از يك خواب خوب مي آيد. بنابراين، اين مراحل جراحي پوست ساده را براي داشتن يك خواب خوب دنبال كنيد. اگر مشكلتان مداوم بود، آن را به خاطر شايع بودنش دست كم نگيريد. قطعا بايد با پزشك مشورت كنيد. آرزو مي كنيم با روياهاي شيرين پيش رويتان موفق و خوشحال باشيد.

بهپو



منبع

تظرات ارسال شده