همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ويروس كرونا تغيير ماهيت داده است؟

در مورد ويروس كرونا انجام شده، جهش بزرگ يا تغيير ماهيتي را در آن نشان نداده و به عبارتي به ويروس جديدي تبديل نشده است.

به گزارش : دكتر حسين كيواني افزود: اغلب ويروس خريد قطره فروزومال ها مي توانند جهش هايي داشته باشند، برخي مواقع اين جهش ها خيلي شديد است و ماهيت ويروس را تغيير مي دهد، اما اين موضوع تاكنون در مورد ويروس كرونا محقق نشده است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: اين موضوع در مورد ويروس آنفلوآنزا مي تواند اتفاق بيفتد؛ به اين دليل كه ژنوم ويروس آنفلوانزا از قطعات مختلفي تشكيل شده هيدروژل و جهش در آن رخ مي دهد.

كيواني بيان داشت: قطعات ژني ويروس آنفلوآنزاي حيوانات مختلف در بدن يك حيوان (معمولا خوك) با هم معاوضه مي شود و ويروس هاي جديدي را بوجود مي آورد.

وي با اشاره به اينكه ويروس كرونا تغييرات دارد، اما بسيار جزيي است، اظهار داشت: اين تغييرات حتي مي تواند به سمت خوب شدن باشد، به اين معني كه ويروس به سمت كم شدن بيماري زايي حركت كرم رژودرم كند.

كيواني همچنان رعايت بهداشت فردي را بهترين توصيه براي مقابله با اين ويروس بيان كرد و گفت: مردم شستن دست را با آب و صابون به صورت منظم انجام دهند.

كرونا حداقل ايمني نسبي ايجاد مي كند

كيواني با اشاره به اينكه كرونا ايمني نسبي را حداقل حتما ايجاد مي كند، گفت: هرچند اطلاعات ما نسبت به اين ويروس جديد، زياد نيست، اما براساس تحقيقات انجام پماد سوختگي شده به نظر مي رسد كه كرونا حداقل يكي دو سال ايمني ايجاد مي كند.

وي ادامه داد: افراد جوان سالم كه در تماس با افراد مسن نيستند، شايد بهتر باشد بتدريج به بيماري خفيف آلوده شوند. ما به ايمني گروهي خواهيم رسيد كه به نظر مي رسد موضوع مطلوبي باشد؛ به اين معني اين افراد كم كم فعاليت عادي خود را از سر گيرند.

كيانوش جهانپور رييس مركز روابط عمومي لوزالمعده و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در باره آخرين آمار كرونا در ايران گفت: تاكنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در كشور به طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان كرونا در ايران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسيد.



منبع

برچسب ها

تظرات ارسال شده