همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

بدنسازي از جمله ورزش‌هايي است كه نيازمند يك روحيه پرخوري سالم است! براي انجام هر جلسه بدنسازي به مقدار مشخصي پروتئين ، كربوهيدرات ، فيبر و ساير املاح معدني و ويتامين‌هاي ضروري نيازمند هستيد و تمام اين موارد را بايد از طريق خوردن تامين كنيد.

اگر علاقمند به رشته بدنسازي هستيد و اشتهاي كمي در خوردن داريد اين راهكارهاي افزايش اشتها را بررسي نماييد:

  1. مقدار روي دريافتي خود را افزايش دهيد:

افزايش اشتها در بدنسازي,مقدار روي دريافتي خود را افزايش دهيد

روي يكي از مواد معدني مهم براي بدنسازان است. اين تركيب مي‌تواند سيستم ايمني بدن را تقويت كند و توليد تستوسترون را تحريك كند. سطح پايين روي در بدن هميشه با كاهش اشتها مرتبط بوده است بنابراين براي افزايش اشتها بايد روي كافي در بدن داشته باشيد.

  • توصيه پماد آلفا براي آفتاب سوختگي مي‌شود بدنسازان مبتدي با ۱۵ ميلي گرم در روز كار خود را آغاز كنند و به تدريج اين مقدار را افزايش دهند.
  • افزايش مقدار روي دريافتي به وسيله مكمل‌ها نيز ممكن است. با اينحال امكان مسموميت وجود دارد. بنابراين منبع دريافتي براي روي استفاده از مواد طبيعي و سالم است.
  • برخي از غذاهاي حاوي روي شامل صدف، مرغ، گوشت گاو ، سبوس گندم، آجيل، بادام زميني و دانه كدو تنبل است.
  1. سطح هيدروكلرايد بدن خود را بازيابي كنيد:

افزايش اشتها در بدنسازي,سطح هيدروكلرايد بدن خود را بازيابي كنيد

هيدروكلرايد (HCL) يكي از مواد مهم براي افزايش اشتها در دوران بدنسازي است. اين ماده به شكستن غذاها در معده كمك مي‌كند و به آن اجازه مي‌دهد مواد مغذي پماد سوختگي مورد نياز را جذب نمايد. سطح پايين هيدروكلرايد با كاهش اشتها مرتبط است.

  • شما مي‌توانيد به طور طبيعي سطح هيدروكلرايد بدن خود را با نوشيدن يك ليوان آب ليموي تازه رقيق شده در آب افزاش دهيد. اسيد طبيعي كه در ليمو وجود دارد، باعث تحريك توليد HCL در معده خواهد شد.
  • انواع مختلفي از نوشيدني‌هاي پروتئيني وجود دارد اما بيشتر آن‌ها به شكل پودري هستند و شما مي‌توانيد آن را در شير، آب يا مايعات ديگر حل كنيد.
  • اگر نياز باشد بايد اين مواد را قبل يا بعد از تمرينات ورزشي مصرف كنيد.
  1. سريع‌تر غذا بخوريد:

افزايش اشتها در بدنسازي,سريع‌تر غذا بخوريد

زماني كه تلاش مي‌كنيد در هر وعده غذايي مواد بيشتري مصرف كنيد، سريع‌تر خوردن مي‌تواند به شما كمك كند. تحقيقات پانسمان زخم انجام شده نشان مي‌دهد كه از زمان آغاز غذا خوردن بيست دقيقه طول مي‌كشد كه مغز سيگنال‌هاي سيري را توليد كند. با سريع‌تر غذا خوردن شما مي‌توانيد غذاي بيشتري نسبت به قبل بخوريد.

  1. از مكمل‌هاي غذايي استفاده كنيد:

افزايش اشتها در بدنسازي,از مكمل‌هاي غذايي استفاده كنيد

برخي از ويتامين‌ها همچون ويتامين B12 به افزايش اشتها در بدنسازان كمك مي‌كند. شما مي‌توانيد اين ويتامين‌ها را به صورت قرص يا تزريق دريافت كنيد.

  1. از شيك‌هاي پروتئيني استفاده كنيد:

افزايش اشتها در بدنسازي,از شيك‌هاي پروتئيني استفاده كنيد

اگر پماد زخم بستر در مصرف مقادير زياد غذا مشكل داريد، مي‌توانيد از شيك‌هاي پروتئيني براي ساخت عضله استفاده كنيد. شيك‌هاي پروتئيني نوعي از مكمل‌ها هستند كه سطح بالايي از پروتئين را براي بدن تامين خواهند كرد.

نكات مهم در افزايش اشتها:

  • از دست دادن اشتها ممكن است نشانه افسردگي باشد. در اينگونه موارد بهتر است با يك متخصص مشورت كنيد. از خودتان سوالاتي را بپرسيد: آيا اشتها و تمايل خود را به غذا خوردن از دست داده‌ام؟ آيا اين تغيير در اشتها با موارد ديگر نيز همراه بوده است؟
  • از دست دادن اشتها ممكن است به دليل استرس نيز باشد. يافتن روش‌هايي براي كاهش استرس مي‌تواند مفيد باشد.
  • دور و اطراف خود را با بوهاي خوب پر كنيد.
  • داشتن يك دسر با كالري بالا كه سالم است نيز مي‌تواند موثر باشد.شما مي‌توانيد از موز يا آناناس استفاد كنيد.
  • براي اينكه اشتهاي خود را هرچه سريع‌تر افزايش دهيد، كمي آدامس كرم رژوردم نعناع برداريد و به مدت ۳۰ دقيقه بجويد.

هشدارها:

  • افزايش وزن سريع و ناگهاني مي‌تواند براي سلامتي شما مضر باشد. سعي كنيد وزن خود را به صورت پايدار و آرام افزايش دهيد. از مواد سالم استفاده كنيد.
  • هميشه قبل از شروع يك رژيم غذايي جديد با پزشك متخصص مشورت كنيد.


منبع

تظرات ارسال شده