همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان چربي مو با چند ترفند خانگي+ روش صحيح شست وشو

ما به شما ترفندهايي آموزش مي دهيم كه به كمك آنها سربكت مي توانيد از چرب بودن موهايتان نجات پيدا كنيد.

موهايتان را مرتب بشوييد

اغلب كساني كه موهاي چربي دارند براي نجات از شر چربي اضافه بايد روزي يك بار موهايشان را با شامپوي مخصوص بشويند چرا كه شامپو كردن روزانه چربي اضافه مو را از بين مي‌برد.

روش شستشوي موهايتان را اصلاح كنيد

بسياري از كساني كه از چربي مو رنج مي برند با وجود شست و شوي روزانه با شامپو باز هم از چرب و كثيف به نظر رسيدن مو گلايه مي‌كنند، اما نكته جالب و حائز اهميت اين است كه بدانيد شست و شوي بيش از حد مي تواند پوست سر‌ ‌را براي پانسمان عسل توليد چربي هاي طبيعي تحريك كند به همين دليل شست و شوي چند باره مو پرهيز و حد تعا‌دل را رعايت كنيد.

موهايتان را چنگ نزنيد

متخصصان تاكيد مي‌كنند در شست و شوي روزانه موي سر از ناخن‌هايتان استفاده نكنيد و به اصلاح موهيتان را چنگ نزنيد و فقط كمي شامپو بر روي پوست سر بريزيد و به آرامي آن را شست و شو دهيد همچنين از شامپو كردن ساقه مو بپرهيزيد و اجازه دهيد در حين آبكشي ساقه موهايتان تميز شود.

از كانديشنرها يا حالت دهنده‌ها استفاده نكنيد

‌‌‌‌‌‌نكته قابل توجه و پانسمان سوربكت مهم در شست و شو با حالت دهنده‌هاي داخل حمام يا به اصطلاح كانديشنرها مي‌توانند در چرب كردن مو موثر باشند در صورتي كه كف سر شما چرب و ساقه موهايتان خشك است و توصيه مي‌شود از كانديشنرها فقط براي ساقه مو استفاده كنيد.

با اين شامپوها موهايتان را بشوييد

متخصصان پوست و مو توصيه مي‌كنند كه درشست و شو مو به نوع پوست سر توجه كنيد چرا كه شامپوي مخصوص موهاي چرب داراي فرمولاسيوني است كه به كاهش چربي پوست سر كمك مي‌كند و اگر با شست و شو روزانه با شامپوهاي چرب گرفتار خشكي مو مي‌شويد مي توانيد sorbact پانسمان از شامپو بچه استفاده كنيد.

مصرف محصولات حاوي سيليكون ممنوع

بايد توجه داشته باشيد براي پيشگيري از چرب شدن موها بايد از مصرف حاوي سيليكون اجتناب كنيد.

شامپوها، كرم‌ها، صاف كننده‌هاي مو حاوي سيليكون موجب براق شدن و چرب به نظر رسيدن مو مي‌شوند همچنين با جلوگيري از ورود رطوبت به شفت مو، موجب ترشح چربي و چرب شدن موها مي‌شوند.

شانه موي سرتان را مرتب بشوييد

شايد برايتان جالب باشد بدانيد، برسي كه با آن موهايتان را شانه مي كنيد در چرب شدن و كثيف به نظر رسيدن موهايتان ساكارز موثر است چرا كه بخشي از چربي و گرد و خاك روي دانه‌هاي شانه به پوست سر منتقل مي‌شود و با تحريك پوست سر موجب چرب شدن موهايتان مي‌شود براي پيشگيري از اين مسئله توصيه مي‌شود برس موهايتان را با صابون بشوييد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده