همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 ۱۲ نرمشي كه مي‌تواند گرسنگي را به تاخير بياندازد

زمان زيادي را براي آماده شدن غذا و رهايي از گرسنگي صرف كرده باشيد. قطعا براي اين گرسنگي طاقت‌فرسا هم به دنبال چاره بوده‌ايد و بار‌ها با شكست مواجه شديد.

به گزارش شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه در طول روز، زمان زيادي را براي آماده شدن غذا و رهايي از گرسنگي صرف كرده باشيد. قطعا براي اين گرسنگي طاقت‌فرسا هم به دنبال چاره بوده‌ايد و بار‌ها با شكست مواجه شديد. اگر اهل نرمش هستيد، ما در اينجا به شما ۱۲ روش مختلف را پيشنهاد مي‌كنيم كه مي‌توانيد با انجام آنها، گرسنگي خود را تا ۵ دقيقه به تاخير بياندازيد. هرچند ۵ دقيقه زمان زيادي به نظر نمي‌رسد، ولي با انجام مداوم اين نرمش‌ها، معده شما مقاومت بيشتري را در برابر گرسنگي كسب مي‌كند. با ما همراه باشيد تا اسرار اين نرمش‌ها را براي شما فاش كنيم.

1. ژست تنفس قورباغه‌اي

گفته مي شود اين نرمش، يك از حركات ساده در ژيمناستيك چيني است كه به مبارزه با گرسنگي كمك شاياني مي‌كند. اين نرمش بدون دردسر و نمايندگي اسميت اند نفيو با يك ميز يا صندلي ساده انجام مي‌شود. كافي است كه آرنج خود را روي ميز يا صندلي يادشده قرار دهيد و نفس عميق بكشيد، به طوري كه عضلات شكم كاملا منقبض شود. نفس خود را براي 3 الي4 ثانيه در سينه حبس كنيد و عضلات شكمي را به آرامي رها كنيد. جالب است بدانيد تكرار 10 بار از اين تمرين به خصوص قبل از غذا مفيد است و باعث مي‌شودتا احساس گرسنگي تا چند دقيقه از بين برود.

2. ژست چرخش قورباغه‌اي بر روي موج

باوركنيد يا نه، قورباغه‌ها متخصصاني هستند كه مي‌توانند اشتهاي غذايي شما را تا حدي به تاخير بياندازند. در اين تمرين، شما در ابتدا نياز داريد تا به روي كمر خود دراز بكشيد. سپس پاهاي خود را كمي بالا ببريد و آنها را به موازات يكديگر نگه داريد. حالا يك دست را به قفسه سينه و ديگري به شكم خود فشار دهيد و سعي كنيد تا قفسه سينه خود را با تنفس مداوم باز و بسته كنيد. اين تمرين را قبل از هر وعده غذايي انجام دهيد تا كمي به گرسنگي خود غلبه كنيد.

3. ژست نيلوفرآبي

به عنوان نوعي سبك سنتي از تمرينات ذكر شده در نرمش‌هاي چيني، يك حركت نيز وجود دارد كه مي‌تواند به شما را در كنترل تنفس و تفكر فردي كمك كند. در اينجا شما بايد پاهاي خود را بچرخانيد تا زانوها شما را به شكل گلبرگ‌هاي گل نيلوفرآبي پانسمان suprasorb درآيد. سپس در حالي كه پشت خود را به صورت عمودي و بدون قوز نگه داشته‌ايد، حالت تعادلي خود را تا 5 دقيقه به همين صورت حفظ كنيد.

4. ژست سگ سربه‌زير

طبق مطالعات انجام شده، تمرين يوگا در طول روز باعث مي‌شود تا آرامش خود را تا 50 درصد افزايش دهيد. بعضي از عناصر ساده اين تمرين مانند سگ سربه‎زير، ترفندي است كه به شما كمك مي‌كند تا بيشتر در برابر گرسنگي خود مقاومت كنيد. براي اين تمرين؛ در حالي كه شما كف دست و پنج انگشت خود را بر روي زمين قرار داده‌ايد، سر را بر روي زمين بدن خود را به حالت V دربياوريد.

5. ژست مار كبرا

ژست مار كبرا يكي از نرمش‌هاي آسان است كه در ابتدا بايد ناحيه بيروني پاهاي خود را به طور كامل روي زمين قرار دهيد. سپس همان‌طور كه بر روي معده خود دراز كشيده‌ايد، به تدريج سر خود را رو به بالا آوريد و گردن خود را مانند مار كبرا صاف و بدون حركت نگه داريد. تمرين اين حركت به مدت 15 تا 30 ثانيه قبل از تمرين حركت سگ سربه‌زير توصيه مي‌شود.

6. ژست تخته

در اينجا نيز وضعيت بدن را همانند نرمش مار كبرا رو به زمين قرار دهيد. سپس در حالي كه كف دست‌ها بر روي زمين قرار دارد، به تدريج سر خود را رو به پايين بياوريد. در ادامه اين تكنيك، كافي اعصاب است تا فاصله بدن خود را از سطح زمين در حداكثر قرار دهيد. براي اين كار پيشنهاد مي‌شود تا فشار بيشتري را بر روي انگشتان پاي خود بياوريد.

7. ژست درخت

شما حتي در هنگام ايستادن نيز مي‌توانيد اين روش را به راحتي انجام دهيد. كافي‌است تا دستان خود را روي هم گذاشته و زير چانه خود قرار دهيد. حالا يكي از پاها را بلند كنيد و پاي ديگر را در برابر ران پاي مقابل به درون تكيه دهيد. فراموش نكنيد كه دستان خود را بايد در همان وضعيت نگه داريد. اكنون پاي خود را عوض كنيد و با پاي ديگر اين نرمش را انجام دهيد.

8. ژست نيمه قايق

براي انجام اين نرمش، ابتدا طوري بر روي زمين بنشينيد كه كف پاي شما كاملا روي زمين و زانو به صورت خميده باشد. به تدريج زانوها را به سمت بالا آورده و كف پاي خود را از زمين بلند كنيد. در حين حركت، دستان خود را به صورت كشيده در كنار پاهاي خود قرار دهيد و چند ثانيه در همين حالت بدون حركت بمانيد.

9. ژست شخم زدن

بهتر است در اين نرمش، ابتدا دراز كشيده و كمي صبر كنيد تا در وضعيت بدني آرام قرار گيريد. پاهاي خود را به سمت جلو بكشيد و به تدريج آنها را به طرف بالا برده تا جايي كه بالاخره روي سرتان قرار گيرد. در نهايت سعي كنيد كه كف پايتان سطح زمين را لمس كند. اگر نتوانستيد اين حركت را به نمايندگي شركت لوهمن روشه صورت كامل انجام دهيد، نگران نباشيد. كافي‌است تا آنجا كه مي‌توانيد اين نرمش را انجام داده و چند ثانيه تعادل خود را در اين وضعيت حفظ كنيد.

10. ژست جنگجو

نرمش‌هاي مختلفي براي ژست جنگجوي چندگانه يا «Virabhadrasana» وجود دارد، اما ما در اينجا به روشي مي‌پردازيم كه كارشناسان علوم تغذيه معتقد هستند كه انجام آن به كاهش گرسنگي كمك مي‌كند. ابتدا يك گام بزرگ با پاي چپ خود برداريد و آن را در زاويه 45 درجه قرار دهيد. سپس زانوي راست خود را خم كنيد و به روي پاي چپ خود فشار آوريد. در انتها دو دست خود را به دو جهت مخالف يكديگر گرفته و چند ثانيه در اين وضعيت بمانيد.

11. طناب‌زني

بعضي از تمريناتي كه مي‌تواند به مبارزه با گرسنگي كمك كند به قدري ساده است كه حتي خواهرزاده يا برادرزاده كوچك شما هم مي‌تواند آن را انجام دهد. بر اساس مطالعه‌اي كه در سال 2013 انجام شد، مرداني كه از طناب‌زني استفاده مي‌كردند كمتر از مرداني هستند كه خواستار ورزش دوچرخه‌سواري بوده‌اند. در حقيقت اعتقاد بر اين است كه استرس افزوده شده به عضلات و استخوان‌ها به مبارزه با گرسنگي كمك بسياري مي‌كند.

12. وزنه‌برداري

به مشابه تمرين طناب‌زني، تمريناتي كه باعث ايجاد فشار بر عضلات و پانسمان كلاژن استخوان‌ها مي شود، مي‌تواند باعث كاهش گرسنگي شود. پس منطقي به نظر مي‌سد افرادي كه داراي ماهيچه‌ها و غضلات قوي هستند در اين امر بيشتر موفق باشند. اگر از اندام قوي و قدرتمندي برخوردار نيستيد، نگران نباشيد. براي اجراي هر چه بهتر اين تمرين، پيشنهاد مي‌كنيم به كلاس‌هاي بدن‌سازي يا كيك‌بوكسينگ مراجعه كنيد.

منبع: برترينها



منبع

تظرات ارسال شده