همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اگر اين شرايط را داريد لبو نخوريد

هستند و با اين خصوصيات مشكل دارند كه لازم است اين افراد لبو نخورند!

به گزارش ، در فصلي هستيم كه بازار خوردن لبو در خانه و خيابان داغ است. كمتر كسي هست كه لبو را دوست نداشته باشد. لبو سرشار از خاصيت است اما لبو به دليل بعضي خواصي كه دارد، نبايد توسط بعضي افراد مصرف شود. توصيه مي كنيم با اين خصوصيات آشنا شويد و بدانيد كه با اين خصوصيات آشنا هستند، بهتر است اين افراد لبو نخورند!

عوارض جانبي كه مصرف لبو (چغندر قند) مي تواند براي بدن و سلامتي ايجاد كند اكتيكوت را در اينجا براي شما بازگو مي كنيم.

عنصر آهن و مس: افراد مبتلا به هموكروماتوز و يا بيماري ويلسون بايد از مصرف چغندر پرهيز كنند زيرا آهن و مس موجود در خون را بالا مي برد. بيماري هموكروماتوز در واقع تجمع زياد آهن در بدن است كه وجود آهن زياد باعث آسيب بافت ها و بيماري مي شود.

در بيماري ويلسون فرد قادر به دفع مس به اندازه كافي از بدن نيست و مس اضافي مي تواند در كبد يا مغز جمع شده و منجر به اختلالات كبدي يا مغزي شود.مصرف لبو به علت داشتن آهن و مس زياد براي كساني كه اين بيماري ها را دارند مناسب نيست.

بيتوريا: به قرمز شدن رنگ ادرار بعد از مصرف چغندر بيتوريا گفته مي شود. بر اساس تحقيقات انجام شده در مجله پزشكي بريتانيا درصد زيادي از مردم از بيتوريا ترس دارند، هارتمن درست است كه قرمز شدن رنگ ادرار براي بدن خطري ندارد ولي ترس و نگراني ناشي از آن در بسياري از افراد وجود دارد.

تهوع و اسهال: مصرف چغندر در بعضي از افراد منجر به ناراحتي هاي معده، تهوع و اسهال مي شود كه همه اين ها ناشي از وجود بتائين موجود در چغندر مي باشد.

مشكل كليوي: افراد مبتلا به بيماري هاي كليوي بايد از چغندر پرهيز كنند، اين سبزي به دليل داشتن بتائين باعث افزايش سطح كلسترول كلي در بدن مي شود. افرادي كه ناراحتي هاي كليوي دارند قبل از مصرف هر ماده اي كه بتائين دارد بايد براي جلوگيري از عوارض آن با پزشك خود مشورت كنند.

بارداري: زنان باردار بايستي در مصرف بتائين محتاط باشند، زيرا اين ماده مي تواند روي بدن آنها و بدن جنين تاثيراتي داشته باشد. با توجه به تحقيقاتي كه در كلينيك مايو در رابطه قيمت پانسمان هارتمن با تاثير چغندر در زمان بارداري انجام شده است زنان باردار بايستي مصرف چغندر را به حداقل ممكن برسانند.
آزمايشات انجام شده روي حيوانات نشان داده است مصرف بتائين زياد باعث اثرات سوء روي جنين مي شود.

فشار خون: مصرف لبو باعث كاهش محسوس فشار خون مي شود و براي افرادي كه فشار خون بالا دارند توصيه مي شود. اما بايد به ياد داشته باشيد كه مصرف همزمان داروهاي كاهش فشار خون و چغندر همزمان با هم باعث پايين آمدن بيش از حد فشار خون شده و خطرناك است.
بنابراين اگر داروهاي مربوط به فشار خون مصرف مي كنيد بايد در مصرف چغندر احتياط كنيد.

سنگ كليه: مقدار بالاي اگزالات در چغندر امكان تشكيل سنگ كليه را در بدن افزايش مي دهد. اگر شما سابقه داشتن سنگ كليه داريد از مصرف بيش از حد چغندر بپرهيزيد.

سطح چسب هارتمن كلسيم: نوشيدن آب لبو باعث كاهش سطح كلسيم خون مي شود كه اين منجر به ابتلا به بيماري هاي مختلفي خواهد شد. كم شدن كلسيم بدن باعث بيماري هاي مربوط به استخوان مي شود. بنابراين در خوردن آن زياده روي نكنيد و كساني كه با اين گونه بيماري ها دست و پنجه نرم مي كنند براي مصرف اين سبزي با پزشك خود مشورت كنند.

تارهاي صوتي: نوشيدن آب چغندر باعث گرفتگي تارهاي صوتي و اشكال در صحبت كردن مي شود. اين مشكل در صورت زياده روي در مصرف آب چغندر روي مي دهد.

مشكلات ديگر: برخي از افراد بعد از نوشيدن آب لبو دچار تب و لرز و التهاب مي شوند.
عوارضي كه در اينجا براي شما بيان شد شايد ترسناك به نظر برسد ولي در برابر فوايد و تاثيرات بي نظير چغندر بر سلامتي مانند قطره اي در برابر اقيانوس است. پس از خوردن پماد هارتمن چغندر خودداري نكنيد فقط در مصرف آن زياده روي نكرده و در صورتي كه به هركدام از مشكلات بالا برخورد كرديد حتما با پزشك مشورت كنيد.

منبع: سلامتي



منبع

تظرات ارسال شده