همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ارتباط ميان پوسيدگي دندان و سرطان روده

بزرگ را تهاجمي‌تر مي‌كند.

به اسپري اوپسايت گزارش ، نتايج يك بررسي جديد حاكي از آن است كه پوسيدگي دندان‌ها سرطان روده بزرگ را تهاجمي‌تر مي‌كند.اين مطالعه همچنين نشان داده افرادي كه بهداشت دهاني ضعيفي دارند به ميزان قابل توجهي در معرض ابتلا به سرطان روده هستند؛ همچنين پيچش بيضه درمان سرطان روده در اين افراد سخت‌تر است.نتايج اين تحقيقات تأكيد مي‌كند، سلامت دهان و دندان در سلامتي قلب و مغز افراد تأثير مي‌گذارد.

بسياري از سرطان‌هاي روده بزرگ به دليل عوامل ناشي از سبك زندگي و افزايش سن ايجاد مي‌شوند و تعداد كمي از موارد به خاطر اختلالات ژنتيكي سيكاكر اتفاق مي‌افتند. عوامل خطر شامل مواردي همچون نوع رژيم غذايي، چاقي، سيگاركشيدن و نداشتن فعاليت جسماني كافي است.

در تمام دنيا، سرطان روده بزرگ، سومين نوع معمول سرطان است و 10 درصد تمامي موارد سرطان را در بر مي‌گيرد. در سال 2012، بيش از يك و نيم ميليون مورد ابتلاي جديد گاز عسل به اين بيماري و همين‌طور 694 هزار مورد مرگ از آن اتفاق افتاد.

اين پژوهش كه توسط دانشگاه كلمبيا صورت گرفته نشان مي‌دهد، بهداشت دهان و دندان بسيار مهم‌تر از تصور افراد است.

يپينگ هان، محقق ارشد و نويسنده اين مطالعه مي‌گويد: نتايج اين تحقيقات اسميت اند نفيو از اين جهت كه نشان مي‌دهد علت پيشروي بيماري سرطان روده در بعضي از افراد به چه عواملي بازمي‌گردد، حائز اهميت است.



منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده