همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

روشن شدن پوست با عرق كاسني

عرق كاسني طبيعتي سرد دارد و براي سم زدايي كبد از بهترين گياهان دارويي محسوب مي شود.

عرق كاسني در طب سنتي يكي از پركاربردترين و محبوب ترين عرق ها است. طبيعت عرق كاسني سرد است و براي فوايد از بين پزشكي كودكان بردن حرارت و التهاب بدن، احساس رخوت و سستي، رنگ پريدگي و زردي چهره بسيار مفيد است. در ادامه اين مطلب شما را با فوايد عرق كاسني براي پوست آشنا مي كنيم.

فوايد عرق كاسني براي پوست و كبد

كاسني با تاثيراتش روي كبد، زمينه دفع صفرا از بدن را فراهم كرده و زردي را مي‌زدايد و بار كبد را سبك مي‌كند، به همين دليل مسكني تاثيرگذار چسب بخيه براي تب محسوب مي‌شود.

كبد عضو سم زداي بدن بوده و بيش از ۵۰۰ كاركرد حياتي دارد كه تفكيك مواد مغذي از مواد زايد، سم زدايي، تجزيه مواد شيميايي، انهدام ميكروب ها، تنظيم هورمون‌ها، سوخت و ساز چربي‌ها، پروتئين‌ها و قندها، دفع اوره و ... از جمله وظايف كبد است.

هر چيزي كه مي‌خوريم، مي‌آشاميم، تنفس مي‌كنيم يا با پوستمان تماس دارد سرانجام به كبدمان مي‌رسد، بنابراين اگر اين عضو دچار اختلال درمان سوختگي با آب جوش شود، همه بدن را درگير كرده و عوارض آن به سرعت انتشار پيدا مي‌كند و علائمي چون زردي پوست، خستگي مفرط، التهاب بدن، عطش، چربي خون بالا و... از جمله علائم بروز مشكل در كبد محسوب مي‌شود.

از فوايد عرق كاسني براي پوست ميتوان گفت كه عرق كاسني با تقويت كبد، رنگ پوست را روشن، بيماري‌هاي مزمن پوستي به خصوص اگزما را التيام، قطره فروزومال رسوبات ادراري و جوش‌هاي ناشي از گرمي غذاها را رفع ميكند.

بسياري از جوش هاي صورت ناشي از گرمي و حرارت و يا كثيف شدن خون است كه منشأ همه اين پديده ها كبد است. كاسني، بهترين درمان براي صاف كردن كبد و درخشندگي پوست است. روزي 3 ليوان مخلوط عرق و شاهتره (2به1) قبل از هر وعده غذايي مصرف شود.

از ديگر فوايد عرق كاسني اين است كه ملين و ادرارآور خوبي بوده قيمت پماد زخم بستر و با خروج سموم از بدن التهاب بدن، تب‌هاي صفراوي، يرقان و زردي ناشي از گرمي را رفع، كيسه صفرا، كليه و مثانه را از سنگ پاك، التهاب معده را برطرف، اسيد كلريدريك معده را تحريك و اشتها را زياد مي‌كند.

هرچه اين عرق تلخ تر باشد فوايد عرق كاسني بيشتر است و در التيام امراض كبدي موثرتر است.

تاثير سودمند عرق كاسني بر كبد

تظرات ارسال شده