همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

راز زيبايي

مراقبت از پوست امر بسيار مهمي است پس بهتر است به مانند يك متخصص پوست از آن مراقبت كنيد.

اگر از متخصصان پوست در مورد زيبايي صورتشان سوال كنيد و بپرسيد چه كارهايي براي باقي ماندن اين زيبايي انجام مي‌دهند به دو مورد اشاره خواهند كرد: شستن صورت در شب  و استفاده از كرم‌هاي مناسب ضد آفتاب در طول روز. اما ساده نباشيد، ترفندهاي بسيار زيادي وجود دارد كه اين افراد براي حفط زيبايي پوست خود از آن‌ها بهره‌مند مي‌شوند تا پوستي صاف و بدون لكه داشته باشند.

۱۲ راز زيبايي پوست صورت

در اين مقاله قصد داريم ۱۲ مورد از رازهاي زيبايي كه متخصصان از آن استفاده مي‌كنند را بيان كنيم.

  1. آن‌ها كثيفي‌ها و گرد و خاك را از خود دور مي‌كنند:

اين افراد به طور روزانه و مرتب حوله صورت خود را تغيير مي‌دهند. حوله حمام نيز حاوي باكتري‌هاي مضري است كه بايد به طور مرتب تغيير پيدا كند. رطوبت، گرما و پوست مرده مي‌تواند بر روي حوله شما تجمع كند. زماني كه صورت خود را مي‌شوييد، هميشه موهاي خود را به سمت عقب بكشيد.

معمولا افراد به هنگام پاكسازي صورت خود در شب به ناحيه خط رويش مو توجهي نمي‌كنند. زماني كه مي‌خواهيد بخوابيد، موهاي خود را از روي صورت برداريد زيرا مو همانند يك آهنربا براي كثيفي‌ها و آلودگي‌ها عمل مي‌كند و آن‌ها را به خود جذب مي‌كند.

  1. آن‌ها پانسمان هارتمن از رتينوئيد استفاده مي‌كنند:

اگر مي‌خواهيد پوست خوبي داشته باشيد مي‌توانيد از رتينوئيد موضعي بر روي پوست خود استفاده كنيد. اين مواد هم خانواده ويتامين A   هستند و مي‌توانند فرآيند توليد كلاژن را تحريك كنند و پوست شما را محكم تر و شاداب‌تر نگه دارند.

در اين صورت پوست شما عاري از چين و چروك خواهد بود. اگر از اين مواد به مدت چند هفته استفاده كنيد، مطمئن باشيد تاثير بسيار قابل توجهي بر روي پوست شما خواهد داشت.

جوانسازي پوست صورت

زيبايي پوست

  1. اين افراد پوست خود را خشك نمي‌كنند:

بهتر است محصولات مورد نياز خود را بر روي پوست مرطوب اعمال كنيد، بنابراين بعد از شستن و پاكسازي پوست، اجازه دهيد رطوبت بر روي صورت شما باقي بماند و سپس مواد مورد نياز را بر روي آن اعمال كنيد.

اگرچه بيشتر محصولات بر روي بسته بندي خود پيشنهاد مي‌كنند كه بر روي پوست خشك مصرف گردد اما  كمي رطوبت به مواد اجازه مي‌دهد راحت‌تر به پوست شما نفوذ كنند.

  1. آن‌ها هميشه پوست خود را آب رساني مي‌كنند:

پوست شما براي اينكه شاداب‌تر، نرم‌تر و زيباتر باشد به رطوبت نياز دارد. مرطوب كننده‌هايي كه حاوي اسيد هيالورونيك هستند فوق العاده عالي خواهند بود. بهتر است روزانه ۸ الي ۱۰ ليوان آب بنوشيد تا رطوبت مورد ژل هيدروسرب نياز آن تامين شود.

خاصيت هاي روغن اسطوخودوس

بهترين روغن ها براي زيبايي پوست

  1. اين افراد به روغن بهاي زيادي مي‌دهند:

معمولا افرادي كه پوست شاداب و زيبايي دارند از روغن زيتون براي پاكسازي و رطوبت رساني به پوست استفاده مي‌كنند. در اين حالت پوست هيچ گونه چين و چروكي نخواهد داشت.

شما مي‌توانيد از تركيب روغن زيتون و آب استفاده كنيد. روغن آرگان نيز براي پوست عالي است. روغن‌هاي طبيعي، مرطوب كننده و پاك كننده عالي براي پوست هستند و مي‌توانند مواد آرايشي را در عرض چند دقيقه از روي پوست شما حذف كنند.

  1. آن‌ها از سرم استفاده مي‌كنند:

بعد از شستن صورت، استفاده از سرم مي‌تواند بسيار مفيد باشد.  بهتر است از سرم‌هايي استفاده كنيد كه حاوي آنتي اكسيدان  و ويتامين C است و مي‌تواند با راديكال‌هاي آزاد مبارزه كند.

همچنين مي‌توانيد از سرم‌هايي استفاده كنيد كه حاوي فاكتورهاي رشد يا مشتقات سلولي هستند و مي‌توانند ساخت كلاژن و الاستين  را تحريك كنند. در نهايت بر روي پوست خود از ضد آفتاب‌هاي مناسب استفاده كنيد.

  1. اين افراد مراقب لب‌هاي خود هستند:

هر روز صبح زماني پانسمان هيدروتك كه از خواب بيدار مي‌شويد از يك محصول مرطوب كننده بر روي لب‌هاي خود استفاده كنيد. اينگونه مواد از خشك شدن لب‌ها جلوگيري مي‌كند و آب مورد نياز آن را تامين مي نمايد.

  1. آن ها توجه ويژه‌اي به چشمان خود دارند:

چشم اولين مكاني است كه مي‌تواند علائم پيري را نشان دهد پس به توجه ويژه و خاصي نياز دارد. بهتر است از كرم‌هاي دور چشم مخصوصي استفاده كنيد.  مثلا برخي از اين كرم‌ها حاوي كافئين هستند و مي‌توانند به كمتر شدن پف زير چشم كمك كنند.

شما مي‌توانيد از كرم‌هايي استفاده كنيد كه داراي فاكتور رشدي هستند كه  در طول شب باعث بازيابي سلول‌هاي مرده مي‌شود.

حمام براي زيبايي پوست صورت

حمام براي زيبايي پوست صورت

  1. اين افراد دماي حمام را با دقت تنظيم مي‌كنند:

بهتر است دماي حمام زياد داغ نباشد. از دماي گرم براي حمام استفاده كنيد. اگر دماي حمام بيش از حد داغ باشد، باعث از بين رفتن روغن طبيعي پوست مي‌شود و پوست خشك خواهد شد و در نهايت باعث ايجاد خارش در آن مي‌شود. از مرطوب كننده هاي مناسب قبل و بعد از حمام استفاده كنيد.

  1. آن‌ها قيمت تندروت پلاس منتظر زمان خواب براي شستشوي صورت نمي‌مانند:

زماني كه از سركار به منزل بر مي‌گرديد منتظر زمان خواب براي شستشوي صورت خود نباشيد. اگر آرايشي بر روي صورت داريد  و مي‌خواهيد آن را پاك كنيد، بهتر است زمان انجام اينكار را به تعويق نيندازيد.

پاك كردن آرايش براي سلامت پوست

پاك كردن آرايش براي سلامت پوست

  1. اين افراد با استراتژي مناسب آرايش خود را پاك مي‌كنند:

 يكي از قوانين طلايي به هنگام پاك كردن آرايش صورت اين است كه چشمان خود را نماليد. پوستي كه در ناحيه مژه‌ها وجود دارد ظريف‌ترين و حساس‌ترين پوست بدن محسوب مي شود و مي‌تواند به سرعت پير شود. مالش تهاجمي اين نواحي مي‌تواند آسيب زيادي به پوست وارد كند و باعث تسريع فرآيند پيري در اين ناحيه گردد.

براي پاك كردن آرايش چشم از محصولات مناسب و يك پارچه نخي نرم استفاده كنيد. حتي اگر پوست شما داراي آكنه هست باز هم مي‌توانيد از اين روش بهره مند شويد.

  1. آن‌ها تنها بر روي پوست صورت خود تمركز نمي‌كنند:

بهتر است به پوست ساير نواحي بدن نيز پماد مدي هاني توجه كنيد. اگر در پشت و گردن خود آكنه‌اي مشاهده كرديد مي‌توانيد از اسيد ساليسيليك و ژل آكنه براي درمان آن استفاده كنيد. بيشتر افراد، توجهي به ناحيه گردن خود نمي‌كنند و همين امر موجب مي‌شود نشانه‌هاي پيري در اين قسمت خيلي زود نمايان شود. شما مي‌توانيد از سرم، مرطوب كننده، ضد آفتاب و ساير محصولات مراقبتي براي اين قسمت از پوست خود نيز استفاده كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده