همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
روش هاي تميز كردن لجبازترين لكه ها

چنين روزهايي با آن دست و پنجه نرم مي كنيم تميز كردن لكه هايي است كه به سختي پاك مي شوند. براي پاك كردن اين لكه ها اولين كاري كه بايد انجام دهيم اين است كه صبور باشيم. در ادامه با روش هاي از بين بردن لكه هايي كه به راحتي پاك نمي شوند آشنا شويد.

به گزارش .

لكه جوهر

براي اين كه لكه جوهر پخش نشود ابتدا اطراف لكه مقداري وازلين بزنيد. سپس مقداري الكل ايزوپروپيل روي لكه بريزيد و با پنبه به حالت ضربه روي آن بزنيد. اجازه دهيد لكه خشك شود و در مرحله آخر آن را با مايع ظرفشويي بشوئيد.

لكه چربي غذا

روي پماد آلفا براي جوش صورت لكه مقداري پودر تالكوم و يا آرد ذرت بريزيد تا لكه چربي را جذب كند سپس با يك عدد پارچه تميز پاك كنيد.

لكه قهوه و چاي

داخل يك بطري يك پيمانه سركه سفيد و يك پيمانه آب را با هم تركيب كنيد. روي لكه بپاشيد و با يك پارچه مرطوب روي آن ضربه بزنيد. سپس مقداري مخلول آمونياك رقيق شده روي آن بريزيد و با يك عدد دستمال مرطوب روي آن ضربه بزنيد و در مرحله آخر با دستمال خشك رطوبت لكه را بگيريد.

لكه هاي عرق

ابتدا پماد زخم بستر لباس را با مايع لكه بر پيش شستشو (پري واش) بشوئيد سپس داخل ماشين لباسشويي با دماي بالا با شوينده آنزيم دار شستشو دهيد.

لكه سس قرمز

براي از بين بردن لكه سس قرمز از سركه رقيق شده استفاده كنيد و در دماي سرد داخل ماشين لباسشويي بيندازيد.

لكه سس خردل

ابتدا لكه را به سركه سفيد آغشته كنيد سپس با مايع ظرفشويي شستشو دهيد.

لكه رژلب

ابتدا مري انسان روي لكه حلال روغن بزنيد و اجازه دهيد خشك شود. سپس تا جايي كه مي توانيد پس مانده هاي رژلب را پاك كنيد. سپس مقداري مايع شوينده بزنيد و بساييد تا كف كند و در آخر شستشو دهيد. براي از بين بردن رنگ باقيمانده از رژلب سركه رقيق شده بزنيد و با آب سرد بشوئيد.

لكه آب ميوه

ابتدا پس مانده هاي آب ميوه را برداريد سپس روي آن مقداري محلول آب و مايع ظرفشويي بزنيد و كف باقيمانده را با حوله مرطوب پاك كنيد. اگر باز هم لكه باقيمانده بود يك عدد حوله را با محلول آمونياك و آب سرد مرطوب كرده و با ضربه روي لكه بزنيد.

لكه شكلات

با سوختگي با آب جوش يك قاشق يا چاقوي پلاستيكي باقيمانده شكلات ها را از روي لباس برداريد سپس محلولي كه با ۱ قاشق چاي خوري شوينده آنزيم دار و ۲ پيمانه آب درست شده است روي لكه بريزيد و اجازه دهيد محلول ۲۰ دقيقه روي لكه بماند. سپس با مايع لباسشويي و آب لباس را شستشو دهيد.

لكه بستني

ابتدا لكه را با مايع شوينده پري واش بشوئيد سپس داخل لگن پر از آب و چند قطره شوينده قرار داده و بشوئيد.

لكه خون

ابتدا خريد قطره آهن فروزومال لكه را با آب سرد بشوئيد. سپس جاي لكه را با شوينده آنزيم دار بماليد و به مدت ۳۰ دقيقه در يك مكان گرم قرار دهيد. چند قطره محلول آمونياك رقيق شده روي لكه بريزيد و در نهايت داخل ماشين لباسشويي بريزيد.

منبع: بدونيم



منبع

تظرات ارسال شده