همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با 5 سوپر آنتي اكسيدان طبيعي آشنا شويد/ترجمه اختصاصي

اكسيدان چه موادي هستند؟

به گزارش سرويس ترجمه ، آنتي اكسيدان ها، همان مواد طبيعي هستند كه مي توانند در بدن ما با انواع راديكال هاي آزاد و آسيب پذير مقابله كنند و مانع بروز بسياري از بيماري ها از حمله انواع سرطان و البته كاهش سرعت روند پيري شوند.

در ادامه اين مطلب با نمايندگي سوربكت 5 ماده غذايي و منبع بسيار غني از آنتي اكسيدان ها آشنا مي شويد.

سبزيجات با برگ هاي سبز تيره : انواع كاهو، كلم و سبزيجات ديگري كه داراي برگ هاي سبز رنگ هستند،‌مانند اسفناج، منبع بسيار خوبي از آنتي اكسيدان هستند. اين نوع از سبزيجات به دليل دارا بودن بتاكارون، گزانتين، لوتئين،‌فولات و فيبر و همچنين ساپونين ها و فلاوونوئيدها در مقابله با سرطان ها بسيار موثر هستند. به علاوه، اين سبزيجات چون سرشار از اسيد فوليك، ويتامين C، پتاسيم شركت سوربكت و منيزيم هستند، در كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي مفيد واقع مي شوند.

سيب زميني شيرين : اين نوع سيب زميني سرشار از آنتي اكسيدان، بتاكارون، ويتامين A، ويتامين C، منگنز، پتاسيم و ويتامين B6 است. به دليل دارا بودن اين تركيبات، سيب زميني شيرين مي تواند به عنوان يك ماده ضد سرطان قوي عمل كند، باعث تقويت بينايي شود، از پوست و مو مراقبت كند و همچنين به سيستم گردش خون و سلامت قلب كمك كند.

انواع پانسمان عسل توت :‌ توت ها را به عنوان آبنات هاي طبيعي مي شناسيم. توت ها و به ويژه توت هاي آبي و حاوي مقادير زيادي آنتي اكسيدان هستند كه به دليل داشتن آمينواسيدهاي خاصي كبد را سم زدايي، سطح قند خون را متعادل ، قدرت بينايي را تقويت مي كند و با سرطان مبارزه مي كنند. از ديگر خواص توت ها به دليل دارا بودن آنتي اكسيدان مي توان به كاهش روند پيري، پيشگيري از ضعف حافظه و جلوگيري از خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي و كاهش وزن اشاره كرد.

انگور :‌ انگور و عصاره هسته آن منبعي ساكارز سرشار از آنتي اكسيدان است. آنتي اكسيدان موجود در انگور به بهبود سيستم كوارش و قلب و عروق كمك مي كند. اين ميوه در كنار آنتي اكسيدان، با دارا بودن ويتامين C و E براي سلامت چشم، پوست و مبارزه با التهابات و ويروس ها بسيار مفيد است. انگورها همچنين سرشار از مواد مغذي مانند سلنيوم و ويتامين C هستند.

انار : يكي از منابع خوب آنتي اكسيدان در طبيعت، در دل دانه هاي قرمز انار يافت مي شود. انار سرشار از آنتي اكسيدان، مواد مغذي،‌ ويتامين هاي C و B5 است. پانسمان جراحي سوربكت اين ميوه به عنوان يك جنگجوي واقعي در برابر سرطان شناخته مي شود و خواص ضد التهابي زيادي دارد.

منتشر شده در activebeat

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

تظرات ارسال شده