همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خفاش,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
محققان

دانشگاه كوينزلند استراليا از شناسايي پماد آلفا براي جوش صورت پپتيدهاي جديدي در سم خفاش هاي خون آشام خبر داده اند كه از آنها مي توان براي توليد نوع جديدي از داروهاي ضدفشار خون استفاده كرد.

به گزارش ايلنا به نقل از نيواطلس، پپتيدها، پليمرهاي كوچكي هستند كه از به هم پيوستن اسيدهاي آمينه با ترتيب مشخص و با پيوند كرم اسكار رژودرم پپتيدي تشكيل شده‌اند.

 

اما يك نكته جالب در اين زمينه توقف تحقيقات به علت دخالت ها و فشارهاي كارتل هاي درگير قاچاق مواد مخدر است كه به محل انجام اين تحقيقات در كشور مكزيك هجوم برده و دانشمندان را مجبور به يافتن اماكني جديد براي تحقيق كرده اند. نامناسب بودن محل هاي جديد سوختگي با آب جوش تحقيقاتي ممكن است پيشبرد فعاليت‌هاي پژوهشگران را كند كرده يا براي مدت‌هاي طولاني به تعويق بيندازد.

 

بررسي زهر خفاش خون آشام براي توليد دارو از چند سال قبل آغاز شده و بررسي‌ها نشان مي‌دهد در زهر اين حيوان تركيبات مهم ضدانعقاد نيز وجود دارد كه براي مري انسان درمان برخي بيمارها مفيد است.

 

تحقيقات اوليه‌اي كه به تازگي صورت گرفته بود ثابت مي‌كند مي‌توان از زهر خفاش خون آشام براي درمان طيف گسترده‌اي از بيماري‌ها استفاده كرد. از جمله اين بيماري‌ها مي‌توان به بيماري‌هاي قلبي و عروقي تا بيماري‌هاي كليوي اشاره كرد.

 

به گفته برايان پماد زخم بستر فري يكي از محققان اين طرح، پپتيد تازه شناسايي شده كه به اختصار سي جي آر پي نام گرفته مي تواند موجب گشادگي و شل شدن رگ هاي خوني شود و به نظر مي رسد داروهايي كه با استفاده از آن توليد شوند عوارض جانبي كمتري داشته باشند. هنوز مشخص نيست چه زماني دانشمندان فرصت خواهند يافت كار تحقيقاتي بر روي اين داروي جديد را آغاز كنند.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده