همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

سالانه بيش از يك ميليون مورد جديد از زگيل تناسلي در ايالات متحده تشخيص داده مي شوند و بسياري از موارد نيز تشخيص داده نمي شوند. بنابراين، فقط شما نيستيد كه از زگيل تناسلي رنج مي بريد. اين وضعيت در زنان و مردان بسيار رايج است. براي درمان زگيل هاي تناسلي، لازم است كه با پزشك خود مشورت كنيد. همچنين مي توانيد زگيل هاي تناسلي را به طور طبيعي در خانه درمان كنيد. به خواندن اين مقاله از بخش طب سنتي و گياهان دارويي دكتر زخم براي كشف بهترين درمان هاي خانگي براي زگيل هاي تناسلي در مردان و زنان ادامه دهيد.

بهترين درمان هاي خانگي موثر براي زگيل هاي تناسلي

دارو هاي بدون نسخه و همچنين تجويز شده اي براي درمان زگيل هاي تناسلي وجود دارند. شما همچنين مي توانيد از چند درمان خانگي ارزان براي درمان زگيل هاي تناسلي خود، استفاده كنيد.  اين درمان ها، اثرات خوبي هم در زنان و هم در مردان دارند. همين الان، آنها را امتحان كنيد.

زگيل تناسلي

روغن درخت چاي براي درمان زگيل تناسلي

روغن درخت چاي براي درمان عفونت هاي مختلف پوستي از جمله زگيل هاي تناسلي مؤثر است، زيرا تركيبات ضد ميكروبي قوي دارد. همچنين براي از بين بردن قارچ ها و ساير موجودات زنده مفيد است. در ضمن داراي خواص ضد عفوني و ضد ويروسي است كه در از بين بردن ويروسي كه باعث ايجاد اين بيماري مي شود، موثر است.

مواد لازم

  • 4 قطره روغن درخت چاي
  • 1 قطره روغن زيتون

طرز استفاده

روغن درخت چاي را با روغن زيتون تركيب كنيد. اين تركيب را به طور مستقيم بر روي نواحي آسيب ديده بزنيد. چند بار در روز اين كار را انجام دهيد تا زماني كه علائم فروكش كنند. همچنين مي توانيد روغن درخت چاي را در وان حمام ريخته و در وان بخوابيد. دو بار در روز اين روش درماني را انجام دهيد.

احتياط

بعضي افراد به اين روغن حساسسيت دارند، بنابراين قبل از استفاده از آن، ابتدا مقداري را بر روي دست خود تست كنيد. اين روغن را با يك روغن حامل رقيق كنيد زيرا بسيار قوي است و  ممكن است باعث تحريك پوست شود، به ويژه هنگامي كه براي مناطق حساسي مانند اندام تناسلي خود استفاده مي كنيد.

سركه سيب

سركه سيب براي خشك كردن زگيل ها و كشتن ويروس ها مفيد است. خواص ضد ميكروبي قوي دارد كه در از بين بردن زگيل ها موثر است. اسيد استيك موجود در سركه سيب مي تواند برخي از ويروس ها و باكتري ها را از بين ببرد. براساس يك تحقيق، اين اسيد در از بين بردن ويروس پاپيلوماي انساني ( HPV ) نقش دارد. علاوه بر اين، خواص اسيدي سركه سيب براي سوزاندن پوست آسيب ديده مناسب است كه در نهايت باعث ريختن و از بين رفتن زگيل مي شود.

مواد لازم

  • سركه سيب
  • پنبه

طرز استفاده

پنبه را به سركه سيب آغشته كنيد و سپس بر روي زگيل ها بزنيد. از نوار چسب براي نگه داشتن پنبه بر روي زگيل ها مي توانيد استفاده كنيد. 2 تا 3 ساعت صبر كنيد و سپس ناحيه آسيب ديده را با آب گرم بشوييد. پس از نيم ساعت، اين روند را دوباره تكرار كنيد.  اين درمان را دو تا سه بار در روز انجام دهيد.

احتياط

از سركه سيب بر روي زخم هاي سر باز يا پوست كبود شده، استفاده نكنيد.

روغن كرچك و درمان زگيل تناسلي

از اين روغن، قرن ها، براي درمان مشكلات پوستي استفاده مي شده است. اين روغن داراي تركيبات مختلف پيچيده اي است كه براي درمان زگيل هاي تناسلي مناسب مي باشد. به علت دارا بودن اسيد ريكينولئيك كه خواص ضد التهابي و ضد ويروسي دارد، در درمان زگيل هاي تناسلي موثر است.

مواد لازم

  • روغن كرچك سرد
  • پنبه

طرز استفاده

پنبه را به روغن آغشته كرده و بر روي زگيل ها بگذاريد. با استفاده از يك چسب زخم، پنبه را در محل خود نگه داريد و اجازه دهيد يك شب بر روي زگيل ها بماند. صبح روز بعد با آب گرم بشوييد حوله يا اسفنج را به آرامي بر روي پوست آسيب ديده بكشيد اترومن تا سلول هاي مرده پوست، جدا شوند. براي نتيجه بهتر، اين كار را هر روز تكرار كنيد.

احتياط

قبل از استفاده، مقدار از اين روغن را تست كنيد. در صورت حساسيت، از مصرف آن اجتناب كنيد.

سير

آليسين موجود در سير داراي خواص ضد ميكروبي قوي است كه مي تواند بسياري از بيماري ها از جمله ويروس ها را از بين ببرد. علاوه بر اين داراي خواص قوي ضد ويروسي است كه در از بين بردن زگيل تناسلي عالي است. همچنين شامل تركيباتي است كه باعث افزايش عملكرد روده بزرگ و كبد شده و سرعت سم زدايي در بدن را افزايش مي دهد.

مواد لازم

  • چند حبه سير
  • باند

طرز استفاده

در ابتدا، سير را خرد كرده و به شكل خمير در آوريد و اين خمير را روي ناحيه آسيب ديده بگذاريد و با باند روي آن را ببنديد. بعد از 1 تا 2 ساعت، باند را برداشته و با آب گرم بشوييد. اين كار را دو يا سه بار در روز انجام دهيد.

احتياط

استفاده از سير باعث سوزش مي شود. اگر تحمل سوزش آن را نداريد، از روش هاي ديگر استفاده كنيد.

چاي سبز و درمان زگيل تناسلي

چاي سبز عطر و طعم انرژي بخشي دارد و متابوليسم فرد را نيز بهبود مي بخشد. همچنين به دليل خواص آنتي اكسيداني قوي، در سلامت كلي فرد نيز نقش دارد. علاوه بر اين، چاي سبز در از بين بردن زگيل هاي مقعد و تناسلي مفيد است.

مواد لازم

  • برگ چاي سبز
  • آب
  • قوري

طرز استفاده

مقداري آب را در قوري بريزيد و بجوشانيد و چند برگ چاي سبز را به آن اضافه كنيد. حدود 15 دقيقه بجوشانيد و سپس شعله را خاموش كنيد. اجازه دهيد چاي پنج دقيقه ديگر بماند. بعد از اين مدت آن را صاف كرده و دو بار در روز براي بهبود سريع علائم، بنوشيد همچنين مي توانيد كيسه هاي چاي سبز را روي مناطق آسيب ديده بگذاريد تا با عفونت مبارزه كند.

احتياط

اگزما و كهير شايع ترين موارد حساسيت به مصرف چاي سبز مي باشند و فرد بر روي لب، زبان، صورت يا گلوي خود حس خارش دارد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا براي درمان بيماري هاي پوستي مختلف و در تمام سنين استفاده مي شود. شامل مواد شيميايي مختلفي است كه مي تواند با بيماري هايي مانند هرپس، كوليت، عفونت هاي پوستي، ديابت و زگيل هاي تناسلي مبارزه كند. اين گياه معمولا در درمان زگيل هاي تناسلي به علت عوامل طبيعي، استفاده مي شود. داراي خواص ضد التهابي و ضد ويروسي است. علاوه بر اين، باعث تسكين پوست شده و خارش پوست را كاهش مي دهد.

مواد لازم

  • برگ هاي آلوئه ورا
  • باند

طرز استفاده

مقداري برگ آلوئه ورا را بشكنيد و ژل درون آن را خارج كنيد. ژل را روي زگيل ها بزنيد و با باند روي آن را ببنديد  و اجازه دهيد يك شب همان طور بماند. صبح روز بعد با آب بشوييد. 2 تا 3 بار در هفته از اين روش استفاده كنيد.

احتياط

اگر به آلوئه ورا يا شيره آن حساسيت داريد، ممكن است باعث خارش يا سوزش شويد. بنابراين قبل از استفاده، مقداري از آن را ابتدا تست كنيد.

فندق

فندق يك گياه قوي است كه مي تواند زگيل هاي تناسلي را درمان كند. اين گياه خاصيت جمع كنندگي دارد و يك راه حل ايده آل براي درمان اين وضعيت است؛ زيرا باعث كوچك شدن و در نتيجه ريختن اين بافت هاي ناخوشايند مي شود. اين گياه را به شكل كرم يا ژل مي توانيد استفاده كنيد.

مواد لازم

  • فندق
  • يك تكه پارچه تميز و خشك

طرز استفاده

مقداري فندق را بر روي زگيل ها بزنيد و اجازه دهيد 10 دقيقه بماند. با استفاده از يك پارچه تميز و خشك، مواد اضافي را پاك كنيد. اين روش را دوبار در روز و به مدت 1 تا 2 هفته انجام دهيد.

احتياط

فندق قيمت تندروت پلاس را ابتدا با آب مقطر رقيق كنيد تا از خشك شدن پوست پيشگيري كند.

پوست موز و درمان زگيل تناسلي

موز، قدرت ايمني شما را افزايش داده و با ويروس هايي كه باعث بروز زگيل هاي تناسلي مي شوند، مبارزه مي كند. به علت وجود بعضي آنزيم ها در موز، از پوست موز ميتوان براي مقابله با عفونت استفاده كرد.

مواد لازم

  • پوست موز
  • باند يا چسب

طرز استفاده

پوست موز را به قطعات كوچكي برش دهيد و بر روي زگيل ها بگذاريد و با چسب يا باند روي آنها را ببنديد و بگذاريد يك شب بمانند و صبح روز بعد، آنها را از روي زگيل ها برداريد. اين روش را  هر روز و به مدت چند هفته يا تا زماني كه علائم از بين بروند، انجام دهيد.

احتياط

با اينكه پوست موز يك ماده طبيعي مي باشد، اما ممكن است براي همه نوع پوستي مناسب نباشد. بر روي قسمت كوچكي از ناحيه آسيب ديده پوست موز بگذاريد و اگر شاهد قرمزي يا خارش آن ناحيه شديد، از مصرف آن اجتناب كنيد.

عصاره دانه گريپ فروت

گريپ فروت سرشار از آنتي اكسيدان است زيرا حاوي ويتامين هاي C و E مي باشد. گريپ فروت همچنين مي تواند سلامت روان، انرژي و سيستم ايمني بدن را تقويت كند. علاوه بر اين، داراي اثرات ضد عفوني فعال است. به شكل كپسول و يا به شكل مايع، در تسريع عملكرد سيستم ايمني بدن نقش دارد وكشنده ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) است و مانع از شيوع زگيل مي شود.

مواد لازم

  • 1 قطره عصاره دانه گريپ فروت
  • باند

طرز استفاده

عصاره دانه گريپ فروت را روي زگيل ها بريزيد و روي آن را با باند ببنديد و اجازه دهيد يك شب بماند. اين روش را 15 روز ادامه دهيد. بعد اين مدت، زگيل ها سفيد شده و مي ريزند.

احتياط

استفاده از اين ماده ممكن است باعث حساسيت شود از جمله خارش يا تورم گلو و دهان، تورم صورت يا دست ها، مشكل تنفسي، تنگي قفسه سينه، كهير  و يا خارش شود.

آناناس

آب آناناس

بروملين آنزيمي است كه در آناناس يافت مي شود. اين آنزيم در درمان التهابات پوستي مانند آكنه، اگزما، درماتيت و پسوريازيس نقش دارد. آب آناناس در از بين بردن زگيل هاي تناسلي، موثر مي باشد. علاوه بر اين، سرشار از منگنز است كه از بروز زخم پس از درمان زگيل، پيشگيري مي كند.

مواد لازم

  • پنبه
  • مقداري آناناس تازه

طرز استفاده

مقداري آب آناناس تهيه كرده و پنبه را به آن آغشته كنيد و بر روي زگيل ها بگذاريد. در حدود 10 دقيقه اجازه دهيد روي زگيل ها بماند و سپس آن را تميز كنيد. اين درمان خانگي را 2 تا 3 بار در روز انجام دهيد.

احتياط

در طول دوران بارداري از نوشيدن آب آناناس اجتناب كنيد زيرا باعث انقباضات رحمي شده و منجر به سقط جنين مي شود. به علاوه، انقباضات رحمي ممكن است منجر به افزايش جريان قاعدگي شود.

سيب زميني و تاثير آن بر زگيل تناسلي

سيب زميني از بهترين درمان هاي خانگي براي درمان زگيل تناسلي ، هم در مردان و هم در زنان مي باشد. سيب زميني داراي مواد مغذي و همچنين ويتامين C، آنتي اكسيدان و پتاسيم مي باشد. علاوه بر اين، داراي آنزيم هايي است كه در درمان و بهبود زگيل تناسلي مفيد است.

مواد لازم

  • 1 تا 2 عدد سيب زميني

طرز استفاده

سيب زميني ها را به قطعات نازكي برش دهيد و اين قطعات را بر روي زگيل ها بماليد. اين روش درماني ساده را چند بار و هر روز تكرار كنيد. حتي مي توانيد تا 2 هفته نيز به اين درمان ادامه دهيد.

احتياط

استفاده از سيب زميني براي پوست، ضرري ندارد. از خوردن سيب زميني هاي سبز، اجتناب كنيد زيرا حاوي تركيبات سمي مانند آلفا-سولانين و آلفا چاكونين هستند كه براي رشد جنين خطرناك تندروت پلاس مي باشند و ممكن است منجر به نقايص مادرزادي ستون فقرات (اسپينا بيفيدا) شود.

پياز

پياز، داراي خاصيت ضد ميكروبي قوي مي باشد كه شيوع ويروس هايي كه باعث زگيل تناسلي مي شوند، را كاهش مي دهد. پياز باعث گردش خون بهتر در بدن شده و سلامت كلي بدن را بهبود ميبخشد.

مواد لازم

  • 1 عدد پياز
  • 1 قاشق چاي خوري نمك

طرز استفاده

پياز را برش دهيد. سپس روي آن را نمك بپاشيد و روي ظرف را بپوشانيد. اجازه دهيد يك شب، بماند. صبح روز بعد برش هاي پياز را در يك صافي گذاشته و با قاشق  فشار دهيد تا عصاره آن خارج شود. حالا عصاره پياز را به زگيل تناسلي خود بماليد. بعد از حدود يك ساعت آن با آب گرم بشوييد و خشك كنيد. براي بهبود سريع زگيل ها، اين درمان آسان را دوبار در روز انجام دهيد.

جوش شيرين

جوش شيرين حاوي خواص قوي ضد التهابي و ضد عفوني كننده است و  با ويروسي كه باعث زگيل تناسلي مي شود، مبارزه مي كند. علاوه بر اين، جوش شيرين مي تواند با ايجاد يك محيط نامساعد، مانع زنده ماندن ويروس ها شود.

گزينه اول

مواد لازم

  • جوش شيرين

طرز استفاده

پس از دوش گرفتن، بدن خود مخصوصا ناحيه تناسلي را خشك كنيد و  بر روي نواحي آسيب ديده مقداري جوش شيرين بپاشيد. بگذاريد تمام شب بر روي زگيل ها بماند و صبح آن را بشوييد. تا زماني كه اين مشكل برطرف نشده، اين درمان را ادامه دهيد.

گزينه دوم

مواد لازم

  • جوش شيرين
  • 1 قاشق چايخوري روغن كرچك
  • باند

طرز استفاده

به مقدار كافي جوش شيرين را با روغن كرچك مخلوط كنيد تا خمير شوند. اين خمير را روي زگيل ها گذاشته و روي آن را با باند ببنديد. بعد از چند ساعت باند را برداريد. اين روش را هر روز و روزي دوبار انجام دهيد تا زگيل ها از بين بروند.

احتياط

جوش شيرين ممكن است در افرادي كه داراي پوست حساسي هستند، باعث تحريك پوست شود. زخم شدن، خارش و سوزش پوست بعضي از عوارض جانبي استفاده از جوش شيرين هستند. بنابراين، قبل از استفاده از جوش شيرين، يك تست كوچك انجام دهيد.

برگ انجير

عصاره برگ هاي تازه انجير حاوي آنزيمي به نام فيكن هستند كه سبب خارش و يا سوزش پوست مي شود و از رشد ويروس هايي كه با بروز زگيل تناسلي در ارتباط هستند، جلوگيري مي كند.

مواد لازم

  • 1 برگ انجير تازه

طرز استفاده

برگ انجير تازه را باز كنيد و شيره آن را استخراج كنيد. سپس، اين شيره را بر روي مناطق آسيب ديده بزنيد و چند ساعت صبر كنيد. از اين روش دو يا سه بار در روز استفاده كنيد تا متوجه بهبود قابل ملاحظه اي شويد.

احتياط

انجير ممكن است بيماري هايي مانند ملانوم، پيري زودرس و سرطان پوست را افزايش دهند. همچنين ممكن است منجر به خارش پوست شود. اگر به طور روزانه انجير مصرف مي كنيد، از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد براي طولاني مدت اجتناب كنيد.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر يك درمان طبيعي براي تمام ناراحتي هاي مربوط به زگيل تناسلي است. مهمتر از همه، به كاهش درد، تحريك و خارش دائمي ناشي از زگيل تناسلي به علت دارا بودن خواص ضد التهابي، ضد خارش و آرام بخشي كه دارد، كمك مي كند.

گزينه اول

مواد لازم

  • 1 تا 2 فنجان بلغور جو دوسر
  • آب ولرم
  • وان حمام

طرز استفاده

وان حمام را با آب گرم پر كرده و بلغور جو دوسر را به آن اضافه كنيد. سپس، به مدت 15 دقيقه درون وان دراز بكشيد. از اين حمام آرامش بخش، سه بار در روز مي توانيد استفاده كنيد.

گزينه دوم

مواد لازم

  • 1 قاشق غذاخوري بلغور جو دوسر كاملا پودر شده
  • آب

طرز استفاده

بلغور پانسمان هارتمن جو دوسر را با آب، مخلوط كنيد تا خمير شوند. اين خمير را روي  اندام تناسلي بماليد و به آرامي مالش دهيد تا سلول هاي مرده پوست، چربي پوست و باكتري هايي كه منافذ پوست را مسدود كرده اند، از بين بروند. بهتر است يك بار در هفته پوست را لايه برداري كنيد. داشتن پوست تازه و تميز مي تواند مانع از بروز زگيل هايي در آينده شود.

احتياط

بلغور جو دوسر خشك، نسبت به نوع پخته شده آن، سلول هاي مرده پوست، چربي و خاك را بيشتر از روي منافذ پوست پاك مي كند. با اين حال، ممكن است باعث قرمزي، تحريك، خشكي يا خارش شود.

شكل ظاهري زگيل تناسلي

نكاتي كه براي از بين بردن زگيل تناسلي بايد بدانيد

استفاده از نوار چسب

نوار چسب به از بين بردن زگيل تناسلي و زگيل كف پا مي تواند كمك كند. اين عمل اكسيژن رساني را قطع مي كند و  بدين ترتيب زگيل ها به علت كمبود هوا، از بين مي روند. به اين منظور، از يك تكه نوار چسب استفاده كنيد و روي زگيل ها را به مدت يك هفته ببنديد. پس از يك هفته، چسب را برداشته و با يك سنباده، روي آنها را بكشيد. اين مراحل را تا زماني كه زگيل ها از بين نرفته اند، تكرار كنيد.

استفاده از محلول پودوفيلوتوكسين

از محلول پودوفيلوتوكسين، كرم يا ژل آن، دوبار در روز و حدود سه روز استفاده كنيد. دست ها و ناحيه آسيب ديده را با صابون و آب بشوييد و با استفاده از يك حوله تمييز، پوست خود را خشك كنيد. سپس، دارو را با كمك انگشت و يا پنبه برداريد و بر روي زگيل ها بزنيد فقط از مقداري كه داروساز يا پزشك تجويز كرده، استفاده كنيد. پس از درمان، چهار روز منتظر بمانيد. درمان را تا زماني كه زگيل هايتان از بين نرفته اند، تكرار كنيد كه حدود 4 تا 5 هفته طول مي كشد.

احتياط

در بعضي موارد، پودوفيلوكس مي تواند منجر به تحريك خفيف پوست شود. اگر باردار هستيد، از اين درمان استفاده نكنيد. بعد از هر بار دوش گرفتن يا حمام كردن، پوست خود را تميز و خشك نگه داريد.

باكتري ها و رطوبت هر دو مانع بهبودي زگيل تناسلي مي شوند. بنابراين، براي بالا بردن روند بهبودي،بايد ناحيه آسيب ديده را با صابون ملايم و آب، به دفعات بشوييد و تمييز نگه داريد و با استفاده از يك حوله تميز، خشك كنيد. ناحيه آسيب ديده را بيش از چهار بار در روز تميز نكنيد.

دكتر زخم پيشنهاد مي كند مقاله شكل ظاهري زگيل تناسلي + عكس زگيل تناسلي را نيز مطالعه كنيد تا براحتي بتوانيد اين عارضه هاي پوستي را تشخيص داده و به درمان هر چه زودتر آنها بپردازيد.



منبع

تظرات ارسال شده