همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 چگونه از انحراف انگشت شست پا پيشگيري كنيم؟

درمان غير جراحي و درمان جراحي است گفت: انجام ورزش هايي جهت كاهش علائم و جلوگيري از پيشرفت نيز به پبشگيري از روند مشكل كمك مي كند.

به گزارش : دكتر صابر آرامي با اشاره به اينكه دفورميته‌ انگشت شست پا رايج‌ترين پاتولوژي ارتوپدي است، گفت: درمان اين عارضه در كودكان، نوجوانان و جوانان با افراد ميانسال و مسن متفاوت است به طوري كه در افراد جوان حدود ۶۰ درصد تاريخچه‌ مثبت فاميلي ديده مي‌شود و در اغلب موارد دوطرفه است.

اين سوختگي با آب جوش متخصص ارتوپدي با اشاره به اينكه شيوع اين عارضه در زنان بيشتر از مردان است، گفت: اين مشكل در زنان 9 برابر شايع‌تر از مردان است كه مشكلات رواني و اجتماعي به دنبال دارد.

وي در خصوص علل ايجاد اين عارضه گفت: شلي ليگاماني، پنجه‌يي با تحرك بيش از حد، صافي كف پا، اختلالات ساختاري در سر انگشت شست پا از علل شايع اين بيماري است.

آرامي يادآور شد: درد كنار پا رايج‌ترين نشانه و عارضه‌ اين بيماري است. اين بيماري در ابتدا دردناك نيست و با افزايش انحراف انگشت شست، درد نيز آغاز مي‌شود.

اين پماد آلفا براي جوش صورت متخصص ارتوپدي با اشاره به اينكه درمان هالوكس والگوس شامل درمان غيرجراحي و درمان جراحي است، گفت: انجام ورزش‌هايي جهت كاهش علائم و جلوگيري از پيشرفت نيز به پبشگيري از روند اين مشكل كمك مي‌كند.

وي گفت: كفشي كه بيمار انتخاب مي‌كند، در ناحيه‌ مفاصل نبايد دوخت داشته باشد، زيرا دوخت اجازه‌ كشش عادي و طبيعي روي برجستگي‌هاي استخواني را نمي‌دهد و باعث سايش پوست مي‌شود. كفش بايد داراي پنجه‌ پهن، عميق و گرد و از جنس چرم نرم و انعطاف‌پذير باشد بطوري كه برجستگي‌هاي استخواني دچار سايش نشوند. مي‌توان از پدهايي براي خريد قطره آهن فروزومال كاهش فشار روي نواحي استخواني استفاده كرد.

اين متخصص ارتوپدي گفت: براي كاهش درد بايد از پدگذاري در نواحي دردناك استفاده شود. كفش‌هايي با عرض و عمق مناسب بپوشيد و از پوشيدن كفش‌هاي پاشنه بلند اجتناب كنيد.

وي در ادامه تاكيد كرد: براي متحرك نگه داشتن مفصل، انجام حركات ورزشي مناسب ضرورت دارد. اين ورزش‌ها قادر به تصحيح وضعيت انگشت نيستند اما به حفظ تحرك و انعطاف‌پذيري مفصل شست كمك مي‌كنند. متحرك نگه داشتن مفصل به كاهش دردهاي شبه آرتروزي كمك مي‌كند.

آرامي مري انسان گفت: انگشت شست پا را با يك دست بگيريد و شست را از ناحيه‌ مفصل، در تمام جهات بكشيد. در انتهاي دامنه‌ هر حركت ۱۰ تا ۱۵ ثانيه صبر كنيد و سپس انگشت شست را در جهت ديگري بكشيد. انگشت شست و ساير انگشتان را با يك دست بگيريد و كل مجموعه ‌را به سمت بالا كشش دهيد. اين وضعيت را ۱۰تا ۱۵ ثانيه نگهداريد. اين حركت علاوه بر مبتلايان به اين عارضه براي افراد مبتلا به مشكلات ستون فقرات نيز مفيد است.

اين متخصص ارتوپدي در خصوص نحوه انجام ورزش‌هاي ديگر گفت: تعدادي باند يا حلقه‌ لاستيكي آماده كنيد و آنها را دور دو انگشت شست هر دو پا قرار دهيد. با كشش حلقه‌ لاستيكي پاها را نسبت به هم دور و نزديك كنيد و هر بار كشش را يك تا دو دقيقه پماد زخم بستر نگهداريد.

آرامي در پايان خاطر نشان كرد: اگر روش‌هاي غيرتهاجمي جواب ندهد، تصحيح دفورميته‌ با جراحي به عنوان آخرين راه حل پيشنهاد مي‌شود.

مجله سلامت



منبع

تظرات ارسال شده