همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

اهداف وزني

فرض كنيد تمرينات ورزشي خود را سرعت بخشيده‌ايد و عادت‌هاي بد غذايي را كنار گذاشته‌ا‌يد، حالا تلاش شما نتيجه داده است. زماني كه ترازو به عدد ايده آل شما نزديك مي‌شود، حتما به اين موضوع فكر خواهيد كرد كه بعد از رسيدن به وزن ايده‌آل زندگي شما چگونه خواهد بود.

آيا در اين لحظات احساس خوشايندي خواهيد داشت؟ آيا مي‌توانيد خوردن مواد سرخ شده را دوباره آغاز كنيد يا از نوشيدني‌هاي پركالري لذت ببريد؟ در اين مقاله قصد داريم به ۷ مورد بپردازيم كه بعد از كاهش وزن بايد آن‌ها را مد نظر داشته باشيد تا بتوانيد در اين وزن ايده‌آل باقي بمانيد.

اولين چيزي كه بايد در نظر داشته باشيد: اين پيروزي را جشن بگيريد

خوب جشن گرفتن بخش مهمي از دستيابي به يك موفقيت بزرگ است. در مورد كاهش وزن نيز اين موضوع كاملا صادق است. شايد دوست داشته باشيد به مغازه شيريني فروشي برويد و با خريد شيريني‌هاي خوشمزه به خودتان جايزه بدهيد. دست نگه داريد. ا

گر مصرف برخي از غذاها را براي كاهش وزن خود ممنوع مدي هاني كرده بوديد بهتر است با آن جشن نگيريد. از اين مغازه‌ها عبور كنيد و چشم خود را بر روي شيريني‌هايي كه به شما چشمك مي‌زنند ببنديد. در عوض مي‌توانيد در يك كلاس ورزشي كه دوست داريد ثبت نام كنيد.

به ياد داشته باشيد افرادي كه كاهش وزن مناسبي داشته‌اند و توانسته‌اند اين كاهش وزن را براي مدت طولاني حفظ كنند، آن‌هايي هستند كه به عادت‌هاي بد غذايي گذشته روي نياورده‌اند. اين افراد به خوبي توانسته‌اند عادت‌هاي غذايي خود را تنظيم كنند. شما نيز بايد بتوانيد كارهايي انجام دهيد كه از بازگشت وزن به حالت قبلي جلوگيري كند. بهتر است از يك ساختار مناسب استفاده نماييد.

مصرف سه وعده غذايي به همراه تنقلات مغذي در هر روز مي‌تواند مناسب باشد. سعي كنيد برنامه‌اي را دنبال كنيد كه زياد محدود كننده نباشد. برنامه‌هايي كه افراد را وادار به دنبال كردن موارد بسيار سخت و پيچيده مي‌كنند، تاثير مناسبي نخواهد داشت. بيشتر افراد نمي‌توانند از برنامه‌هايي پيروي كنند كه بسيار محدود كننده هستند و از مواد بسيار كم كالري تشكيل‌ شده‌اند.

اگر از چنين رژيم‌هاي سختي براي كاهش وزن خود استفاده كرده‌ايد، حالا پماد عسل مدي هاني نوبت آن است كه رويكرد جديدي را اتخاذ نماييد. بايد مسيري را انتخاب كنيد كه به طور منطقي بتواند بقيه زندگي شما را مديريت كند و بر روي سلامت و شاديتان نيز تاثير منفي نداشته باشد.

شما مي‌توانيد “رفتارهاي” بيشتري به دست بياوريد:

زماني كه شما به سرعت تمامي مواد غذايي را براي خود ممنوع مي‌كنيد، بدن بيشتر از هميشه خواستار آن خواهد بود. در عوض شما مي‌توانيد چنين موادي را تنها يك بار در هفته مصرف كنيد و از آن لذت ببريد.

زماني كه مي‌خواهيد كاهش وزن خود را نگه داريد، مي‌توانيد به خودتان اجازه دهيد هفته‌اي يك بار از مواد غذايي ممنوع استفاده نماييد. اما به ياد داشته باشيد كه افراط نكنيد. مقدار مصرفي از اين مواد به سطح فعاليت و متابوليسم بدن شما بستگي دارد. از ترازو استفاده كنيد و مطمئن شويد كه اضافه وزني نداريد.

به طور منظم از ترازو استفاده كنيد:

استفاده روزانه از ترازو نمي‌تواند انتخاب و تصميم مناسبي باشد. استفاده نكردن طولاني مدت از آن نيز اشتباه بزرگي است. اگر نمي‌خواهيد از بازگشت وزنتان شگفت زده شويد كرم محافظ مدي هاني پس به طور مرتب از تراوز استفاده نماييد.

بر اساس تحقيقات انجام شده، افرادي كه بيشتر از ۱۵ كيلوگرم وزن خود را از دست داده اند و توانسته‌اند اين كاهش وزن را براي مدت طولاني نگه دارند، به طور متوسط هفته‌اي يك بار از ترازو استفاده كرده‌اند.

همچنين بخوانيد : چرا بايد حداقل هفته‌اي يكبار خودتان را وزن كنيد؟

شما يك كارت گزارش خوب از پزشك دريافت خواهيد كرد:

حتما شما هم مي‌دانيد كه ليست طولاني از شرايط سلامتي وجود دارد كه با كاهش وزن و نگه داشتن آن بهبود خواهد يافت. اما اگر بدانيد اين تغيير در كاهش وزن، چقدر تاثير سريعي دارد شگفت زده خواهيد شد.

شاخص‌هاي متابوليك مرتبط با ديابت نوع ۲ و بيماري‌هاي قلبي در عرض شش هفته بعد از كاهش وزن بهبود مي‌يابد. از پزشك خود بخواهيد سطح قند خون و چربي را بررسي كند. بعد از مشاهده نتايج خودتان را به خاطر دسترسي به اين هدف، تحسين كنيد.

شايد به دنبال يك بينش جديد باشيد:

كاهش وزن چند كيلويي به تنهايي مسئله بدي خوبي است. اما براي برخي محصولات مدي هاني از افراد رسيدن به اين كاهش وزن رضايت بخش نيست و نمي‌تواند آن‌ها را خوشحال كند.

خوب در اين مرحله بايد كارهاي ديگري را نيز انجام دهيد. با ارزش‌ترين كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه خود را با ظاهر جديد تنظيم و منطبق كنيد. اينكار نيز ممكن است به زمان نياز داشته باشد.

هر چند كاهش وزن براي بيشتر افراد باعث ايجاد اعتماد به نفس و جلب توجه افراد مي‌شود.

ممكن است دوستان و اعضاي خانواده به شما حسادت كنند:

رسيدن به اهداف كاهش وزن ممكن است باعث ايجاد حس حسادت در اطرافيان گردد. افراد زيادي وجود دارند كه مي‌خواهند راز لاغري شما را بدانند. در اين ميان برخي از افراد سعي مي‌كنند شما را براي خوردن مواد ممنوعه تشويق نمايند.

به ياد داشته باشيد كه اگرچه خانواده يك منبع حمايتي خوب براي شماست اما رسيدن به اين هدف مي‌تواند حسادت را در ميان برخي از افراد ايجاد كند.

ممكن است بعد از كاهش وزن، پوست افتاده‌اي داشته باشيد:

يكي از مشكلات و نگراني‌هايي كه در مورد كاهش وزن زياد وجود دارد، افتادن عسل پزشكي پوست يا به عبارت ديگر شل شدن آن است. بسته به ژنتيك و نوع پوستي كه شما داريد، اين افتادگي نيز متفاوت خواهد بود.

برخي از افراد عمل جراحي را براي برداشتن پوست اضافي انتخاب مي‌كنند در حاليكه برخي ديگر تصميم مي‌گيرند به همين شكل زندگي كنند. اينكه چه راهي را انتخاب مي كنيد به شما بستگي دارد اما قبل از كاهش وزن بايد اين مسائل را به خوبي مد نظر داشته باشيد.



منبع

تظرات ارسال شده