همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ضرورت مراقبت هاي بهداشتي از زائران اربعين

از زائران اربعين حسيني كه خارج و وارد كشور مي شوند، تاكيد كرد.

به گزارش : عليرضا رئيسي، در نشست هيئت رئيسه دانشكده علوم پزشكي آبادان، گفت: در اين منطقه عمدتاً ميزبان زائرين عبوري خارجي هستيم كه با گذر از ايران اكتي كوت مي خواهد به عراق بروند. لذا وظيفه داريم بهترين و دقيق ترين خدمات را به اين عزيزان ارائه كنيم.

وي با بيان اينكه به شيعيان هر نقطه دنيا كه مي خواهند از مسير ايران عبور كنند و به خيل عاشقان اباعبدالله در اربعين بپيوندند خدمات ارائه مي دهيم، تصريح كرد: اين وظيفه خطيري است كه بايد در كمال احترام، آرامش و دقت در خدمت اين عزيزان باشيم بنابراين داشتن آمادگي كامل براي راهپيمايي لايتسيموس اربعين بسيار مهم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصريح كرد: همكاران ما در اين منطقه، سال گذشته افتخارات زيادي كسب كردند و كمترين مشكل از نظر بيماري ها در اين مرز وجود داشت. خدمت رساني به موقع و با دقت حتما نياز به امكانات، تجهيزات و نيروي انساني دارد اما اضافه بودن هركدام از اين ها باعث مشكل مي شود. از اين امكانات بايد به اندازه و به جا استفاده شود تا بتوانيم بهترين بهره وري را انواع زخم از آن داشته باشيم.

رئيسي گفت: يكي از وظايف اصلي ما در مراسم اربعين حسيني در حوزه بهداشت مراقبت از زائراني است كه هم خارج و هم وارد كشور مي شوند. خوشبختانه با مراقبت سندرومي كه در اختيار داريد خيلي سريع مي توانيد وارد عمل شويد. همچنين وجود اورژانس، بيمارستان هاي صحرايي و بقيه ارگان ها كه حضور دارند به شما كمك مي كند.

وي بيان داشت: در رابطه با موكب ها قطعا هماهنگي هاي لازم انجام شده عفونت جاي بخيه سزارين است چون موكب ها شناسايي شده و كد دارند. هر كسي در خدمت رساني به زائرين حضور دارد از لحاظ معنوي فوق العاده با ارزش است بنابراين نبايد با برخوردمان به عنوان رعايت بهداشت آنها را دلسرد كنيم. البته بايد هشدارهاي بهداشتي را داد و استانداردها را رعايت كرد البته براي ارائه خدمات بهتر، سه گروه بايد آموزش ديده باشند اول كارگزاران بهداشتي، دوم زائران زخم ساق پا و سوم موكب ها كه مي خواهند خدمت رساني كنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آمادگي ما بايد زمان بازگشت زائران، بيشتر باشد بنابراين بايد تيم هاي خدمت را تقويت كنيم و زنجيره ارائه خدمت را از قبل به دقت تعريف كنيم و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تخت هاي بيمارستاني را براي مشكلات احتمالي، آماده در اختيار داشته باشيم.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده