همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

فوايد ورزش شنا براي بدن

شنا يكي از تمرينات ورزشي مناسب براي همه سنين است. اين ورزش بسيار ساده و ارزان قيمت است و فرد مي تواند به تنهايي آن را انجام دهد. شنا كردن به افراد كمك مي كند تناسب اندام خود را حفظ كنند اما مزاياي ديگري هم براي سلامت روحي و رواني دارد.

افراد ۱۹ ال ۶۴ سال بايد ۱۵۰ دقيقه تمرينات هوازي متوسط را در طول هفته انجام دهند.

كودكان كم سن و سال نيز بايد از لحاظ جسمي فعال باشند. استفاده از تمرينات قدرتي در برنامه ورزشي براي حفظ قدرت عضلات و انعطاف پذيري از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. شما ممكن است شنا را در برابر ساير ورزش ها انتخاب كنيد كه يك انتخاب هوشمندانه است؛ اين ورزش به بدن اجازه مي دهد به خوبي حركت كند و علاوه بر تقويت عضلات در كالري سوزي هم نقش موثري داشته باشد.

در پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل اين مقاله سعي مي كنيم ۱۰ مزيت شنا كردن را با هم مرور كنيم.

تمرين ورزشي كل بدن است:

شنا كردن تقريبا هر گروه بزرگي از عضلات كه در بدن وجود دارد را درگير خود مي سازد و فرد را ملزم مي كند از بازو، پا، شكم و ساير قسمت هاي بدن استفاده كند. شنا كردن مي تواند:

  • ضربان قلب را بدون وارد كردن فشار بر روي بدن افزايش دهد
  • قدرت بدن را افزايش دهد
  • تن عضلات را بهبود ببخشد
  • تناسب اندام را بهتر كند
  • به مديريت وزن كمك نمايد.

سيستم قلبي عروقي را قدرتمند مي سازد:

تمرينات ورزشي قلبي عروقي كه به آن ها تمرينات كارديو نيز گفته مي شود ، قلب، ريه و سيستم جريان خون را درگير خود مي سازد. در طول تمرين ورزشي همچون شنا، مي توان از مزاياي چنين تمريني استفاده كرد.

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد شناگران نسبت به ساير افرادي كه فعال نيستند مرگ و مير ديرتر و كمتري دارند. يكي سوپرازورب سي از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان مي دهد شنا كردن مي تواند به كاهش فشار خون و كنترل سطح قند خون كمك كند.

براي تمامي سنين عالي است:

برخي از انواع تمرينات ورزشي ممكن است براي افرادي كه تازه وارد ورزش شده اند و آن هايي كه مشكلاتي دارند، چالش برانگيز باشند. با اينحال، شنا كردن به افراد اجازه مي دهد خودشان به ورزش بپردازند و همين موضوع براي تازه كاران مفيد خواهد بود.

افراد مي توانند در هر سني به يادگيري شنا بپردازند و استخر شنا براي افراد مبتدي و افرادي كه ترجيح مي دهند به آرامي شنا كنند به خوبي طراحي شده است.

يك مهارت كاربردي است:

مزيت يادگيري امن شنا مي تواند فراتر از تناسب فيزيكي و بهبود شرايط روحي باشد. در برخي از موارد استفاده از چنين تمريني مي تواند زندگي افراد را نجات دهد.

براي افراد اسيب ديده خوب است:

داشتن آسيب يا بيماري همچون آرتروز مي تواند انجام تمريناتي با تاثير بالا را لوهمن روشه دشوار سازد. از آنجايي كه آب به خوبي از عضلات پشتيباني و حمايت مي كند، شنا كردن براي اين افراد بسيار موثر خواهد بود.

براي افرادي كه ناتواني جسمي دارند خوب است:

ناتواني جسمي مي تواند شركت در برنامه هاي ورزشي را محدود سازد. از آن جايي كه آب مقاومت و حمايت خوبي در اختيار افراد قرار مي دهد، مي توان از آن در بيشتر شرايط جسمي استفاده كرد. شنا كردن مي تواند اعتماد به نفس را افزايش دهد و باعث بهبود مهارت هاي اجتماعي گردد. به همين خاطر افرادي كه ناتواني ذهني يا جسمي دارند هم مي توانند از آن نفع ببرند.

باعث سوزاندن كالري ها مي شود:

شنا كردن مي تواند يك روش عالي براي سوزاندن كالري باشد. مقدار كالري سوزانده شده به وزن و شدت شنا بستگي دارد.

به افراد مبتلا به آسم كمك مي كند:

شنا كردن علاوه بر تقويت سيستم قلبي عروقي مي تواند ظرفيت ريه ها را افزايش دهد و كنترل بر روي تنفس را بهبود ببخشد. محيط مرطوب داخل استخر مي تواند نشانه هاي آسم را بهتر كند جراحي پوست البته برخي از مطالعات نشان مي دهد مواد ضدعفوني كننده موجود در استخر ممكن است برخي از نشانه هاي اين بيماري را بدتر نمايد.

نشانه هاي MS را بهبود مي بخشد:

آب مي تواند عضلات بدن را تقويت كند و شرايط افرادي كه با ام اس دست و پنجه نرم مي كنند را بهبود ببخشد.

يكي از مطالعات انجام شده نشان مي دهد افراد مبتلا به ام اس بعد از شركت در جلسات ۲۰ هفته اي شنا، كاهش درد خوبي را تجربه كردند. شركت كنندگان در اين مطالعه، خستگي و افسردگي مرتبط با ام اس را هم كمتر تجربه كرده بودند.

در طول بارداري نيز تمرين امني است:

شنا يكي از اشكال توصيه شده تمرينات ورزشي براي زنان باردار است. افزايش وزن مي تواند در طول بارداري به درد عضلات و مفاصل منجر شود. شنا در افراد باردار از محبوبيت بسيار زيادي برخوردار است زيرا آب مي تواند از اين وزن حمايت كند.

اينكار به ايجاد حس آرامش و در عين حال تناسب اندام كمك مي نمايد. اگر باردار هستيد قبل از هر كاري با پزشك مشورت پانسمان زخم حفره اي كنيد. شايد شرايط شما براي انجام تمرينات شنا مناسب نباشد.

نتيجه گيري:

شنا كردن به سوزاندن كالري كمك مي كند و باعث كاهش وزن مي شود. اين تمرين ورزشي عضلات و سلامت كلي بدن را بهبود مي بخشد. شنا با درگير كردن گروه هاي عضلاني مختلف و سيستم قلبي عروقي مي تواند يك تمرين ورزشي عالي براي شما باشد.



منبع

تظرات ارسال شده